Ma
door Marc RtD Mar 24, 2024 om 14:39
Winkels & webshops

Kan ik door Albert Heijn personeel verplicht worden hun werk te doen?

Minimaal 5 personeelsleden van de Albert Heijn Grotemarkt 98 Rotterdam (Markthal) vervelen zich een beetje en slenteren wat door de winkel. Ik heb mijn boodschappen verzameld en loop naar de kassa. Daar blijkt niemand te zijn en personeel reageert niet op mijn wachten daar. Een beveiliger laat me naar de zelfscankassa lopen om het werk van het personeel over te nemen. Dit lijkt me geen toonbeeld van klantenservice. Niksend personeel dat netjes betaald wordt voor niks doen en de klant mag gratis hun werk overnemen. Mag een AH dit zomaar doen? Kan ik een rekening sturen naar AH voor verrichtte werkzaamheden of is dit een nieuwe vorm van uitbuiting

6150 23 Rapporteer
Ja
door JannyBoe - Mar 24, 2024 om 14:50
515 Antwoorden / Vragen

En nu nog even de versie van personeel van deze AH....

Neem anders de volgende keer stadsgenoot Dagkoers mee, dat helpt vast ;)

gerbera
door gerbera - Mar 24, 2024 om 15:16
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Niet eenieder mag de kassa bedienen en als de kassapersoon toevallig ff een bakkie aan het doen is wordt u verzocht, zeker als er weinig klanten zijn, de selfscan te gebruiken. Streven van AH is dat zoveel mogelijk klanten hiervan gebruik van (gaat) maken. En dat "niksend" personeel kunnen nou net de vakvullers zijn, die rondlopen om te kijken wat en waar er moet worden bijgevuld, en die hebben geen kassa bevoegdheid. U neemt geen werk over want u had, als u het met de gang van zaken niet eens bent, de boodschappen ook achter kunnen laten. Dus de rekening sturen, zal u even  uit moeten pluizen wat het uurloon van betreffende medewerker is.

sjjoppy
door sjjoppy - Mar 24, 2024 om 15:21
7189 Antwoorden / 3 Vragen

Er worden kassa's gesloten om de zelfscankassa wat meer te laten gebruiken.
Bij ons is er alleen in
de ochtend geen kassa open.
Denk dat het slenterend personeel bestemd is om bij de zelfscankassa steekproeven te nemen of alles gescand is.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Mar 24, 2024 om 16:43
2056 Antwoorden / Vragen

Zeker, u kunt Albert Heijn gewoon een rekening sturen omdat dit natuurlijk nooit "zomaar" kan. Daar moet u aan meewerken en als u dat niet op kunt brengen zou ik een andere leverancier gaan zoeken.

mahadma
door mahadma - Mar 24, 2024 om 16:49
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Mag een AH dit zomaar doen? Wij lezen hier slechts één kant van het verhaal, dus wij kunnen geen hoor/wederhoor reactie geven.

Kan ik een rekening sturen naar AH voor verrichtte werkzaamheden? U kunt het proberen, zeg een 17,50 per uur salarais = 5 minuten kom ik op € 1,45833333 voor uw arbeid, vergeet u het niet op te geven aan de belastingdienst als extra inkomen? Maar ik geef u weinig/geen kans

Of is dit een nieuwe vorm van uitbuiting? Overdrijven is ook een vak (oud NL spreekwoord).

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Mar 24, 2024 om 18:59
1765 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Marc,

Ook ik heb een gloeiende hekel, dat de scankassa's aan de consumenten worden opgedrongen, ook hier in Amsterdam.

Ik doe er niet aan mee en zeg tegen het personeel, dat ik contant wil betalen.....;<))

Thijs12
door Thijs12 - Mar 24, 2024 om 19:02
538 Antwoorden / Vragen

Natuurlijk kunnen ze jou verplichten hun werk te doen. Nee natuurlijk hoeven ze niet betalen. Verplicht werk is altijd gratis anders was het natuurlijk niet verplicht. Vraag wel voor passende werkkleding.

br
door brui0929 - Mar 24, 2024 om 19:39
634 Antwoorden / 10 Vragen

Als u bij de kasiere wilt betalen kan dat. Is er een storing bij kan dit opgelost worden.

Thecla58
door Thecla58 - Mar 25, 2024 om 07:34
854 Antwoorden / 3 Vragen

Wahahaha dit is de grap van de dag. Natuurlijk kun je geen rekening sturen. Het is jouw keuze geweest om daar te winkelen.

N.b. get off of your high horse.

pino123
door pino123 - Mar 25, 2024 om 10:05
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Ik zou lekker naar een supermarkt gaan waar ze geen zelfscan kassa's hebben en lekker een kwartier in de rij gaan staan. Dat je nog serieus de tijd hebt genomen om dit hier neer te zetten. Dit heeft meer tijd gekost dan zelf je boodschappen te scannen bij de de zelfscan kassa.

Re
door Reinier182 - Mar 25, 2024 om 10:07
160 Antwoorden / Vragen

Natuurlijk worden ze verplicht door hun leidingevende te werken waar ze nodig zijn. Wanneer jij niet langs de zelfscan wil en de kassa dicht is gewoon de boodschappenkar/ mand laten staan en naar een andere supermarkt gaan. Dat is wat jij kan doen. Verplichten wat jij zegt gaat het niet worden. Boycotten dit soort supermarkten gaat werken als iedereen er aan meedoet.

john devries
door john devries - Mar 25, 2024 om 11:31
218 Antwoorden / Vragen

Heb je nog wel even gevraagd wat de functie van het rond slenterend personeel was zeurpiet ?

Ge
door Gert Moes Mar 25, 2024 om 12:02
12 Antwoorden / 2 Vragen

zeikert

john devries
door john devries Mar 26, 2024 om 10:46
218 Antwoorden / Vragen

Zeikert is met dt Gerdt Moestuin?

Ge
door Gert Moes - Mar 25, 2024 om 12:01
12 Antwoorden / 2 Vragen

Zelfscan verplicht? , boodschappen blijven staan! , en hop naar andere winkel

betty kaminskas
door betty kaminskas - Mar 25, 2024 om 12:23
1 Antwoorden / 0 Vragen

Waardeloos die zelfscan kassa's, maak er ook beslist geen gebruik van.

ka
door kaartendraak - Mar 25, 2024 om 13:27
180 Antwoorden / 2 Vragen

Ook de Ah waar ik altijd kwam verplicht de klant nu, ja werkelijk VERPLICHT! de klant om er gebruik van te maken, want ze hebben sinds kort ook 1 of 2 staan waar je contant kan betalen. Er wordt totaal geen rekening gehouden met mensen die bepaalde mentale problemen hebben, ouderen enz die er gewoon niet mee om kunnen gaan en bij ELK bezoek hulp moeten hebben. Ik wil niet elke keer hulp. Heb la 2x moeten 'stennis' maken om een kassa geopend te krijgen. Kreeg de laatste keer de smoes dat ze ander op hun kop krijgen van 'boven', de baas dus. Dus maw, ze verplichten het je echt. En dat kan gewoon niet, ook niet als je cash wil betalen. Ik dreigde toen mijn boodschappen te laten staan, toen opende ze toch maar de kassa en wat zie ik, ineens staan er 4-5 mensen achter mij die ook niet bij de zelfscan willen .Ik denk dan bij mezelf "Mensen, trek je kop ook eens open!" Heb hier ook al 2x een klacht bij hoofdkantoor over ingediend, doen ze natuurlijk niks mee en je hoort er nooit wat van.

De AH waar ik nu kom(dichterbij)gaat binnenkort ook verbouwen en ja hoor, ook zelfscan..........ik vroeg aan de kassiere "Gaan jullie de mensen het ook verplichten om er gebruik van te maken?"
Ze zegt: "Nee hoor, er zullen sowieso altijd 2 kassa's open blijven, vooral voor de ouderen. Ik hoor het wel vaker, maar je kan de kassa's niet helemaal sluiten"
"Nou, ik hoop het dan maar" was mijn antwoord.

Ergens hoop ik van harte dat degeen die dit de klant verplicht zelf ooit ook iets gaat mankeren zodat ze er niet meer mee om kunnen gaan, dan weten ze wat ze de mensen aandoen, zowel jongeren als ouderen. Zeiden mijn ouders ook toen ze met rollator kwamen te lopen en later mijn vader met scootmobiel als ze ergens in de winkel weer niet langs konden.

ma
door marleenvanh - Mar 25, 2024 om 15:13
451 Antwoorden / 1 Vragen

Ik weet niet of het mag of niet mag, maar uitermate klantonvriendelijk vind ik het inderdaad wel. Wat zou het 'waarom'-verhaal van AH kunnen zijn vraag ik me ook af. Weinig kassa's open kan voorkomen, maar GEEN.....Niet eens om het beetje extra werk wat je dan als klant zou moeten doen aan zo'n zelfscan, maar het feit dat ze blijkbaar wel geld hebben om een beveiliger in dienst te nemen die de klant, die misschien iets vergeet of verkeerd doet (hij/zij is geen kassamedewerker) tijdens het scannen, in de kraag kan vatten. Dat is namelijk de enige reden waarom ik nooit de zelfscan gebruik. Mij te link. Voor je het weet word je als crimineel behandeld. En wat, wanneer ik verkeerd scan en niet weet hoe dat op te lossen?? Personeel om te HELPEN is er duidelijk ook niet dan.... Het kan natuurlijk zijn dat het 'personeel' -wat, zoals aangever zegt, maar een beetje loopt rond te lummelen-  te dom is voor kassadienst, maar hoe moeilijk is dat tegenwoordig? Piep piep piep. Goed(!) vakken vullen is moeilijker, nietwaar. Hoe dan ook -en dat doe ik niet snel-, ik ging na zo'n ervaring niet meer naar dat filiaal van de AH.

Jo
door JohnnyH - Mar 25, 2024 om 15:20
15 Antwoorden / Vragen

Zolang je in deze AH met contant geld kan betalen zou ik zeggen nee het mag niet.
Reken toch regelmatig af met contant geld.
Deze vrije keuze moet je kunnen behouden.

pr
door praat mee - Mar 25, 2024 om 18:24
30 Antwoorden / Vragen

Zet de bootschappen op of bij een kassa en zeg dat je ze later wel een keer komt ophalen

john devries
door john devries Mar 26, 2024 om 15:05
218 Antwoorden / Vragen

Waarschijnlijk komt dan het verzoek of verplichting om vooral weg te blijven. Aso's lopen er al genoeg rond .

user123
door user123 - Mar 25, 2024 om 20:14
1346 Antwoorden / 3 Vragen

U doet toch ook zelf uw boodschappen in een mandje en vervolgens in een tas ?

Schrijf een mail naar ah en ga door met uw leven.

john devries
door john devries - Mar 26, 2024 om 15:09
218 Antwoorden / Vragen

Vast wel ze hebben grote papiercontainer 's.Vergeet vooral niet om voldoende te frankeren

mo
door mof - Mar 27, 2024 om 03:12
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Waarom zou dit uitbuiting zijn? U heeft zelf de keuze of u boodschappen wilt doen bij AH en wilt meewerken aan hun systeem. AH mag dit zo doen. Is niet netjes te noemen maar u kunt klagen bij het hoofdkantoor.