Bi
door BibiArmour Apr 6, 2023 om 11:26
Winkels & webshops

Garantie bij webwinkel

Wij hebben online schoenen voor onze dochter besteld bij Scapino. Deze schoenen bevatten lampjes, alleen zijn deze lampjes defect en willen we een beroep doen op de garantie. Echter geeft Scapino aan we langs een filiaal moeten om het product te retourneren, terwijl we het product online hebben besteld. Is dit toegestaan?

Edit:
In de voorwaarden van Scapino staat duidelijk vermeld dat om een beroep te doen op de garantie, een filiaal bezocht moet worden. Echter vraag ik mij af of dit wettelijk toegestaan is.

Volgens consuwijzer.nl: https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten, het eerste kopje

U hoeft niet te betalen

U hebt recht op een gratis oplossing. Dus u hoeft niet te betalen voor de reparatie of vervanging. En ook niet voor het terugsturen van het kapotte product. De verkoper moet de retourkosten betalen als het product niet goed is.

Het langsgaan bij een filiaal is, afhankelijk van de afstand naar het filiaal geen gratis oplossing (brandstofkosten e.d.)

3643 11 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Apr 6, 2023 om 11:36
11590 Antwoorden / 51 Vragen

Wat staat er in de voorwaarden? Ik kan mij voorstellen dat dat afgeven in een winkel 100.000x veiliger us als versturen welke post dan ook.

Even gezocht op de site, u neemt de bestel, alle,  papieren mee naar de winkel. Daar wordt u verder geholpen.

Dus, om uw vraag te beantwoorden, JA, dit mag.

Topantwoord

marita5
door marita5 - Apr 6, 2023 om 11:36
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Bibiarmour ,

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regels .

https://www.scapino.nl/ruilen-retourneren

https://www.scapino.nl/klachten-garantie

Bi
door BibiArmour Apr 6, 2023 om 12:01
Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt. Ik ben me bewust van de Scapino-policy. Ik bedoel meer of het wettelijk is toegestaan om het op deze manier te doen.

Thecla58
door Thecla58 - Apr 6, 2023 om 11:37
870 Antwoorden / 3 Vragen

Waarom zou dat niet mogen? Het kost je in de winkel geen kosten voor het retour zenden en waarschijnlijk ook meteen een nieuw paar.

Scapino online is hetzelfde als een fysieke winkel. Weet je nog dat er zoiets als covid geweest is?

Bi
door BibiArmour Apr 6, 2023 om 11:58
Antwoorden / 1 Vragen

Volgens consuwijzer.nl: https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten

U hoeft niet te betalen

U hebt recht op een gratis oplossing. Dus u hoeft niet te betalen voor de reparatie of vervanging. En ook niet voor het terugsturen van het kapotte product. De verkoper moet de retourkosten betalen als het product niet goed is.

Aangezien het dichstbijzijnde filiaal meer dan 10km bij onze woning vandaan is, kost de reis hiernaartoe brandstof (en tijd). Bovendien maak ik uit deze regel op dat het artikel gratis teruggestuurd mag worden.

sira
door sira - Apr 6, 2023 om 12:22
2380 Antwoorden / 24 Vragen

Waarom altijd zo tegendraads doen?
Als u naar de winkel gaat, krijgt u òf direct nieuwe schoenen mee òf direct uw geld terug en als u ze terugstuurt dan moet u weer een topic openen dat u van mening bent dat de terugbetaling te lang duurt of dat de schoenen tijdens vervoer zijn zoekgeraakt.

Misschien verstandig om vooraf eerst de voorwaarden door te lezen.

Bi
door BibiArmour Apr 6, 2023 om 12:35
Antwoorden / 1 Vragen

Tegendraads? Ik bestel online zodat ik niet fysiek naar een winkel moet. Dit bespaard brandstofkosten, parkeerkosten en tijd. Bovendien betaal ik voor dit gemak 5 euro verzendkosten extra.

Nu werkt het product die ik ontvangen heb niet naar behoren. Dit is de schuld van de verkopende partij. Om uiteindelijk het product te krijgen waar ik voor betaald heb, moet ik nu alsnog brandstofkosten, parkeerkosten en tijd investeren, bovenop de verzendkosten die ik al betaald heb.

Bovendien is de vraag puur of dit wettelijk is toegestaan.

sira
door sira Apr 6, 2023 om 12:47
2380 Antwoorden / 24 Vragen

Daarom volgende keer vooraf de voorwaarden lezen en er dan meteen ook vanuit gaan dat er bij ieder bedrijf wel een keer iets mis gaat of dat er iets doorheen glipt dat stuk is, Scapino koopt die schoenen ook ergens in. Mijn werkende leven is ook niet foutloos gegaan. De eerste die foutloos werkt moet nog opstaan.

