Mo
door MoniqueCuijpers Jul 18, 2023 om 13:49
Winkels & webshops
Geschil over afhandeling “kapotte” broek van trouwpartij na 1 dag dragen

Wij hebben verleden jaar een trouwpak gekocht voor onze zoon bij Janssen&Janssen in Boxmeer. Na hun trouwdag, dus na 1 dag dragen van de broek bleek het zitvlak  en tussen de benen de stof volledig geruld. Onze zoon is eerst op vakantie gegaan en na ongeveer 3 weken retour naar de zaak met de klacht. Hun eerst reactie is dat dit niet had mogen gebeuren. Ze hebben contact gehad met de aanleverende firma in Italië, de broek is ongeveer 9 maanden onderweg geweest en wordt niet vergoed door firma in Italië. Janssen & Janssen komen met een oplossing om een nieuwe broek te bestellen en die zouden we in eerste instantie voor de helft moeten betalen, in tweede instantie voor €50 exclusief BTW. Wij vinden dat we helemaal niet zouden hoeven betalen voor een nieuwe broek. Wat is ons recht in de afhandeling van dit conflict? Inmiddels zijn we al bijna 1 jaar verder. Graag jullie oordeel/advies
Vriendelijke groet, Monique Eyssen-Cuijpers

5900 8 Rapporteer
Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jul 18, 2023 om 13:56
2120 Antwoorden / Vragen

U hebt recht op een deugdelijk product en de winkel lijkt toe te geven dat het product niet goed was en dus moeten ze u schadeloosstellen. Of ze kans zien dat op de fabrikant in Italie te verhalen speelt geen rol maar is wel typerend.

Topantwoord

sira
door sira - Jul 18, 2023 om 14:02
2380 Antwoorden / 24 Vragen

Ik begrijp niet dat die rullen rood zijn. Waar heeft hij op gezeten?

U kunt tot Sint Juttemis uw gelijk proberen te halen, maar dat kost veel tijd en energie.
Persoonlijk had ik eerder geklaagd (of u). Ik weet niet wat die broek heeft gekost, maar als hij toch weer een nieuwe broek wil, zou ik het voor die € 50,- excl. btw doen. Tijd en energie zijn duurder en ik zou daar geen zin in hebben, maar dat is mijn mening.

mahadma
door mahadma Jul 18, 2023 om 14:51
11590 Antwoorden / 51 Vragen

Leek mijn partner op weggepoetste wijn oid, maar kon volgens haar die komen door normaal gebruik. Maar zij weet ook niet alles.

sira
door sira Jul 18, 2023 om 15:11
2380 Antwoorden / 24 Vragen

Ja, ik vond het ook een hele gekke plek en daarom was ook mijn reactie pak die nieuwe broek voor € 50,- excl.
Dat rood zit ook aan de rechterzijde foto op de pijp. En inderdaad, als je gaat poetsen, kan iets gaan rullen. Ik heb dat ook weleens gehad en gedacht "shit, dat had ik beter niet kunnen doen.

Ozymandias
door Ozymandias Jul 18, 2023 om 15:52
178 Antwoorden / Vragen

Schuurpapier is ook doorgaans rood toch? :D

sira
door sira Jul 18, 2023 om 15:53
2380 Antwoorden / 24 Vragen

Meestal wel ja :-))

Topantwoord

mahadma
door mahadma - Jul 18, 2023 om 14:45
11590 Antwoorden / 51 Vragen

De vraag die bovenkomt drijven bij mij is: Hoe is de broek gedragen, op welke stoel o.i.d.?

Je kan alles kapot krijgen, door er verkeerd mee om te gaan, mogelijk zitten schuiven? Ik zeg dus niet dat u dat ook gedaan heeft voor de goede orde. Het lijkt op wegpoetsen van iets.

Ik zou (kennelijk was het een dure broek) accoord gaan met die 50 euro ex btw.

ne
door neodutchio - Jul 18, 2023 om 14:50
5173 Antwoorden / 12 Vragen

Waar u recht op hebt is helemaal afhankelijk van de oorzaak. De fabrikant heeft de garantie afgewezen, daar moet een oorzaak voor zijn. Als de broek overmatig heeft geschuurd over een stoel met ruwere bekleding, dan kan dat een reden zijn om de garantie af te wijzen. Immers hoor je dat niet met een broek te doen.

Gaat uw zoon zijn trouwpak nog dragen? Als dat niet zo is blijft een mooie herinnering over. Mocht hij dat wel willen, wat gaat het dan kosten om een mogelijk gelijk te halen en wat levert het op? Dat is enkel een afweging wat u of uw zoon kan maken.

Mo
door MoniqueCuijpers Jul 18, 2023 om 22:42
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hij wil z'n pak zeker nog dragen

Mo
door MoniqueCuijpers - Jul 18, 2023 om 22:41
1 Antwoorden / 1 Vragen

Voor de goede orde; de klacht is niet onlangs maar enkele weken na de bruiloft gedaan; na zijn huwelijksreis.
Verder is de broek alleen op de bruiloft gedragen en normaal gebruik, niet op stoelen zitten schuren etc. Er is zeker geen wijn in het spel en ook is er niet aan "gepoetst". Mijnsinziens mag bij normaal dragen en maar 1 dag dragen dit nooit het resultaat zijn van een kwalitatief goede broek.

mahadma
door mahadma Jul 19, 2023 om 10:25
11590 Antwoorden / 51 Vragen

De broek is bij de trouwerij gedragen, (persoonlijke noot: Dit is m.i. door menselijk /fout gebruik ontstaan), daarna is de broek meegegaan op de huwelijks reis, ik denk dat er dáár iets gebeurd is en dat u niet het hele verhaal verteld is. Dat er niets mee gebeurd zou zijn is m.i. horen zeggen, u was er niet bij, tenzij u de bruid bent.

Mo
door MoniqueCuijpers Jul 24, 2023 om 19:09
1 Antwoorden / 1 Vragen

Wat een aanname hier. De broek is 1 dag normaal gedragen, geen gekke dingen meegedaan. De broek is niet mee geweest op huwelijksreis. Mijn zoon is na zijn huwelijksreis retour gegaan naar de winkel met de klacht.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Jul 24, 2023 om 22:18
2120 Antwoorden / Vragen

Tenzij ze aantonen dat dit is ontstaan door eigen fouten, welicht heeft de fabrikant daarover iets op papier gezet, moeten ze u gewoon schadeloos stellen. Maar ik herhaal mezelf.

Ozymandias
door Ozymandias Jul 25, 2023 om 12:39
178 Antwoorden / Vragen

Ik vind het nog steeds knap hoe de schade roodkleurig is als er niets bijzonders mee is gedaan. Ik ben van mening dat dat niet mogelijk is. Ik heb goedkopere broeken gehad en die gaan echt wel een tijdje mee. Het lijkt me stug dat dit dat in een avondje gebeurd.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Jul 25, 2023 om 13:53
2120 Antwoorden / Vragen

Maar dat is feitelijk onderdeel van een mogelijke discussie tussen TS en de winkel. Dat zou een reden kunnen zijn de klacht af te wijzen maar ik lees enkel dat de fabrikant de klacht afgewezen heeft en geen onderbouwing. De winkel kan een beroep op garantie niet zonder motivatie afwijzen en aangezien men al een voorstel heeft gedaan lijkt mij dat men de klacht dus niet afwijst. Niet afwijzen betekent TS volledig schadeloosstellen.

sk
door skonsten Jul 26, 2023 om 15:44
1 Antwoorden / 1 Vragen

Wat een aannames zeg. Ik begrijp je volkomen. Ook mijn zoon had na een dag  een gekrulde broek van suitsuply ( toevallig galadiner) . Ik ben er gelijk teruggegaan en aangegeven dat het niet kon. Nou ze vonden het gek en hadden het nooit ' meegemaakt. Klopt als het mijn zoon lag was hij ook niet teruggeweest en zo meer mannen. Wij hebben ook op aandringen wel nieuwe kunnen aanmeten zoals dat eerst is geweest. Ik neem dat je in het dagelijks leven toch ergens gewoon mag gaan zitten. En niet voor staand een broek aanschaft

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Jul 27, 2023 om 02:00
2120 Antwoorden / Vragen

Aannames, welke aannames?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Jul 19, 2023 om 03:27
1798 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Monique,

Ik raad u aan om de broek weg te gooien.

Ga geen tijd en moeite verspillen voor die 100 euro.

Wel is het goed ,dat u uw klacht hier heeft gemeld: dit bedrijf doet zich beter voor dan dat het is en consumenten zijn gewaarschuwd om geen zaken te doen met hen.

1paul
door 1paul - Jul 27, 2023 om 08:54
3189 Antwoorden / 0 Vragen

reparatie, nieuwe broek om niet, geld terug, dit zijn de optie's!!

Am
door Amberdvb - Sep 7, 2023 om 09:41
8 Antwoorden / Vragen

Kan je het product terugbrengen in de winkel?
Een aankoop in de winkel verleent niet dezelfde rechten als een aankoop via het internet of anderzijds op afstand. Het is namelijk zo dat winkels bijna volledig zelf mogen bepalen hoe ze omgaan met retouren. Vaak bieden winkeliers wel een bepaalde regeling aan voor retouren, al is het alleen maar omdat veel klanten anders hun ontevredenheid zouden uitten. Als er iets mis is met product kan je het wel vaak retourneren, maar vaak biedt de winkel ook de mogelijkheid om het kapotte product te ruilen voor een ander product. Dit recht hebben ze in deze gevallen.

Is het product kapot zonder dat jij hier schuld aan hebt? Dan heb je in principe recht op reparatie of vervanging van het artikel. De winkel biedt u een optie, dus de beste oplossing is om hier mee akkoord te gaan.

https://juristenblog.nl/kan-ik-mijn-aankoop-terugbrengen-in-de-winkel/

sira
door sira Sep 9, 2023 om 22:17
2380 Antwoorden / 24 Vragen

U bent nieuw hier, welkom.
Let even op de datum van het topic als u een antwoord plaatst, het topic is geplaatst in juli, de winkel heeft de klant een aanbod gedaan. Het probleem zal inmiddels wel opgelost zijn.