gv
door gvdamn Oct 8, 2017 om 13:29
Winkels & webshops

Jumbo: Nieuwe Lage Prijs = 5% Stijging

Afgelopen vrijdag weer naar de Jumbo voor de wekelijkse boodschappen.

Tot mijn verrassing zag ik dat de kiwi's een bordje "nieuwe lage prijs" hadden. Wat bleek: de prijs per kilo was met ruim 5% GESTEGEN van 3,98 naar 4,18 Euro per kilo.

Iets subtielers is er aan de hand met de 2 liter pakken melk van de Jumbo. De goedkoopste 2 liter melkkannen zijn al een paar weken niet meer verkrijgbaar. In de (TV) reclame adverteert de Jumbo met een nieuwe goedkope prijs voor de ("weide") 2 liter melk. De prijs van de niet meer verkrijgbare melk was 1,29, die van de melk met nieuwe lage prijs is 1,39 Euro per 2 liter. Ook hier zie ik een prijsstijging in plaats van de aangekondigde en geadverteerde prijsverlaging.

Behoorlijk misleidend om te spreken over "nieuwe lage prijs".

Heb je ook dergelijke voorbeelden? Zet ze hieronder.

1249 10 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Oct 8, 2017 om 13:38
16859 Antwoorden / 108 Vragen

Hoezo: heb je voorbeelden: zet ze hieronder? Bent u de komende tijd in no time aan een heleboel A-viertjes toe: na December komt er immers ook de 9% i.p.v. 6% hogere BTW.

edrick3
door edrick3 - Oct 8, 2017 om 13:54
27632 Antwoorden / 85 Vragen

"nieuwe lage prijs"
Het is dus een nieuwe prijs en Jumbo vindt die laag. ;-)

Alles wordt nu eenmaal duurder. Grondstoffenprijzen stijgen, etc.

Heb je ook dergelijke voorbeelden? Zet ze hieronder.
Waarom? Prijspakkers kun je hier melden: https://kassa.bnnvara.nl/rubrieken/prijspakker

hutch
door hutch - Oct 8, 2017 om 14:04
4517 Antwoorden / 29 Vragen

Ach..... misleiding is het niet.

Wel wordt men behoorlijk voor de gek gehouden en niet alleen door dit bedrijf. De meeste bedrijven werken hier aan mee en op allerlei manieren.
Er bestaat al lang een woord voor dit soort activiteiten: verkooppraatjes.

aurora1
door aurora1 - Oct 8, 2017 om 14:07
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Gezien ook uw andere vragen die alweer langer geleden zijn, heb ik de indruk dat u deze rubriek op dit forum voor uzelf ziet als eigen forum of weblog. Is het niet, het is een vraag en antwoordrubriek.
In dit geval bent u ook erg eenzijdig met maar 1 supermarkt bezig, of is dat in een slecht daglicht stellen?
Ik kan niet zeggen dat uw mededelingen mij boeien, integendeel zelfs.
Ga lekker buiten even uitwaaien, dan raakt u mogelijk deze verontwaardiging kwijt. Overigens als u toch zo bij bent, dan weet u vast dat de melk en melkproducten duurder geworden zijn en ook waarom.
Ik zie overigens geen "misleiding".
Er is niemand die u dwingt bij Jumbo te kopen, dus ga anders naar andere supermarkten. Kunt u nog wat ervaring opdoen met prijzen en "misleiding".

ge
door george321 - Oct 8, 2017 om 14:48
390 Antwoorden / 1 Vragen

Heb je ook dergelijke voorbeelden? Zet ze hieronder,

Doe dat op uw Face Book aub, daar is deze site niet voor bedoeld.

gerbera
door gerbera - Oct 8, 2017 om 16:44
7382 Antwoorden / 14 Vragen

Jammer dat u het begrip "nieuwe lage prijs" niet begrijpt. Dat betekend simpel weg dat de prijs is veranderd en of dat nu + of - is maakt geen fluit uit. Voor Jumbo is dit gewoon een nieuwe (lage) prijs. Bij de blauwe kosten ze € 5,32 per kg en de bio € 2,99 per 4 stuks. Zou zeggen ga lekker door zo, u zult nog veel verrassingen tegenkomen. Maar die mag u gewoon voor uzelf houden.

ne
door neodutchio - Oct 8, 2017 om 17:01
5173 Antwoorden / 12 Vragen

Tja fruit, dit een kwestie van vraag en aanbod. Wordt het aanbod schaarster, gaat de prijs omhoog. Zelfs met een hogere prijs dan voorheen kan je nog steeds goedkoop zijn.
En dan melk A een bepaalde prijs had, maar niet meer geleverd wordt en melk B er nieuw in komt kan daar ook een andere prijs aan hangen. Ik lees geen gekke dingen bij u.

Als u het goed had willen aanpakken had u de afgelopen maanden de producten bij moeten houden. Dan had u gemerkt dat een halfje tijger in de zomer van € 1,05 naar € 1,10 gegaan is en nu weer verlaagd is naar € 1,05. Nog niet iets schokkend, in totaal heb ik de laatste maanden nog geen euro extra uitgegeven hierdoor.

costnix
door costnix - Oct 8, 2017 om 18:11
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Er zijn leugens, grove leugens en reclame :-(

edrick3
door edrick3 Oct 8, 2017 om 18:19
27632 Antwoorden / 85 Vragen

vergeet 'statistieken' niet. ;-)

costnix
door costnix Oct 8, 2017 om 22:58
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ja, die kloppen ook niet!

jo
door jorisw - Oct 8, 2017 om 20:50
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Als ze zeggen "nieuwe lage prijs" dan is het toch duidelijk? Ze zeggen niet dat de prijs verlaagt is, alleen maar dat er een nieuwe lage prijs is. Het is zeker niet misleidend. Of prijs laag is of niet is volkomen subjectief en dus voor iedereen anders. Het zou wat anders zijn als ze claimen dat het de laagste prijs is, terwijl het dat niet is.

Maar hoe ze het noemen is ook helemaal niet relevant: we zijn allemaal intelligente volwassen mensen en kunnen zelf beoordelen wat wij van die prijs vinden.

simon55
door simon55 - Oct 8, 2017 om 21:47
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Wanneer bent u jarig. Krijgt u van mIj n kasboek en kunt u t overzichtelijk bijhouden. En dan graag n drie maandelijks journaal ter goedkeuring.