Garantie bij webwinkel
Wij hebben online schoenen voor onze dochter besteld bij Scapino. Deze schoenen bevatten lampjes, alleen zijn deze lampjes defect en willen we een beroep doen op de garantie. Echter geeft Scapino aan we langs een filiaal moeten om het product te retourneren, terwijl we het product online hebben besteld. Is dit toegestaan?
Edit:
In de voorwaarden van Scapino staat duidelijk vermeld dat om een beroep te doen op de garantie, een filiaal bezocht moet worden. Echter vraag ik mij af of dit wettelijk toegestaan is.
Volgens consuwijzer.nl: https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten, het eerste kopje
U hoeft niet te betalen
U hebt recht op een gratis oplossing. Dus u hoeft niet te betalen voor de reparatie of vervanging. En ook niet voor het terugsturen van het kapotte product. De verkoper moet de retourkosten betalen als het product niet goed is.
Het langsgaan bij een filiaal is, afhankelijk van de afstand naar het filiaal geen gratis oplossing (brandstofkosten e.d.)
Wat staat er in de voorwaarden? Ik kan mij voorstellen dat dat afgeven in een winkel 100.000x veiliger us als versturen welke post dan ook.
Even gezocht op de site, u neemt de bestel, alle, papieren mee naar de winkel. Daar wordt u verder geholpen.
Dus, om uw vraag te beantwoorden, JA, dit mag.
Topantwoord
Hallo Bibiarmour ,
Lees deze informatie eens door , klik op de rode regels .
https://www.scapino.nl/ruilen-retourneren
https://www.scapino.nl/klachten-garantie
Bedankt. Ik ben me bewust van de Scapino-policy. Ik bedoel meer of het wettelijk is toegestaan om het op deze manier te doen.
Waarom zou dat niet mogen? Het kost je in de winkel geen kosten voor het retour zenden en waarschijnlijk ook meteen een nieuw paar.
Scapino online is hetzelfde als een fysieke winkel. Weet je nog dat er zoiets als covid geweest is?
Volgens consuwijzer.nl: https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten
U hoeft niet te betalen
U hebt recht op een gratis oplossing. Dus u hoeft niet te betalen voor de reparatie of vervanging. En ook niet voor het terugsturen van het kapotte product. De verkoper moet de retourkosten betalen als het product niet goed is.
Aangezien het dichstbijzijnde filiaal meer dan 10km bij onze woning vandaan is, kost de reis hiernaartoe brandstof (en tijd). Bovendien maak ik uit deze regel op dat het artikel gratis teruggestuurd mag worden.
Waarom altijd zo tegendraads doen?
Als u naar de winkel gaat, krijgt u òf direct nieuwe schoenen mee òf direct uw geld terug en als u ze terugstuurt dan moet u weer een topic openen dat u van mening bent dat de terugbetaling te lang duurt of dat de schoenen tijdens vervoer zijn zoekgeraakt.
Misschien verstandig om vooraf eerst de voorwaarden door te lezen.
Tegendraads? Ik bestel online zodat ik niet fysiek naar een winkel moet. Dit bespaard brandstofkosten, parkeerkosten en tijd. Bovendien betaal ik voor dit gemak 5 euro verzendkosten extra.
Nu werkt het product die ik ontvangen heb niet naar behoren. Dit is de schuld van de verkopende partij. Om uiteindelijk het product te krijgen waar ik voor betaald heb, moet ik nu alsnog brandstofkosten, parkeerkosten en tijd investeren, bovenop de verzendkosten die ik al betaald heb.
Bovendien is de vraag puur of dit wettelijk is toegestaan.
Daarom volgende keer vooraf de voorwaarden lezen en er dan meteen ook vanuit gaan dat er bij ieder bedrijf wel een keer iets mis gaat of dat er iets doorheen glipt dat stuk is, Scapino koopt die schoenen ook ergens in. Mijn werkende leven is ook niet foutloos gegaan. De eerste die foutloos werkt moet nog opstaan.
Je wil geld besparen maar betaald wel graag 5 euro extra aan verzendkosten. Voor die 5 euro kan je makkelijk even die 10 km heen en weer zelfs op de fiets is dat goed te doen.
Die fiets wilde ik niet noemen :-))
@GRUNN1 lees even bovenstaande reactie: "Ik bestel online zodat ik niet fysiek naar een winkel moet. Dit bespaard brandstofkosten, parkeerkosten en tijd. Bovendien betaal ik voor dit gemak 5 euro verzendkosten extra."
Als ik na het bestellen en na het betalen van de 5 euro verzendkosten alsnog fysiek naar de winkel moet, vanwege een fout van de verkoper (wat altijd kan gebeuren, niets ten nadele daarvan), doet dit alle voordelen van het online bestellen teniet en had ik net zo goed meteen naar de winkel kunnen gaan, dit had me dan ook de 5 euro verzendkosten gescheeld.
En nogmaals: de vraag is puur of dit wettelijk is toegestaan.
10km is prima met de fiets te doen. Geen brandstof- en parkeerkosten. Voordeel: in de winkel is het probleem zeer waarschijnlijk veel sneller opgelost dan via online procedure.
Topantwoord
@bibiarmour ,
Lees ook hier ,
https://www.thuiswinkel.org/vragen/moet-ik-de-kosten-voor-mijn-retourzending-zelf-betalen/
https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/bestelling-terugsturen-naar-webshop-dit-zijn-jouw-rechten-als-consument
Hier staat hetzelfde als op de site van consuwijzer:
Het consumentenrecht staat overigens niet toe dat een verkoper een vergoeding vraagt voor de reparatie of vervanging van een defect product. Het herstel van een artikel dat niet voldoet aan de vereisten, dient voor de consument kosteloos te gebeuren. Dit betekent ook dat dan de retourkosten altijd voor rekening van de verkoper komen.
Juist , wijs scapino hierop
Koop je online en moet het online terug moppert de klant dat het niet in de winkel kan. Moet het via de winkel terug moppert de klant dat het niet online kan.
Krijg je direct een oplossing in de winkel wil je dat iets, gebeurd het online duurt het weertje lang.
Volgens mij kan het nooit goed.
10 km verderop, dat zal een flinke hoeveelheid brandstof zijn. Als u die 2 liter (bij 1 op 10) niet kunt ophoesten wil ik die 4 euro met liefde aan u overmaken.
Als u de schoenen gaat versturen moet u ook naar een PostNL punt toe, dan hopen dat ze aankomen en anders lange discussies.
Nu even die 10 km rijden en blij met geld of schoenen weer naar huis.
Het staat in hun voorwaarden, dus ja. Wees blij zelfs, je hebt dan minder kans dat ze gaan zeggen dat ze helemaal geen schoenen ontvangen hebben of dat je ze door onzorgvuldigheid kapot gemaakt hebt en dan geen recht op garantie hebt. Bij een balie in de winkel kun je eventueel opnames maken van wat ze eggen, iets laten noteren enz.
als u nog binnen de 14 dagen termijn zit stuur dan gewoon terug, dan moeten zij u uw centjes retourneren.
met aangehaalde stuk kunt u scapino vragen om vergoeding kosten!
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Garantie Dyson stofzuiger
Goedemiddag, Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden. Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen. Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer
Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?
Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer
Wie heeft ervaring met een beeldschermbril?
zijn er verziende mensen (leesbrildragers) die een beeldscherm- of computerbril hebben? Ik heb sinds kort een leesbril maar die werkt niet voor mijn laptopscherm, vandaar de vraag. Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer