Danielle Zeeman
door Danielle Zeeman Dec 29, 2020 om 16:32
Winkels & webshops

Giftcardstore

Vandaag wil ik een giftcard van giftcard store inwisselen, ik kras de pincode met mijn nagel zichtbaar en ga naar de website.

Daar kom ik erachter dat de pincode onvolledig is.

Uiteraard neem ik contact op met de klantenservice.

Helaas kreeg ik Wikkie aan de telefoon.
Zij benaderde mij behoorlijk onbeschoft en vertelde dat er waarschijnlijk niets voor mij gedaan kan worden en dat ik dus mijn €30,- kwijt ben.

Na wat Googlen kom ik erachter dat de giftcard store hierom bekend staat.
De kraslaag die op de pincode zit deugd niet, waardoor de pincode meegekrabt wordt en de pincode dus voor een gedeelte zichtbaar is.

De giftcard store weet van het probleem, maar legt de schuld bij de koper door te benoemen dat zij de kaart zelf beschadigd hebben.

Dit terwijl er meerdere meldingen van gedaan zijn.
Nogmaals het probleem is dus bekend bij  de giftcard store maar op deze manier lichten ze de mensen op en houden het geld in hun eigen zak.
Dit kan toch niet zomaar? Zijn er meerdere mensen die deze ervaring hebben met giftcard store?

8033 7 Rapporteer

Topantwoord

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 29, 2020 om 16:38
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Als u op het i-net zoekt ziet u al veel ervaringen waaronder deze en dus in ieder geval dan daar ook maar een klacht indienen, als een van velen: klachtenkompas.nl/bedrijf/giftcardstore.nl/klachten/kaart-cadeau-gekregen (klachtenkompas is van de consumentenbond. Dien ook een klacht in bij de ACM: www.consuwijzer.nl  die mogelijk de website 'uit de lucht kunnen halen'. Helaas lijkt het mij als ik ook andere meldingen lees dat u uw geld kwijt bent. Op zich zou u ook nog aangifte bij d politie kunnen doen.

Danielle Zeeman
door Danielle Zeeman Dec 29, 2020 om 16:53
Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor de tip

heremietkreeft
door heremietkreeft Dec 29, 2020 om 17:10
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Nog een tip: als u 1 cijfer mist kan het lonen om dan 0 - 1 - 2 etc pgingen doen om de kaart toch geaccepteerd te krijgen. Maar als er meer cijfers missen wordt het wel lastiger. Als ik alle 'referenties' zie is aangifte wegens vermoeden van oplichting bij de politie een optie hoewel men dat bij de ACM en/of consumentenbond ook zal bedenken. Om zelf niet strafbaar te handelen is het nodig om afdoende bewijs te hebben en mogelijk zijn dan wel alle negatieve refenties al voldoende maar bespreek dat dan. Het zal u naar alle waarschijnlijkheid niet opleveren dat u daarmee uw geld terug krijgt.

sjjoppy
door sjjoppy - Dec 29, 2020 om 16:42
7225 Antwoorden / 3 Vragen

Er zijn meer mensen die geen goede ervaring met giftcardstore hebben maar dat wist u al want u staat er bij.
https://nl.trustpilot.com/review/giftcardstore.nl

Danielle Zeeman
door Danielle Zeeman Dec 29, 2020 om 16:51
Antwoorden / 1 Vragen

Ja klopt, na mijn ervaring heb ik het gelijk erop gezet. In de hoop dat ik andere ervoor kan behoeden.

Topantwoord

marita5
door marita5 - Dec 29, 2020 om 16:43
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Danielle Zeeman ,

Klachten heeft u kunnen lezen op Trustpilot , waar uzelf ook de klacht heeft geplaatst .

https://nl.trustpilot.com/review/giftcardstore.nl

Veelgestelde Vragen ,

Mijn giftcard is beschadigd, wat nu?

Vervelend dat je giftcard beschadigd is. Op de website van de acceptant van jouw giftcard vind je meer informatie over de stappen die je kunt nemen om het probleem zo spoedig mogelijk op te lossen .

Gifycardstore is nergens bij aangesloten .

Danielle Zeeman
door Danielle Zeeman Dec 29, 2020 om 16:59
Antwoorden / 1 Vragen

Ja klopt, na mijn ervaring heb ik het gelijk erop gezet. In de hoop dat ik andere ervoor kan behoeden.

Ik heb de klantenservice gesproken en die vertellen dus eigenlijk jammer helaas. Vandaar ook mijn vraag of dit zomaar mag. Helemaal omdat er meer mensen zijn die dit overkomen is.

marita5
door marita5 Dec 29, 2020 om 17:09
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Dit mag zomaar niet , maar bewijs het maar eens .

panter22
door panter22 Dec 30, 2020 om 08:49
6599 Antwoorden / Vragen

Sorry Marita5, je antwoord over die giftcard heb ik gemist.

marita5
door marita5 Dec 30, 2020 om 08:55
11545 Antwoorden / 15 Vragen

@panter22 , maakt niks uit . Mijn antwoord is altijd : beter 2x dan helemaal niet .

diumenge
door diumenge - Dec 29, 2020 om 16:54
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Hoeveel cijfers ontbreken er dan van de pincode en hoe lang is die pincode?

Danielle Zeeman
door Danielle Zeeman Dec 29, 2020 om 16:57
Antwoorden / 1 Vragen

Geen idee hoeveel cijfers erop horen te staan. Ik zie er maar 3 en dat is een onvolledige code

diumenge
door diumenge Dec 29, 2020 om 17:09
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Oké, dat is wel heel weinig idd. Maar als het alleen de pincode betreft en die misschien uit 4 of 5 cijfers bestaat, dan kan je de rest 'raden'. Kost even tijd ja...

panter22
door panter22 - Dec 29, 2020 om 17:51
6599 Antwoorden / Vragen

Bij de veel gestelde vragen staat:
Vervelend dat je giftcard beschadigd is. Op de website van de acceptant van jouw giftcard vind je meer informatie over de stappen die je kunt nemen om het probleem zo spoedig mogelijk op te lossen.
https://www.giftcardstore.nl/pages/faq#:~:text=Op%20werkdagen%20tussen%2009%3A00,contact%20opnemen%20via%20ons%20contactformulier.
Dus heb je een kaart van de Bijenkorf ontvangen, dan zou ik in ieder geval de Bijenkorf informeren.
Op trustpilot las ik dat het om een 4 cijferige code gaat. Dat vierde cijfer heb je er zo bij en dan kun je de kaart gebruiken,

li
door limadu172 - Dec 31, 2020 om 15:19
4 Antwoorden / 0 Vragen

VVV card is zekeder!!

gerbera
door gerbera Jan 1, 2021 om 11:22
7382 Antwoorden / 14 Vragen

VVV card is zekeder!!

Da's nou jammer die heeft de Ts niet maar cash geld is nog beter☺

@H
door @HENK@ Jan 2, 2021 om 19:17
159 Antwoorden / 1 Vragen

@GERBERA    inderdaad, giftcards zijn de grootst mogelijke onzin, als je dan toch al niets weet te geven is cash gewoon beter ;-)

brui0929_20654
door brui0929_20654 - Jan 11, 2021 om 09:58
98 Antwoorden / 1 Vragen

Neem opnieuw contact op met de gifdcardstore. Zij kunnen het bedrag de kaart activeren u hoeft het serienummer door te geven.