Gr
door Grunn1 Apr 6, 2023 om 13:21
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Je wil geld besparen maar betaald wel graag 5 euro extra aan verzendkosten. Voor die 5 euro kan je makkelijk even die 10 km heen en weer zelfs op de fiets is dat goed te doen.

sira
door sira Apr 6, 2023 om 13:28
2380 Antwoorden / 24 Vragen

Die fiets wilde ik niet noemen :-))

Bi
door BibiArmour Apr 6, 2023 om 13:45
Antwoorden / 1 Vragen

@GRUNN1 lees even bovenstaande reactie: "Ik bestel online zodat ik niet fysiek naar een winkel moet. Dit bespaard brandstofkosten, parkeerkosten en tijd. Bovendien betaal ik voor dit gemak 5 euro verzendkosten extra."

Als ik na het bestellen en na het betalen van de 5 euro verzendkosten alsnog fysiek naar de winkel moet, vanwege een fout van de verkoper (wat altijd kan gebeuren, niets ten nadele daarvan), doet dit alle voordelen van het online bestellen teniet en had ik net zo goed meteen naar de winkel kunnen gaan, dit had me dan ook de 5 euro verzendkosten gescheeld.

En nogmaals: de vraag is puur of dit wettelijk is toegestaan.

Mabelle
door Mabelle Apr 6, 2023 om 19:25
483 Antwoorden / 1 Vragen

10km is prima met de fiets te doen. Geen brandstof- en parkeerkosten. Voordeel: in de winkel is het probleem zeer waarschijnlijk veel sneller opgelost dan via online procedure.

Topantwoord

marita5
door marita5 - Apr 6, 2023 om 12:30
11545 Antwoorden / 15 Vragen
Bi
door BibiArmour Apr 6, 2023 om 12:37
Antwoorden / 1 Vragen

Hier staat hetzelfde als op de site van consuwijzer:

Het consumentenrecht staat overigens niet toe dat een verkoper een vergoeding vraagt voor de reparatie of vervanging van een defect product. Het herstel van een artikel dat niet voldoet aan de vereisten, dient voor de consument kosteloos te gebeuren. Dit betekent ook dat dan de retourkosten altijd voor rekening van de verkoper komen.

marita5
door marita5 Apr 6, 2023 om 12:39
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Juist , wijs scapino hierop

ne
door neodutchio - Apr 6, 2023 om 12:33
5173 Antwoorden / 12 Vragen

Koop je online en moet het online terug moppert de klant dat het niet in de winkel kan. Moet het via de winkel terug moppert de klant dat het niet online kan.

Krijg je direct een oplossing in de winkel wil je dat iets, gebeurd het online duurt het weertje lang.

Volgens mij kan het nooit goed.

JMA2
door JMA2 - Apr 6, 2023 om 23:45
129 Antwoorden / 2 Vragen

10 km verderop, dat zal een flinke hoeveelheid brandstof zijn. Als u die 2 liter (bij 1 op 10) niet kunt ophoesten wil ik die 4 euro met liefde aan u overmaken.
Als u de schoenen gaat versturen moet u ook naar een PostNL punt toe, dan hopen dat ze aankomen en anders lange discussies.
Nu even die 10 km rijden en blij met geld of schoenen weer naar huis.

ka
door kaartendraak - Apr 7, 2023 om 12:48
184 Antwoorden / 2 Vragen

Het staat in hun voorwaarden, dus ja. Wees blij zelfs, je hebt dan minder kans dat ze gaan zeggen dat ze helemaal geen schoenen ontvangen hebben of dat je ze door onzorgvuldigheid kapot gemaakt hebt en dan geen recht op garantie hebt. Bij een balie in de winkel kun je eventueel opnames maken van wat ze eggen, iets laten noteren enz.

mo
door mof - Apr 7, 2023 om 12:59
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Scapino mag dat zo eisen.

1paul
door 1paul - Apr 8, 2023 om 08:14
3188 Antwoorden / 0 Vragen

als u nog binnen de 14 dagen termijn zit stuur dan gewoon terug, dan moeten zij u uw centjes retourneren.

met aangehaalde stuk kunt u scapino vragen om vergoeding kosten!

sjjoppy
door sjjoppy - Apr 8, 2023 om 08:41
7225 Antwoorden / 3 Vragen

Uw verwijzing naar een topic is van 2012 en kan er wat veranderd zijn.
U kunt uw vraag nog eens stellen aan ACM ConsuWijzer

https://www.consuwijzer.nl/doe-uw-melding-bij-acm-consuwijzer