Jo
door Joke Wesdorp Jan 25, 2017 om 00:27
Winkels & webshops

Is het waar dat de Pannen van de spaaraktie van Albert Heijn Teflon bevatten

Op Facebook en ook bij www.klacht.nl staat dat de pannen van Albert Heijn heel giftig zijn. Ik heb 2 wokpannen bij elkaar gespaard en ben nu toch wel geschrokken. Mijn vraag is nu.: Kan Kassa er achter komen of die verhalen een HOAX zijn?

12929 17 Rapporteer

ne
door neodutchio - Jan 25, 2017 om 00:32
5165 Antwoorden / 12 Vragen

In dat geval moet u de vraag aan Kassa stellen en niet hier op het consumentenforum. Maar of Kassa elke individuele vraag gaat beantwoorden? Denk niet dat daar voldoende personeel voor aanwezig is.

Wi
door Wil_H - Jan 25, 2017 om 00:56
270 Antwoorden / Vragen

Zelfs als dat waar is dan is er nog niets aan de hand.
Zie http://www.pannen.nl/kookblog/thermolon-of-teflon-feiten-en-fabels-rond-de-anti-aanbaklaag/

Het is wel een verkooppraatje, maar de feiten worden er tenminste in duidelijke taal gepresenteerd.

costnix
door costnix - Jan 25, 2017 om 08:13
2874 Antwoorden / 1 Vragen

U gelooft alles wat op Veestboek staat? :-(

akkerdistel
door akkerdistel Jan 25, 2017 om 12:10
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Als daarnaast ook nog bewegende beelden in omloop zijn, dan wel. Althans volgens ene S. Simons :-).

Jo
door Joke Wesdorp Jan 25, 2017 om 14:23
Antwoorden / 2 Vragen

Mag ik jullie allemaal heel hartelijk bedanken voor het beantwoorden van mijn vraag. Ik ben niet een persoon die alles klakkeloos overneemt op Facebook. Juist de doorslag heeft bij mij gegeven bij www.klachten.nl. Ook heb ik gegoogled op Teflon en kom daar verschillende berichten tegen o.a. Dat het sinds 2015 verboden is. Maar goed door jullie antwoorden denk ik dat de pannen met goed gebruik geen kwaad kan, alleen vogeltjes lopen een risico.   https://vogelverenigingaves.wordpress.com/info/teflon-vergiftiging-bij-vogels/

costnix
door costnix Jan 25, 2017 om 14:49
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@jokewesdorp: wat een ontzettend wazig artikel :-(

Be
door Ben22 Jan 25, 2017 om 15:10
57 Antwoorden / 6 Vragen

Ook bekend als Fakeboek.

Op het internet is geen plaats voor de waarheid.

newmikey
door newmikey - Jan 25, 2017 om 08:52
830 Antwoorden / 0 Vragen

Kassa niet, wij wel: het is een hoax.

tijger1
door tijger1 - Jan 25, 2017 om 08:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Minder op Facebook lezen, dat is verstandiger.

pi
door pieterwolters - Jan 25, 2017 om 09:05
3610 Antwoorden / 0 Vragen

We gebruiken al tientallen jaren teflonpannen en nu gaan we opeens paniekeren.... Gewoon met verstand gebruiken en er is niets aan de hand.  En als er geen teflon in de anti-aanbaklaag zit, zit er wel iets anders in wat bij ondeskundig gebruik schadelijk kan zijn. Als je het echt goed wilt doen koop je geen pannen met een anti-aanbaklaag. Een goede pan heeft dat niet nodig, een anti-aanbaklaag is vooral makkelijker.

Gr
door Grunn1 - Jan 25, 2017 om 09:06
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Ga je in zo'n wok een stuk rubber bakken en opeten dan zal dat inderdaad schadelijk zijn voor je gezondheid. Bak je er een plofkip in dan smaakt ie net zo als in een andere pan en is ie ook net zo gezond.

ficus
door ficus - Jan 25, 2017 om 11:03
147 Antwoorden / 2 Vragen

Vraag het AH. Voor de goede orde. Het feit dat iets op facebook staat betekent niet dat het onherroepelijk waar is.
Zelfs als er teflon in de pannen zit is het paniek om niets. U kunt ook via Google zelf naar informatie over teflon zoeken

marita5
door marita5 - Jan 25, 2017 om 11:10
11534 Antwoorden / 15 Vragen

hallo Joke Wesdorp ,

Dit maakt de wokpan zo uniek:

De wok heeft een extra handvat voor bij het roerbakken en een vuurvaste handgreep. Dit betekent dat deze bestand is tegen hoge temperaturen.

  • Stijlvol iconisch design

  • Teflon Select® anti-aanbaklaag voor vetarme bereiding van tere producten, zoals vis, groente, eier- en meelgerechten

  • Duurzame, sterke en krasbestendige anti-aanbaklaag

  • Stevige vuurvaste handgreep

  • Geschikt voor alle warmtebronnen, inclusief inductie en keramische kookplaten

  • Hoogglans gepolijst

Op Facebook en ook bij www.klacht.nl staat dat de pannen van Albert Heijn heel giftig zijn

Lees de reacties , als dit waar zou zijn , dan lagen al veel nederlanders op hun rug .

Lees ook dit artikel eens , 2 klachten van klanten , klik op de rode regel .

http://nos.nl/artikel/2154782-ah-doet-onderzoek-na-twee-klachten-over-teflonpannen.html

Op de site van AH ,.

Sparen voor pannen : is de Teflon laag schadelijk ?

De Teflon laag in de VIVO-pannen is niet schadelijk en u kunt de pannen veilig gebruiken. De stof PFOA wordt namelijk niet gebruikt. Vroeger zorgde deze stof ervoor dat Teflon schadelijk was. Deze stof is niet gebruikt bij het maken van deze pannen.

tijger1
door tijger1 - Jan 25, 2017 om 11:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat moet je met een wok-pan met tere gerechten? Wokken is juist op heel hoog vuur iets razendsnel rondom bakken. En daar is teflon dus juist niet voor bedoeld.

gerbera
door gerbera - Jan 25, 2017 om 11:51
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Ter informatie, AH start een onderzoek naar de pannen m.b.t. het gebruik van Teflon.

hansje klein
door hansje klein Jan 25, 2017 om 12:31
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Werk in uitvoering: onderzoek gestart

Cookies
door Cookies - Jan 25, 2017 om 11:52
13336 Antwoorden / 36 Vragen

O jee, voor vogeltjes schijnen die pannen levensgevaarlijk te zijn http://www.telegraaf.nl/binnenland/27497257/__AH_onderzoekt_dood_vogeltjes_door__chefwaardige__pannen__.html

Of zouden het de zuurkoolluchtjes kunnen zijn?

Cookies
door Cookies - Jan 25, 2017 om 12:16
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Waarom zou Kassa de veiligheid van die pannen moeten onderzoeken? Daar is al een instantie voor https://www.nvwa.nl Stel daar je vraag eens. Overigens: gourmetten ook maar niet meer doen, ook levensgevaarlijk. Kun je dit laatste even op FB zetten? Zet er dan wel bij dat je dit op Kassa hebt gelezen.

Je
door Jendek - Jan 25, 2017 om 13:55
7 Antwoorden / 1 Vragen

Dit is weer een voorbeeld waartoe alle of Facebook geplaatste waarheiden maar vooral ook onwaarheden toe kunnen leiden. Negeren dit soort onzin berichten op Facebook zou ik zeggen! Albert Heijn: verdoe hier gewoon geen aandacht en tijd aan!

pe
door pebk - Jan 25, 2017 om 14:59
583 Antwoorden / 0 Vragen

Teflon wordt al meer dan zestig jaar gebruikt in pannen. Er is een merk waarvan de naam met tef begint en daarmee begonnen zijn. An sich is er niets mis mee. De laag moet echter niet los gaan laten.

Wacht gewoon even met het gebruik totdat het onderzoek afgerond is.

tenormin
door tenormin - Jan 26, 2017 om 22:41
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Er is niets mis met Teflon pannen an sich. Alleen, men denkt dat die pannen het eeuwige leven hebben. Dus niet. Alleen als men keurig alle voorwaarden voor gebruik opvolgt, kan men er langer mee doen. Dus alleen houten, siliconen attributen zijn okay. Maar Teflon (BK) pannen heeft regelmatig acties om, tegen omruil oude pan, een nieuwe met fikse korting te kopen. Dus ik doe ongeveer twe jaar met zo'n pan en heb dan weer een nieuwe tegen gereduceerde prijs. Dus pan goed recycled en nieuwe pan "kat in het bakkie". En die pannen, dat komt zeker en vast t.z.t. wel tot uiting: zijn niet giftig, na hun onderzoek. ;-))

tijger1
door tijger1 Jan 26, 2017 om 22:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat een idiote  verspilling. Elke twee jaar nieuwe pannen. Ik heb sommige pannen al meer dan 50 jaar. Teflon is helemaal nergens voor nodig.

tenormin
door tenormin Jan 27, 2017 om 12:42
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Ik ook, maar dat zijn geen Teflon pannen. En Teflon pannen bakken nu eenmaal sneller aan als je het niet zo goed gebruikt. Maar goed, jij vind alles of idioot of verspilling of noem maar op. Hier heet het "gewoon doen wat men zelf wil doen" oftewel: laat iedereen doen waar hij/zij zin in heeft. Zodra ik bij je aan kom kloppen om geld voor nieuwe pannen, pas dan je oordeel.

tijger1
door tijger1 Jan 27, 2017 om 12:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar het blijft gek hoor. :-))

Cookies
door Cookies Jan 27, 2017 om 13:04
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Tijger1, volgens mij ben je niet iemand die de economie draaiende houdt.;-)) 50 jaar met dit, 40 jaar met dat. Ik koop om de haverklap nieuwe spullen van bankstel tot t.v. tot stofzuiger (andere kleur) tot theedoeken. Zo ook koekenpannen, gewoon omdat ik dan weer een leuke rode tegen kom, jaar later een leuke groene enz. Ik sluit er geen kredieten voor af en klop daarvoor ook niet bij instanties aan.;-)

tenormin
door tenormin Jan 27, 2017 om 13:43
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Justum, @carola, ook ik vind dat ik dat zelf moet weten. Nogmaals, zolang ik nergens mijn hand op moet houden bij iemand.

Gerry1969
door Gerry1969 - Jan 26, 2017 om 23:18
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Ja Teflon, Nee iets mis mee.
Lees hier