jo
door jodykohler Nov 16, 2016 om 10:30
Winkels & webshops

Is de site nike2017.nl betrouwbaar?

Ik heb hier namelijk een paar schoenen gekocht voor mij n dochter voor € 75.00
Dit is wel erg goedkoop en misschien zijn ze nep, maar dat maakte haar niets uit.
Nu heb ik na bijna 1 week nog steeds niets ontvangen en ze zijn ook niet bereikbaar??

Graag hoor ik het.

Groeten Jody

5103 16 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Nov 16, 2016 om 10:34
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Waarschijnlijk niet betrouwbaar. Misschien komen de schoenen wel, maar ze komen vermoedelijk uit China dus dat kan wel wat langer dan een week duren. Daarnaast loop je het risico dat de neppers, want dat zijn het, in beslag worden genomen. Volgende keer eerst die vraag stellen en dan pas (niet) bestellen.

Cookies
door Cookies - Nov 16, 2016 om 10:35
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Shop zit in Verweggistan, dus ALS je al schoenen geleverd krijgt, zul je een tijdje geduld moeten hebben. Dat Webwinkel keurmerk is trouwens ook fake.

Speciale aanwijzingen voor internationale verzending:

Bij leveringen in het buitenland kunnen douanerechten, belastingen en andere kosten van toepassing zijn, die niet bij de aangegeven totale prijs inbegrepen zijn.

Landen waarnaar verzonden wordt:

  • Nederland
  • België

jo
door jorisw - Nov 16, 2016 om 10:36
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Tevreden met nepschoenen van 75 euro???? Waarom koop je geen gympies van een tientje en plak daar zelf de swoosh op.....

sjjoppy
door sjjoppy - Nov 16, 2016 om 10:42
7210 Antwoorden / 3 Vragen

edit

tenormin
door tenormin Nov 16, 2016 om 11:52
16849 Antwoorden / 108 Vragen

sjjoppy
door sjjoppy Nov 16, 2016 om 12:07
7210 Antwoorden / 3 Vragen

;)

edrick3
door edrick3 - Nov 16, 2016 om 11:10
27632 Antwoorden / 85 Vragen

En dat ga je je afvragen NADAT je daar besteld hebt?
Lekker handig.
Je kunt je beter VOORAF informeren.
En nee, dat zijn (bijna) allemaal nepsites in een ander gedeelte van de wereld.
Doe volgende keer eerst eens een controle, bv.:

https://www.consuwijzer.nl/thema/winkelen-op-het-web
en:
https://www.consuwijzer.nl/elektronica/kopen-op-afstand/kopen-bij-buitenlandse-webshop

sjjoppy
door sjjoppy - Nov 16, 2016 om 12:03
7210 Antwoorden / 3 Vragen

Nog maar eens geprobeerd:
Krijg het resultaat niet voorelkaar, u zou zelf de site even kunnnen checken. Ik krijg hoog risico te zien.

http://www.scamadviser.com/

pe
door pebk Nov 23, 2016 om 16:47
583 Antwoorden / 0 Vragen

Hmmm.scamadvisor geeft nu juist eenhoge betrouwbaarheid... http://www.scamadviser.com/check-website/nike2017.nl

sjjoppy
door sjjoppy Nov 23, 2016 om 16:55
7210 Antwoorden / 3 Vragen

U hebt gelijk, een grote ommezwaai bij een week geleden.

eclipse
door eclipse - Nov 16, 2016 om 13:31
1561 Antwoorden / 370 Vragen

Jdykohler
Heb je al wel een verzendbevestiging ontvangen ??, of een bericht  dat de zending  is  shipped ?
ze zijn wel bereikbaar     klik
Volgens @Marita5 klik litouwen staat er,
maar gezien de shop, en de hele serie die ik zie, die modellen staat ook op klik     lijkt het  er wel op dat de winkel écht is en de producten ook,         http://www.nike2016.nl/
Dit valt af te leiden uit het feit dat NIKE geen enkele site zijn naam zal laten gebruiken anders  dan een nike winkel,
De site al uit  de lucht  zou zijn als het nike logo en de naam misbruikt  worden, dan wordt er een peleton advocaten opgezet die ze binnen een dag uit  de lucht  hebben,

misschien even de originele site contacteren en Uw  vraag voorleggen    klik    BEL  +31 (0) 207219453 (NL)  = 0207219453 kom je uit op Amsterdam   Vraagt U het daar dan hebt  u Uw  antwoord, en u kunt  ook chatten als u dat wilt   inhet nederlands, alhoewel ik als Rotterdammer amsterdams  geen nederlands  vindt  :-)  En even ter aanvulling, op facebook staan ze ook vaak, maar daar zie je 100% dat ze nep zijn voor 40 euro kiepert  daar de verf er na een paardagen af en is het "normale"borduurwerk achter in dde schoen en op de wreef  flap erop genaait  met de hand  sommige staan zelfs op hun kop ...

marita5
door marita5 Nov 16, 2016 om 13:35
11534 Antwoorden / 15 Vragen

@Eclipse , Ts heeft het over nike2017.nl en niet over nike2016.nl

eclipse
door eclipse Nov 16, 2016 om 13:59
1561 Antwoorden / 370 Vragen

die link van mij is  de originele winkel, http://www.nike.com      http://www.nike.com/gb/en_gb/sl/find-a-store?display_country=NL is dus  de site waar je de landelijke verkooppunten zie, de link verweest naar litouwen ? nou in de lijst komt  deze niet voor   check even want  het staat niet op alphabeth en misschien lees ik er overheen en Marita5, nike  gebruikt  het eest aankomende jaar biijna altijd  voor hun producten  behalve  de usain bolt  line .. dus de line  2017  klopt ... maar laat t.s  m,aar even bellen, hoop dat ze terug meldt, zoniet hebben we weer een spoedcurses  knippen en plakken gedaan

hutch
door hutch - Nov 16, 2016 om 13:38
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Een webshop die bewust wederrechtelijk een keurmerk voert (of een die daar op lijkt), is er alléén op uit om mensen op te lichten.

Deze website is pas geregistreerd op 8 november 2016.
En mocht u toch iets (...) krijgen, is het aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid, goedkope Chinese (namaak) rommel.

Absoluut niet mee in zee gaan. U wordt belazerd waar u bij staat (zit).
Dus: niet betrouwbaar !!

edrick3
door edrick3 Nov 16, 2016 om 13:44
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Helaas voor TS is ze daar al mee in zee gegaan (en gaat nu dus het schip in naar ik aanneem);-)

hutch
door hutch Nov 16, 2016 om 13:50
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Geregistreerd op 8 november 2016 en........ geverifieerd sinds 5 november 2016...... Knap hè!

hutch
door hutch Nov 16, 2016 om 13:52
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Klopt, @Edrick3, maar dit is eigenlijk een waarschuwing voor andere slachoffers in spé.

Cookies
door Cookies Nov 16, 2016 om 14:05
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Hutch, dat heeft geen zin. Mensen gaan eerst kopen en dan pas checken.

hutch
door hutch Nov 16, 2016 om 14:18
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Helaas wel..... :-( Sommigen leren het nooit......

pe
door pebk Nov 23, 2016 om 16:53
583 Antwoorden / 0 Vragen

Op de site webwinkelkeur kan ik overigens de nike2017 site niet vinden...

Cookies
door Cookies Nov 23, 2016 om 17:01
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@pebk: logisch, want ze zijn er ook niet bij aangesloten.;-))

marita5
door marita5 - Nov 16, 2016 om 13:47
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo JodyKohler ,

Deze site is pas geregistreerd op 8 - 11 - 2016 .

Domeinnaam nike2017.nl i
Status actief
Houder Jesse Duif i
Administratieve contactpersoon 2dehands@protonmail.com i
Registrar Domain Robot
Maximilianstr. 6

REGENSBURG
Duitsland
i
Technische contactpersonen hostmaster@jimdo.de i
DNSSEC nee i
Domeinnaamservers ns1.jimdo.com   i
  ns2.jimdo.com
Datum registratie 2016-11-08 i
Administratie door NL Domain Registry

Controleren of een site betrouwbaar is , klik op de rode regels .

https://www.consuwijzer.nl/shopscan/

https://www.consumentenbond.nl/online-kopen/

aurora1
door aurora1 - Nov 16, 2016 om 14:22
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ze zijn ook om de hoek te vinden en voordeliger:
https://www.bristol.nl/nld/catalogsearch/result/?q=nike+sneakers&catid=18
en https://www.scapino.nl/nike/sneakers
en zonder problemen en risico's....

de
door dehenky - Nov 16, 2016 om 15:40
15 Antwoorden / 3 Vragen

Tip: als je de volgende keer Nikes wil geven en het niet uitmaakt of ze echt of nep zijn, dan raad ik je de Beverwijkse Bazaar aan. In elke hal heb je wel meerdere stands met Nikeschoenen en zijn niet van echt te onderscheiden. Daarnaast is het nog een leuk uitje ook om hier naartoe te gaan. Ik weet niet of je er ver voor moet reizen maar als het rendabel is doe het!

ro
door robin bargeman - Nov 23, 2016 om 15:37
1 Antwoorden / Vragen

Hallo Jody,

Ik heb vanmiddag ook schoenen besteld op dezelfde site. Ik kreeg maar geen bevestigingsmail dus ik vertrouwde het niet. Contact gehad met banken, Webwinkel Keur en de politie en zij zeggen dat ik zeer waarschijnlijk ben opgelicht. Ik heb zojuist aangifte gedaan bij de politie. Als jij dit ook wilt doen is de kans groter dat het wordt opgelost. Vul alles zo volledig mogelijk in met alle gegevens die je van ze hebt.

Groeten Robin

Gerry1969
door Gerry1969 Nov 23, 2016 om 15:44
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Beste Robin, de Politie kan hier helemaal niets mee, Shop zit niet in Nederland. Terecht dat ze er.ook niets mee doen mensen voelen zich opgelicht maar hebben in hun hebzucht.zichzelf gewoon opgelicht. Dus niets checken, niets lezen en gewoon zomaar betalen aan een onbekende partij. Laat het voor deze mensen een dure les zijn en laatbde politie hun eigen werk lekker doen.

ro
door robin bargeman Nov 23, 2016 om 16:03
1 Antwoorden / Vragen

Hallo Diewilik, Hoe weet jij dat de shop niet in Nederland is? De website is aangemaakt via JIMDO. Zij zouden dus de gegevens van de oplichter(s) moeten hebben. Ook is het niet slim van mij geweest om het snel te bestellen. Ik zag het Webwinkel Keur dus ik ging er vanuit dat dit kloppend was. Ik ben al is eerder opgelicht via marktplaats. Ik heb daar heel veel tijd ingestoken en alle gegevens in een word document opgeslagen. Ik heb niet eens in reactie gekregen van de Politie. Terwijl ik zijn adres, telefoonnummer, naam, rekeningnummer etc had. Oplichting hoort o.a. bij het werk van de politie.
Wanneer er meerdere meldingen komen van de oplichter(s) gaat de politie er echt wel iets aan doen. Het is toch ongelofelijk dat je zo snel naar je geld kan fluiten?

edrick3
door edrick3 Nov 23, 2016 om 16:27
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Het is toch ongelofelijk dat je zo snel naar je geld kan fluiten?   Het is toch ongelofelijk dat mensen nog steeds bij dit soort sites bestellen!

Cookies
door Cookies Nov 23, 2016 om 17:03
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@robin: shop zit in het buitenland. Diewilik heeft dus gelijk als hij schrijft dat aangifte doen geen enkele zin heeft. Maar waarom bestel je bij een site waar totaal GEEN gegevens op staan als adres, kvk nr, tel.nr. enz. enz.

mu
door muis88 Nov 23, 2016 om 17:29
1 Antwoorden / Vragen

https://www.politie.nl/themas/internetoplichting.html graag hierop aangifte doen

ro
door robin bargeman Nov 23, 2016 om 17:51
1 Antwoorden / Vragen

@Carola & Edrick, Het is ook niet slim van mij geweest om het niet even na te kijken. Ik ging er vanuit dat het klopte aangezien er een Webwinkel Keur bij stond. Zonder na te denken heb ik de schoenen snel besteld en heb ik me daarna met andere dingen bezig gehouden. Ik heb er iig van geleerd en ik ga nu zeker weten alles dubbel checken. Ik vind het echter wel slecht dat er zoveel oplichters, webshops etc zijn die ongestoord hun gang kunnen gaan. Het lijkt mij iig beter om een aantal wetten op te stellen, waar de website houder aan moet voldoen voordat hij een webshop kan starten, maarja dat is mijn mening

Gerry1969
door Gerry1969 Nov 23, 2016 om 18:04
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Ik ben voorstander van een ecd voor iedereen die online gaat.
Dan zijn de wetten en regelgeving niet nodig.

ro
door robin bargeman Nov 23, 2016 om 18:31
1 Antwoorden / Vragen

Wat is een ecd?

Gerry1969
door Gerry1969 Nov 23, 2016 om 22:34
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Haha ik zou kunnen zeggen als je dat niet weet moet je niet online gaan.
Ecd staat voor European Computer Driving License. http://www.ecdl.nl

Cookies
door Cookies Nov 25, 2016 om 12:06
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@robin: heel verstandig om voortaan shops te checken op betrouwbaarheid. Er zijn duizenden .nl shops, die gewoon ergens in Verweggistan zitten. Als een onbetrouwbare shop in Nederland zit, is het al moeilijk om je geld terug te krijgen (ALS het al gaat lukken), laat staan als zo'n shop in het buitenland zit. En een webwinkelkeurmerk MOET aanklikbaar zijn. Is dat niet het geval, dan zijn ze NIET aangesloten.

newmikey
door newmikey - Nov 23, 2016 om 16:29
830 Antwoorden / 0 Vragen

Het wordt zo langzamerhand echt lachwekkend hoeveel mensen eerst bestellen en betalen en daarna pas achterdochtig worden. Kom op nou! Wie de site bekijkt wordt begraven onder de rode vlaggen. Geen KvK of BTW, geen AV, geen Nederlands bezoekadres, geen telefoonnummer, verwijzing naar art.25 WOB voor het ontbreken van BTW (jaaromzet <€10000), geen verplichte betaalopties behalve vooruitbetaling, verwijzing naar mogelijke invoerrechten en invoer-BTW, etc,etc.

Wie hier dan toch nog besteld krijgt exact wat hij of zij verdient.

mu
door muis88 - Nov 23, 2016 om 17:20
1 Antwoorden / Vragen

je moet aangifte doen van oplichting bij het politiebureau heb ik ook gedaan echt doen hoor dan kunnen ze hem vervolgen

Gerry1969
door Gerry1969 Nov 23, 2016 om 18:06
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Welke Chinees gaan ze dan vervolgen?
Wong ,Lu, Tjon, Ling?
Bedrijf is Chinees daar gaat Nederlandae politie echt niets mee doen.

ro
door robin bargeman Nov 23, 2016 om 20:23
1 Antwoorden / Vragen

Diewilik, hoe kom je erbij dat het chinezen zijn? Als je dit bekijkt, lijkt het mij dat het gewoon Nederlanders en/of Duitsers zijn, ook moet je volgens mij betalen voor zo'n template dus JIMDO kan waarschijnlijk hun gegevens wel achterhalen(Dit hoop ik teminste). Heb je tips wat ik zou kunnen doen om misschien mijn geld terug te krijgen?

ro
door robin bargeman Nov 23, 2016 om 20:23
1 Antwoorden / Vragen

https://www.sidn.nl/

hutch
door hutch - Nov 25, 2016 om 11:30
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Om aan te tonen hoe onbetrouwbaar (malafide) ! dit flutbedrijfje is, zie hier de reactie van Stichting WebwinkelKeur, na melding van misbruik van hun keurmerk:

"Deze webshop is inderdaad niet bij ons aangesloten en we raden je af om hier aankopen te doen. Uiteraard zijn we druk bezig om ons keurmerk van deze webshop af te krijgen."

Laat iedereen nu gewaarschuwd zijn!! Absoluut nooit zaken doen met dit malafide zaakje. Ze 'liegen en bedriegen'.

hutch
door hutch - Nov 25, 2016 om 12:01
4515 Antwoorden / 29 Vragen

"Betrouwbaarheid komt als eerste wanneer het gaat om een webshop. De band tussen de consument en de producent moet sterk zijn."

Grapjurk(en). Van enige (hoe klein ook) 'betrouwbaarheid' bij Nike2017.nl is totaal geen sprake.
Consumenten doen er goed aan om dit 'bedrijfje' totaal niet te vertrouwen.

En dan de 'Betalingsmethoden' (speciaal voor de eigenaar: dit is dus meervoud):

Een 'klant' (lees: 'slachtoffer') heeft niets te kiezen, er is maar één mogelijkheid en dat is uiteraard vooruitbetaling. Waarschijnlijk heeft de eigenaar geen goede kennis van de Nederlandse taal, maar ok, dat is hem (of haar?) mogelijk ook niet aan te rekenen.

En ook vreemd: een toegewezen rekeningnummer? Dus dat kan ook nog eens wijzigen? Ligt er natuurlijk aan in hoeverre bepaalde rekeningnummers beginnen op te vallen en als waarschuwing op internet geplaatst worden. In dat geval zal er een ander rekeningnummer 'toegewezen' worden.....