Klantenservice
Ik wil een klacht met Praxis bespreken over een (beschadigd) speelhuisje wat ik heb ontvangen. Aangezien ik deze online heb besteld kan ik niet terecht bij een winkel van Praxis. Helaas geeft de (online) klantenservice van Praxis geen thuis. Vanaf 2 maart ben ik hun proberen te bellen/ mailen etc. Maar ik krijg geen gehoor (wel telkens een evaluatiemail over het contact wat er niet is geweest). Telefonisch wordt de lijn na een tijdje verbroken vanwege 'onverwachte' drukte. Dit speelt nu al bijna 1,5 maand. Wat kan ik het beste doen?
Topantwoord
Heeft u chatten en mailen al geprobeerd?
https://www.praxis.nl/service/klantenservice
Uiteraard.... dit levert niets op.
Topantwoord
Hallo LILiona ,
Praxis is aangesloten bij Thuiswinkel.org , u kunt daar een klacht indienen , klik op de rode regels .
https://www.thuiswinkel.org/leden/praxis.nl/certificaat
https://www.thuiswinkel.org/consumenten/klacht-indienen
Dank voor deze reactie! Hier heb ik mijn klacht inmiddels bij ingediend. Ik hoop dat ik via deze weg wel wat zal horen.
Graag gedaan , suc6
Misschien nog eens via een formulier?
https://praxis-service.custhelp.com/app/ask-new
Ook diverse keren geprobeerd, maar geen reactie (wel evaluatiemails met hoe het contact was- die ik elke keer netjes invul :))
Toch de vraag waarom u niet terecht zou kunnen bij een vestiging van Praxis. Heeft u dat wel geprobeerd? U heeft hoe dan ook een product van Praxis ontvangen dat niet voldoet aan de wettelijkje consumentenwetgeving en daar kunt u hoe dan ook een beroep op doen. En dat zou m.i. wel degelijk bij een vestiging moeten kunnen.
Zie o.a. m.b.t. de wetgeving: https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantietermijn/garantie-binnen-garantietermijn
https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html en evt. verder t/m art 25
Veel Praxis winkels zijn van franchisenemers. Die gaan natuurlijk niet werk doen voor iets waar zij niets aan hebben verdiend of gaan verdienen. Je moet bij de verkopende partij zijn.
[edit redactie off topic]
@RJW, ik ga er vanuit dat franchisenemers ook verantwoordelijkheid kunnen nemen voor klachten m.b.t. de franchisegever. Afhankelijk mogelijk van de overeenkomst, zij handelen in naam van de franchisegever.
Hoe dan ook is het dan een kwestie van nagaan of er een 'echte' Praxis in de omgeving is. Het is ook altijd de moeite waard om na te gaan, indien het een franchisenemer is, hoe er dan wordt gereageerd.
Ik heb dit inderdaad geprobeerd, maar zij geven aan dit product niet verkopen (enkel online) dus zij kunnen er niets mee.
N.a.v. uw reactie lijkt het mij zinnig om dan een melding te doen bij https://www.klachtenkompas.nl/ van de Consumentenbond. U behoeft er geen lid van de zijn.
Melden bij ook www.consuwijzer.nl van de ACM kan ook geen kwaad.
U kunt ook zelf Praxis schriftelijk benaderen en deze https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ benutten met als motief: in gebreke blijven m.b.t. naleving van de wetgeving.
De rechtsteekse link https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/
@HK: waarom ga je daar vanuit dat het wel zo zou zijn? Tenzij je dat geverifieerd hebt vind ik het nogal een aanname.
@RJW: een kwestie van interpreteren van het probleem en het doen van een melding bij zowel de Consumentebond (klachtenkompas) als ACM (consuwijxzer wordt juist dan aanbevolen. Mijn interpretatie en waar mijn reacties op zijn gebaseerd is niet meer dan minder: bij Praxis ziet men kennelijk geen kans om bijv. de wetgeving na te leven. En als het bij een Praxisvestiging langsgaan geen resultaat heeft staan alle opties open t/m in gebreke stellen.
Praxis en klantenservice?, wat is dat?.
Service bij Praxis is meestal ver te zoeken en als het even kan proberen ze je bij de kassa ook nog een oor aan te naaien aangezien de kassabon heel vaak niet klopt in het voordeel van Praxis uiteraard.
Zelf ben ik dit eens bij gaan houden en kwam tot de schrikbarende conclusie dat de kassabon in 6 van de 10 keer NIET klopte en uiteraard in het voordeel van Praxis.
Veel mensen controleren de kassabon helaas niet en daar zal de Praxis best blij mee zijn.
Het is dat ze een ruim assortiment hebben wat de firma nog enigzins aantrekkelijk maakt.
Eerlijk gezegd nog nooit meegemaakt wat je nu stelt. Als ze het doen om er echt beter van te worden zullen het forse bedragen per klant moeten zijn en dat valt echt wel op.
Als je het retour brengt bij willekeurige vestiging met de reden; Schade / niet compleet dan moeten ze dat accepteren.
Zij moeten het retour sturen naar centrale magazijn en dat ze het niet verkopen, niet jou probleem.
Of het eigen of Francise is, maakte niets uit.
Als je jezelf aansluit bij een keten is het gewoon verplicht dit af te handelen, tenzij ze een product verkopen dat zij alleen hebben.
Die zitten er ook tussen.
Een Praxis maakte ook bootjes, Online of elders niet leverbaar...
maar normale online goederen, die mogen via elke vestiging terug na maken afspraak.
Link staat hier boven al.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Garantie Dyson stofzuiger
Goedemiddag, Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden. Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen. Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer
Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?
Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer
Wie heeft ervaring met een beeldschermbril?
zijn er verziende mensen (leesbrildragers) die een beeldscherm- of computerbril hebben? Ik heb sinds kort een leesbril maar die werkt niet voor mijn laptopscherm, vandaar de vraag. Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer