Hoe verder met Montèl?
In juli van dit jaar bestelden we een MontelexPlus bank bij Montèl in Eindhoven.
Op 10 september is de bank geleverd. 's Avonds bleek dat de bank niet het zitcomfort gaf, dat we in de winkel hadden ervaren.
We ontdekten dat de zitdiepte niet overeenkwam met hetgeen we besteld hadden. Bij het opmeten bleek de bank een zitdiepte te hebben van 97 cm, terwijl wij een diepte van 100 cm op onze order hebben staan.
Ook de service-monteur kwam tot een totale zitdiepte van 97. Hij begon echter ook over andere maten: een zitdiepte (kussenmaat) van 55 cm. ( ondiep) en een diepe zit van 58 cm.
Op onze verkooporder is echter slechts sprake van 1 maat, namelijk "de diepe zit- 100 cm." Dat is waar we voor getekend hebben. En die bank verwachten we dan ook in onze huiskamer! Logisch toch!
Maar nee, de service-afdeling van Montèl gaf onlangs te kennen niets meer voor ons te kunnen doen.Ze beroepen zich op het feit dat ze geleverd hebben wat er georderd is! EN DAT IS GEWOON NIET WAAR!
Hoe gaan we nu verder? Zijn er mensen die in een vergelijkbare situatie met Montèl terecht zijn gekomen?
Van alle bankendie in de loop der jaren heb gekocht, heb ik nog nooit op de orderbon de zitdiepte laten vermelden.
Maar dat een bank in een winkel anders zit, dan thuis, is logisch, daar wordt tenslotte regelmatig op gezeten. En vaak scheelt de vulling van de kussens ook.
Overigens kan ik mij niet voorstellen dat u een zitdiepte wilt hebben van een meter, dan kan tenslotte bijna niemand met zijn voeten bij de grond.
Topantwoord
Die Montel winkel is een CBW-erkend bedrijf. Dien schriftelijk (en aangetekend) een klacht in bij Montel in Son.
Komt u er dan (nog) niet uit, kunt u dit geschil voorleggen bij de Geschillencommissie Wonen, klik * hier *.
Trouwens.... Montel hanteert nog antieke algemene voorwaarden:
"Indien Klant een natuurlijk persoon is die niet handelt in de uitoefening van zijn beroep of bedrijf, heeft de Klant het recht de op afstand gesloten Overeenkomst met Montèl binnen 7 werkdagen na ontvangst van het product, zonder opgave . . . ."
Wat heeft u aan ervaringen van anderen als u zelf een oplossing wilt voor een probleem dat u stelt te hebben. U constateert een verschil in zitevraing met de bank (de op zichtbank) in de winkel en de bank die u heeft gekocht. Is het een idee dat u dan toch eerst nog even naar de winkel gaat met een meetlat en kijkt op u inderdaad die drie cm verschil meet? Ik bedoel dat indien u dan ook 97 cm meet heeft u ook daar uw keize op gebaseert maar ook, zoals hiervoor al is genoemd, is een zitdiepore van 97 cm resp. een zitdiepte van 100 cm no wel comfotabel te noemen? Mijn zeer conforrtabel zittende bank heeft een zit diepte (knierand tot leuning/rugkussen) van 57 cm. Het lijkt mij dus dat uw klacht, hoe vervelend mogelijk ook voor u, ook bij eventueel bezwaar bij een geschillencommissie waar Montèl bij aangesloten is voor u negatief zal uitpakken. (https://www.degeschillencommissie.nl/)
Het gaat hier niet om of een zitdiepte van 100cm comfortable is of niet. Maar of er geleverd is wat er besteld is. Dat is dus niet zo.
@DOKUN: Heeft u ooit wel een bank gezien met 100 cm zitdiepte? Afgezien daarvan, u bent de vraagsteller niet en ik ben wel heel erg benieuwd of u een leverancier kent of weet te vinden die een bank met 100 cm cm zitdiepte kan leveren! (Een slaapbank voor een zeer klein persoon misschien?
Een bank maken is mensenwerk. Het gaat om een afwijking van 3%.. Dat is meestal wel binnen de marge.
Maar die bank staat je niet aan. Dat is een ander verhaal.
Hoe je verder moet, houden en er op gaan zitten.
Hoe heeft u gemeten? Horizontaal strak vanaf de bolling van het rugkussen tot de voorkant, of over de bolling van het zitgedeelte heen. Op verschillende manieren meet je verschillende lengtes.
Ik denk niet dat die 97 of 100 cm belangrijk zijn.
Het gaat tenslotte om het gedeelte waar u op zit en dat gedeelte is meestal zo'n 53 cm diep.
En of het zitcomfort beter wordt als het zitgedeelte 56 cm wordt?
Maar een nieuwe bank zit in het begin stug, kussens voelen vol aan, een bank heeft een inzitperiode nodig.
Hoe verder met Montel, hoe ú verder met Montel gaat? Dat is aan u natuurlijk.
Gewoon de bank gebruiken?
Verschil van 3 cm? Zitdiepte van 1 meter? Natuurlijk voelt een bank thuis anders dan bij vermoeiend winkelen in een winkel, waar iedereen er al op gezeten heeft en die misschien al wel maandenlang gebruikt is.
Overigens kan ik het model dat u noemt niet vinden.
Maar is het niet dat u bij nader inzien spijt van uw koop heeft en achteraf gezien eigenlijk misschien geen bank wilde kopen? Dus dat u redenen zoekt?
Ik kom niet bij Montel en zal er ook niet heen gaan, zou ik dat wel doen dan zou ik niet weten wat u aan mijn ervaring zou hebben.
Nou, als het niet waar is en de 3 cm verschil is significant, dan kuntude koop ontbinden als geen deugdelijk product kan worden geleverd. Daarvoor moet u dan ws naar de rechter of klachtencommissie.
Montel banken zitten voor geen meter.
Het desin in mooi maar voor het zitten kan je beter een keuken stoel pakken.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Schimmel in trapkast
Ik woon sinds een week in een koopwoning uit 1974. We hebben 4 maanden geklust en toen zag ik al zwarte schimmel in de trapkast, die deels onder de grond zit. Dit zat op 3 van de 4 muren, alleen op kelderniveau. Er zit geen kruipruimte, en aan de andere kant van de muren zit dus grond. (Die waarschijnlijk flink vochtig is na alle regen van de afgelopen maanden.)
2 weken geleden heb ik de schi
...
Lees meer
Waspods het meest onzinnige bedenksel...
Ben ik de enige die vindt dat de waspods, met 3 of 4 verschillende gescheiden ingrediënten het grootst mogelijke onzinbedenksel is?
Met moeite gescheiden in zo'n pod gepropt en komt dan in de wasmachine binnen no- time weer bij elkaar zodra het omhulsel is gesmolten..en in verhouding giga-duur !!
Lees meer
Garantie Dyson stofzuiger
Goedemiddag, Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden. Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen. Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer