ra
door radia Aug 16, 2020 om 18:15
Winkels & webshops

Kleding retour gebracht maar krijg geen geld terug

ik heb gisteren mij kleren geretourneerd bij de Only. achteraf toen ik thuis kwam zag ik dat ik nog ongeveer 80 euro moest terug krijgen. terwijl de medewerkster zei dat het zo goed was. vandaav ben ik terug gegaan met de bon. Maar nu geven ze aan dat ze geen bewijs hebben dat ik die kleren heb terug gebracht. want de collega die mij gisteren heeft geholpen heeft niet alle kledingstukken weggestreept op de bon. Volgend hun ben ik nu mijn geld kwijt !!! wat kan ik nu dorn want mijn kledingstukken kan ik ook niet terug krijgen !

1686 9 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 16, 2020 om 18:25
7207 Antwoorden / 3 Vragen

Informeer eens wanneer die collega er weer is zodat u deze met de bon kan confronteren, hopelijk herinnert de collega u zich nog.
Kijk ook thuis nog na of er niet iets achtergebleven is.

ra
door radia Aug 16, 2020 om 18:45
5 Antwoorden / 6 Vragen

ja dat heb ik nagevraagd , of haar collega er was ze gaf aan dat haar collega er nie was en die het ook nie meer zal weten . dus ze wou niet meer samen werken . en heeft mij de bin terug gegeven en gezegd dat ze niks kunnen doen want ze hebben geen bewijs

getty
door getty - Aug 16, 2020 om 18:46
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Maar je weet zelf toch wel wat je gekocht hebt en wat je terug brengt en hoeveel je terug zou moeten ontvangen?

Hoe kan het dat u dit ter plekke niet doorhebt?

ik denk dat u niet kan bewijzen dat u het geld niet hebt gehad.

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 16, 2020 om 18:52
7207 Antwoorden / 3 Vragen

Laat anders   hier   nog een bericht achter.

mahadma
door mahadma - Aug 16, 2020 om 19:27
11564 Antwoorden / 51 Vragen

Dus u heeft al of niet gepast in een kleedhokje kelding leuk genoeg gevonden om te kopen, gekocht, betaald en nadat u thuis bent gekomen besloten dat het niet de juiste keuze was, vervolgens alles of een deel teruggebracht (graag antwoord op deze vraag) en is de retour gegeven kleding afgestreept van de bon en heeft u of geld retour of retour gepind. Nu denkt u dat er iets wel retour is gegaan maar geen geld retour. Heeft u ook niet vooraf gecontroleerd hoeveel u terug had moeten krijgen? Zonder verder bewijs zie ik het somber in, u heeft geen bewijs en de winkel (kennelijk) ook niet. Tenzij de winkel een computer kassa heerft die alles bijhoudt.

ra
door radia Aug 16, 2020 om 22:07
5 Antwoorden / 6 Vragen

ik heb het aangekocht in een andere filiaaal en niet gepast. thuis gepast waren verkeerde maten dus heb die kledingstukken deels terug gebracht . en andere klesingstukken voor in de plaats genomen . aangezirn ze alle ingeleverde kledingstukken gescand had als retour ging ik ervan uit dat het klopte en paar artikelen die ik ook extfa had genomen waren ook duurder dus ik dacht dat het wel zou kloppen. toen ik thuis kwam zag ik dat ze maar een paar artikelen heeft afgestreept en mis nog 80 euro .. maar nu zeggen hun dat ze geen bewijs hebben dat ik mn kleding stukken terug gebracht heb . nu ben ik en mn geld kwijt en die kledingsfukken.

ra
door radia Aug 16, 2020 om 22:07
5 Antwoorden / 6 Vragen

ik vraag me dan uberhaupt af waarom zei ze allemaal wel gescand heefg tijden het retourverwerking.

ra
door radia Aug 16, 2020 om 22:08
5 Antwoorden / 6 Vragen

van alle artikelen die er op de bon stonden heb ik er maar 2 van gehouden . maar ze geloven er niks van .

getty
door getty Aug 16, 2020 om 22:33
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Vaag verhaal, ik snap de winkel wel, zonder bewijs geen geld.

Gr
door Grunn1 Aug 16, 2020 om 23:33
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Inderdaad vaag verhaal net als dat verhaal met die telefoon die u niet heeft uitgepakt maar waarvan u wel weet dat ie warm wordt en slechte fotos maakt die u volgens de verkopers binnen een maand zou kunnen terugbrengen.

panter22
door panter22 - Aug 17, 2020 om 08:53
6599 Antwoorden / Vragen

Heb je de kleding gepind, dan krijg je meestal geen geld terug, maar het wordt op je bankrekening gestort.
Heb je kleding geruild, dan wordt dit verrekend. Kijk eens op je bankrekening of de €80 er met een paar dagen opstaat.
De teruggebrachte kleding is gescand, heb je daar geen bon van gekregen?

gerbera
door gerbera - Aug 17, 2020 om 09:09
7371 Antwoorden / 14 Vragen

Nou kan ik een simpele ziel zijn maar als je kleding in de winkel koopt ga  je toch wel ff passen, maar goed u niet. Vervolgens gaat u naar een ander filliaal om het te ruilen maar controleerd u niet of datgene wat ingeleverd is ook is terug betaald. Dat men niet meer kan controleren wat u nu wel of niet heeft teruggebracht snap ik dus wel.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 17, 2020 om 09:42
16883 Antwoorden / 202 Vragen

Zie vooral de reactie van @PANTHER22 aangezien de teruggebrachte kleding wel degelijk zal zijn 'terug' gescand voor opname in de voorraad.

Ik geef u helaas weinig kan op succes als dat niet het geval is geweest hoewel een afspraak met de bedrijfsleiding mogelijk ook nog een optie is.
Jammer dat u niet meteen zag dat niet alles wag weggestreept en u zelf ook bij het terugbrengen geen 'optelson'had genmaakt.

Verder lijkt het mij dat er verder weinig aan te doen is gelet op de eventuele bewijsvoering. U kunt de winkel in gebreke stellen maar het lijkt mij, opnieuw gelet op de bewijslast niet zinvol is. Een brief zenden met vordering kan uiteraard altijd, dat kost u dan alleen de kosten van het aangetekend verzenden.

rj
door rjw - Aug 18, 2020 om 18:00
3277 Antwoorden / 5 Vragen

Misschien een domme vraag, maar je weet toch wat er op die bon stond en wat je bij de kassa terugkreeg? Of zwem je zo in het geld dat 80 euro meer of minder niet opvalt?

tijger1
door tijger1 - Aug 18, 2020 om 18:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar u hebt voor een deel andere kledingstukken genomen, die moeten uiteraard weer betaald worden.