Geschil over afhandeling “kapotte” broek van trouwpartij na 1 dag dragen
Wij hebben verleden jaar een trouwpak gekocht voor onze zoon bij Janssen&Janssen in Boxmeer. Na hun trouwdag, dus na 1 dag dragen van de broek bleek het zitvlak en tussen de benen de stof volledig geruld. Onze zoon is eerst op vakantie gegaan en na ongeveer 3 weken retour naar de zaak met de klacht. Hun eerst reactie is dat dit niet had mogen gebeuren. Ze hebben contact gehad met de aanleverende firma in Italië, de broek is ongeveer 9 maanden onderweg geweest en wordt niet vergoed door firma in Italië. Janssen & Janssen komen met een oplossing om een nieuwe broek te bestellen en die zouden we in eerste instantie voor de helft moeten betalen, in tweede instantie voor €50 exclusief BTW. Wij vinden dat we helemaal niet zouden hoeven betalen voor een nieuwe broek. Wat is ons recht in de afhandeling van dit conflict? Inmiddels zijn we al bijna 1 jaar verder. Graag jullie oordeel/advies
Vriendelijke groet, Monique Eyssen-Cuijpers
U hebt recht op een deugdelijk product en de winkel lijkt toe te geven dat het product niet goed was en dus moeten ze u schadeloosstellen. Of ze kans zien dat op de fabrikant in Italie te verhalen speelt geen rol maar is wel typerend.
Topantwoord
Ik begrijp niet dat die rullen rood zijn. Waar heeft hij op gezeten?
U kunt tot Sint Juttemis uw gelijk proberen te halen, maar dat kost veel tijd en energie.
Persoonlijk had ik eerder geklaagd (of u). Ik weet niet wat die broek heeft gekost, maar als hij toch weer een nieuwe broek wil, zou ik het voor die € 50,- excl. btw doen. Tijd en energie zijn duurder en ik zou daar geen zin in hebben, maar dat is mijn mening.
Leek mijn partner op weggepoetste wijn oid, maar kon volgens haar die komen door normaal gebruik. Maar zij weet ook niet alles.
Ja, ik vond het ook een hele gekke plek en daarom was ook mijn reactie pak die nieuwe broek voor € 50,- excl.
Dat rood zit ook aan de rechterzijde foto op de pijp. En inderdaad, als je gaat poetsen, kan iets gaan rullen. Ik heb dat ook weleens gehad en gedacht "shit, dat had ik beter niet kunnen doen.
Schuurpapier is ook doorgaans rood toch? :D
Meestal wel ja :-))
Topantwoord
De vraag die bovenkomt drijven bij mij is: Hoe is de broek gedragen, op welke stoel o.i.d.?
Je kan alles kapot krijgen, door er verkeerd mee om te gaan, mogelijk zitten schuiven? Ik zeg dus niet dat u dat ook gedaan heeft voor de goede orde. Het lijkt op wegpoetsen van iets.
Ik zou (kennelijk was het een dure broek) accoord gaan met die 50 euro ex btw.
Waar u recht op hebt is helemaal afhankelijk van de oorzaak. De fabrikant heeft de garantie afgewezen, daar moet een oorzaak voor zijn. Als de broek overmatig heeft geschuurd over een stoel met ruwere bekleding, dan kan dat een reden zijn om de garantie af te wijzen. Immers hoor je dat niet met een broek te doen.
Gaat uw zoon zijn trouwpak nog dragen? Als dat niet zo is blijft een mooie herinnering over. Mocht hij dat wel willen, wat gaat het dan kosten om een mogelijk gelijk te halen en wat levert het op? Dat is enkel een afweging wat u of uw zoon kan maken.
Hij wil z'n pak zeker nog dragen
Voor de goede orde; de klacht is niet onlangs maar enkele weken na de bruiloft gedaan; na zijn huwelijksreis.
Verder is de broek alleen op de bruiloft gedragen en normaal gebruik, niet op stoelen zitten schuren etc. Er is zeker geen wijn in het spel en ook is er niet aan "gepoetst". Mijnsinziens mag bij normaal dragen en maar 1 dag dragen dit nooit het resultaat zijn van een kwalitatief goede broek.
De broek is bij de trouwerij gedragen, (persoonlijke noot: Dit is m.i. door menselijk /fout gebruik ontstaan), daarna is de broek meegegaan op de huwelijks reis, ik denk dat er dáár iets gebeurd is en dat u niet het hele verhaal verteld is. Dat er niets mee gebeurd zou zijn is m.i. horen zeggen, u was er niet bij, tenzij u de bruid bent.
Wat een aanname hier. De broek is 1 dag normaal gedragen, geen gekke dingen meegedaan. De broek is niet mee geweest op huwelijksreis. Mijn zoon is na zijn huwelijksreis retour gegaan naar de winkel met de klacht.
Tenzij ze aantonen dat dit is ontstaan door eigen fouten, welicht heeft de fabrikant daarover iets op papier gezet, moeten ze u gewoon schadeloos stellen. Maar ik herhaal mezelf.
Ik vind het nog steeds knap hoe de schade roodkleurig is als er niets bijzonders mee is gedaan. Ik ben van mening dat dat niet mogelijk is. Ik heb goedkopere broeken gehad en die gaan echt wel een tijdje mee. Het lijkt me stug dat dit dat in een avondje gebeurd.
Maar dat is feitelijk onderdeel van een mogelijke discussie tussen TS en de winkel. Dat zou een reden kunnen zijn de klacht af te wijzen maar ik lees enkel dat de fabrikant de klacht afgewezen heeft en geen onderbouwing. De winkel kan een beroep op garantie niet zonder motivatie afwijzen en aangezien men al een voorstel heeft gedaan lijkt mij dat men de klacht dus niet afwijst. Niet afwijzen betekent TS volledig schadeloosstellen.
Wat een aannames zeg. Ik begrijp je volkomen. Ook mijn zoon had na een dag een gekrulde broek van suitsuply ( toevallig galadiner) . Ik ben er gelijk teruggegaan en aangegeven dat het niet kon. Nou ze vonden het gek en hadden het nooit ' meegemaakt. Klopt als het mijn zoon lag was hij ook niet teruggeweest en zo meer mannen. Wij hebben ook op aandringen wel nieuwe kunnen aanmeten zoals dat eerst is geweest. Ik neem dat je in het dagelijks leven toch ergens gewoon mag gaan zitten. En niet voor staand een broek aanschaft
Aannames, welke aannames?
Geachte Monique,
Ik raad u aan om de broek weg te gooien.
Ga geen tijd en moeite verspillen voor die 100 euro.
Wel is het goed ,dat u uw klacht hier heeft gemeld: dit bedrijf doet zich beter voor dan dat het is en consumenten zijn gewaarschuwd om geen zaken te doen met hen.
https://juristenblog.nl/kan-ik-mijn-aankoop-terugbrengen-in-de-winkel/
U bent nieuw hier, welkom.
Let even op de datum van het topic als u een antwoord plaatst, het topic is geplaatst in juli, de winkel heeft de klant een aanbod gedaan. Het probleem zal inmiddels wel opgelost zijn.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Garantie Dyson stofzuiger
Goedemiddag, Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden. Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen. Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer
Misleiding bij de lidl?
Ik wilde vandaag half om half gehakt halen bij de lokale lidl omdat die volgens de reclame folder en de app in de aanbieding is, kom ik bij het schap en zie het oranje stickertje hangen voor de aanbieding. Echter kijk ik nog eens goed naar de pakken die er liggen en dan blijkt het niet de aanbiedingspakken te zijn maar mager rundergehakt met ook nog eens een ander gewicht waarvoor je gewoon de v ... Lees meer
Schimmel in trapkast
Ik woon sinds een week in een koopwoning uit 1974. We hebben 4 maanden geklust en toen zag ik al zwarte schimmel in de trapkast, die deels onder de grond zit. Dit zat op 3 van de 4 muren, alleen op kelderniveau. Er zit geen kruipruimte, en aan de andere kant van de muren zit dus grond. (Die waarschijnlijk flink vochtig is na alle regen van de afgelopen maanden.)
2 weken geleden heb ik de schi
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer