Li
door LiLiona Apr 13, 2021 om 15:38
Winkels & webshops

Klantenservice

Ik wil een klacht met Praxis bespreken over een (beschadigd) speelhuisje wat ik heb ontvangen. Aangezien ik deze online heb besteld kan ik niet terecht bij een winkel van Praxis. Helaas geeft de (online) klantenservice van Praxis geen thuis. Vanaf 2 maart ben ik hun proberen te bellen/ mailen etc. Maar ik krijg geen gehoor (wel telkens een evaluatiemail over het contact wat er niet is geweest). Telefonisch wordt de lijn na een tijdje verbroken vanwege 'onverwachte'  drukte. Dit speelt nu al bijna 1,5 maand. Wat kan ik het beste doen?

4373 7 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

Topantwoord

aurora1
door aurora1 - Apr 13, 2021 om 15:50
15645 Antwoorden / 6 Vragen
12


Heeft u chatten en mailen al geprobeerd?
https://www.praxis.nl/service/klantenservice

Li
door LiLiona Apr 17, 2021 om 14:22
Antwoorden / 1 Vragen

Uiteraard.... dit levert niets op.

Topantwoord

marita5
door marita5 - Apr 13, 2021 om 15:56
11545 Antwoorden / 15 Vragen
13

Hallo LILiona , 

Praxis is aangesloten bij Thuiswinkel.org , u kunt daar een klacht indienen , klik op de rode regels . 

https://www.thuiswinkel.org/leden/praxis.nl/certificaat 

https://www.thuiswinkel.org/consumenten/klacht-indienen

Li
door LiLiona Apr 17, 2021 om 14:36
Antwoorden / 1 Vragen

Dank voor deze reactie! Hier heb ik mijn klacht inmiddels bij ingediend. Ik hoop dat ik via deze weg wel wat zal horen.

marita5
door marita5 Apr 17, 2021 om 14:40
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Graag gedaan , suc6

sjjoppy
door sjjoppy - Apr 13, 2021 om 16:03
7225 Antwoorden / 3 Vragen
3

Misschien nog eens via een formulier?
https://praxis-service.custhelp.com/app/ask-new

Li
door LiLiona Apr 17, 2021 om 14:37
Antwoorden / 1 Vragen

Ook diverse keren geprobeerd, maar geen reactie (wel evaluatiemails met hoe het contact was- die ik elke keer netjes invul :))

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 13, 2021 om 17:28
16887 Antwoorden / 202 Vragen
1

Toch de vraag waarom u niet terecht zou kunnen bij een vestiging van Praxis. Heeft u dat wel geprobeerd? U heeft hoe dan ook een product van Praxis ontvangen dat niet voldoet aan de wettelijkje consumentenwetgeving en daar kunt u hoe dan ook een beroep op doen. En dat zou m.i. wel degelijk bij een vestiging moeten kunnen.

Zie o.a. m.b.t. de wetgeving: https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantietermijn/garantie-binnen-garantietermijn

 

 

https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/welke-garanties-heb-ik-op-een-product

 

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html

 

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html

 

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html en evt. verder t/m art 25

rj
door rjw Apr 13, 2021 om 22:10
3294 Antwoorden / 5 Vragen

Veel Praxis winkels zijn van franchisenemers. Die gaan natuurlijk niet werk doen voor iets waar zij niets aan hebben verdiend of gaan verdienen. Je moet bij de verkopende partij zijn.

tijger1
door tijger1 Apr 13, 2021 om 22:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[edit redactie off topic]

heremietkreeft
door heremietkreeft Apr 14, 2021 om 09:53
16887 Antwoorden / 202 Vragen

@RJW, ik ga er vanuit dat franchisenemers ook verantwoordelijkheid kunnen nemen voor klachten m.b.t. de franchisegever. Afhankelijk mogelijk van de overeenkomst, zij handelen in naam van de franchisegever.
Hoe dan ook is het dan een kwestie van nagaan of er een 'echte' Praxis in de omgeving is. Het is ook altijd de moeite waard om na te gaan, indien het een franchisenemer is, hoe er dan wordt gereageerd. 

Li
door LiLiona Apr 17, 2021 om 14:16
Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb dit inderdaad geprobeerd, maar zij geven aan dit product niet verkopen (enkel online) dus zij kunnen er niets mee.

heremietkreeft
door heremietkreeft Apr 17, 2021 om 17:48
16887 Antwoorden / 202 Vragen

N.a.v. uw reactie lijkt het mij zinnig om dan een melding te doen bij https://www.klachtenkompas.nl/ van de Consumentenbond. U behoeft er geen lid van de zijn. 
Melden bij ook www.consuwijzer.nl van de ACM kan ook geen kwaad. U kunt ook zelf Praxis schriftelijk benaderen en deze https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ benutten met als motief: in gebreke blijven m.b.t. naleving van de wetgeving.

heremietkreeft
door heremietkreeft Apr 17, 2021 om 17:52
16887 Antwoorden / 202 Vragen
rj
door rjw Apr 17, 2021 om 20:23
3294 Antwoorden / 5 Vragen

@HK: waarom ga je daar vanuit dat het wel zo zou zijn? Tenzij je dat geverifieerd hebt vind ik het nogal een aanname.

heremietkreeft
door heremietkreeft Apr 17, 2021 om 21:08
16887 Antwoorden / 202 Vragen

@RJW: een kwestie van interpreteren van het probleem en het doen van een melding bij zowel de Consumentebond (klachtenkompas) als ACM (consuwijxzer wordt juist dan aanbevolen. Mijn interpretatie  en waar mijn reacties op zijn gebaseerd is niet meer dan minder: bij Praxis ziet men kennelijk geen kans om bijv. de wetgeving na te leven. En als het bij een Praxisvestiging langsgaan geen resultaat heeft staan alle opties open t/m in gebreke stellen.

panter22
door panter22 - Apr 14, 2021 om 08:33
6599 Antwoorden / Vragen
0
Co
door Contentino - Apr 14, 2021 om 18:18
16 Antwoorden / Vragen
0

Praxis en klantenservice?, wat is dat?.
Service bij Praxis is meestal ver te zoeken en als het even kan proberen ze je bij de kassa ook nog een oor aan te naaien aangezien de kassabon heel vaak niet klopt in het voordeel van Praxis uiteraard.
Zelf ben ik dit eens bij gaan houden en kwam tot de schrikbarende conclusie dat de kassabon in 6 van de 10 keer NIET klopte en uiteraard in het voordeel van Praxis.
Veel mensen controleren de kassabon helaas niet en daar zal de Praxis best blij mee zijn.
Het is dat ze een ruim assortiment hebben wat de firma nog enigzins aantrekkelijk maakt. 

rj
door rjw Apr 17, 2021 om 20:25
3294 Antwoorden / 5 Vragen

Eerlijk gezegd nog nooit meegemaakt wat je nu stelt. Als ze het doen om er echt beter van te worden zullen het forse bedragen per klant moeten zijn en dat valt echt wel op.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Apr 18, 2021 om 13:21
1389 Antwoorden / 10 Vragen
0

Als je het retour brengt bij willekeurige vestiging met de reden; Schade / niet compleet  dan moeten ze dat accepteren.
Zij moeten  het retour  sturen naar centrale magazijn en   dat ze het niet verkopen,  niet jou probleem.
Of het eigen of Francise  is,  maakte niets uit.

Als je jezelf aansluit bij een keten  is het  gewoon verplicht dit af te handelen, tenzij ze een product verkopen dat zij alleen hebben.
Die zitten er ook tussen.
Een Praxis maakte ook  bootjes,  Online of elders niet leverbaar...
maar normale online goederen, die mogen via  elke vestiging terug na maken afspraak.

Link staat hier boven al.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ge
Gerard vd W - May 30, 2024 om 12:07
Huishouden & energie

Garantie Dyson stofzuiger

Goedemiddag,   Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden.  Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen.   Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer

anita555
anita555 - May 31, 2024 om 20:46
Vakantie & reizen

Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?

Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer

mijnnaamwashaas2345
mijnnaamwashaas2345 - May 23, 2024 om 11:18
Voeding & gezondheid

Wie heeft ervaring met een beeldschermbril?

zijn er verziende mensen (leesbrildragers) die een beeldscherm- of computerbril hebben? Ik heb sinds kort een leesbril maar die werkt niet voor mijn laptopscherm, vandaar de vraag.  Lees meer