IrmavanKammen
door IrmavanKammen Nov 1, 2017 om 18:11
Winkels & webshops

Klopt het dat verkoopprijzen per winkelfiliaal kunnen verschillen?

Kan het zijn dat ik bijvoorbeeld bij de Jumbo in Geleen een brood koop voor € 1,79 en dat ik bijvoorbeeld bij de Jumbo in Urmond voor datzelfde brood € 1,00 betaal?

8405 19 Rapporteer

getty
door getty - Nov 1, 2017 om 18:18
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Dat lijkt mij wel een erg groot prijsverschil. Maar ja, ik denk dat er wel prijsverschil kan en mag zijn.
Heeft u het al aan uw eigen jumbo gevraagd?

IrmavanKammen
door IrmavanKammen Nov 1, 2017 om 18:33
Antwoorden / 1 Vragen

Nee nog niet maar ik las vandaag een bericht van iemand op Facebook dat diec persoon iets gekocht had bij de Jumbo in Urmond en dat dat product goedkoper is dan bij de Jumbo in Geleen, terwijl het exact hetzelfde product is.
Maar ik vind het inderdaad de moeite waard om het eens bij mijn eigen Jumbo na te vragen.

tijger1
door tijger1 Nov 1, 2017 om 20:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@irma. Ach ja, Facebook, dat zijn meestal sprookjes.

getty
door getty Nov 1, 2017 om 20:24
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Misschien eerst dat doen dan gelijk het verhaal hier zonder enig onderzoek hier neer te plempen?

bi
door bigale50 Nov 3, 2017 om 14:01
25 Antwoorden / 1 Vragen

Brood was van vorige dag?

diumenge
door diumenge - Nov 1, 2017 om 18:20
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ja, dat kan. Hoewel dit inderdaad wel een groot verschil is.

Voor vervolgvraag: ja, het mag ook.

jo
door jorisw - Nov 1, 2017 om 18:24
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Is er niet per ongeluk een verkeerde sticker opgeplakt? Ik zie op jumbo.com dat ze broden hebben voor 1,79 en 1,00 maar dat zijn wel verschillende producten.

tijger1
door tijger1 - Nov 1, 2017 om 18:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik mag toch aannemen dat u dat bij Jumbo nagevraagd hebt? En wat was hun antwoord?

Cookies
door Cookies - Nov 1, 2017 om 18:36
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Prijzen kunnen inderdaad verschillen. Is die euro voor het brood niet een aanbieding?

Ja
door JasperN95 - Nov 1, 2017 om 18:41
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik neem aan dat er een speciale aanbieding op dat filiaal is, wat je overigens wel vaker tegenkomt bij verschillende bedrijven.

edrick3
door edrick3 - Nov 1, 2017 om 18:42
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Klopt het dat verkoopprijzen per winkelfiliaal kunnen verschillen?

Ja!

Yv
door Yvonne_909 Nov 3, 2017 om 12:50
42 Antwoorden / 2 Vragen

Moet je echt zo schreeuwen?

edrick3
door edrick3 Nov 3, 2017 om 13:50
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Nee, komt omdat het gekopieerd is vanuit de vraag. ;-)

tijger1
door tijger1 - Nov 1, 2017 om 19:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik zie dat bijvoorbeeld een boeren tarwe tijger heel €1,00 kost tot eind van het jaar. Maar waldkorn bijvoorbeel € 1,79. Dus misschien hebt u zich vergist, of wellicht hebben zij zich vergist met de stickers.

aurora1
door aurora1 - Nov 1, 2017 om 20:09
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Niet "hetzelfde" brood.
Wat zeiden ze bij Jumbo toen u het vroeg?
Daar vragen geeft sneller en beter duidelijkheid dan op een forum een account ervoor aanmaken.
U moet niet alles geloven wat op Facebook e.d. beweerd wordt.

sira
door sira - Nov 1, 2017 om 20:35
2361 Antwoorden / 24 Vragen

Niet iedere Jumbo franchiser betrekt zijn brood van dezelfde leverancier.
Een deel van het Jumbo brood is het standaard fabrieksbrood, maar daarnaast hebben ze ook een groot assortiment van het wat meer luxe brood en dat brood komt allemaal van verschillende leveranciers. Sommige Jumbo's betrekken dat van een echte warme bakker uit de omgeving. Dit zou een verklaring kunnen zijn voor het mogelijke prijsverschil, want iedere bakker bepaalt zijn eigen prijzen.

zw
door zwaardvis - Nov 1, 2017 om 20:39
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Het kan nooit hetzelfde brood zijn. Of het is tweede-/derdehands...

gerbera
door gerbera Nov 1, 2017 om 22:22
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Of het is tweede-/derdehands...
Da kan toch nie, denk eerder dat het om gebruikt brood gaat;-)).

ja
door janf43 - Nov 1, 2017 om 22:33
733 Antwoorden / 0 Vragen

Tegen de tijd dat dat brood vanuit Geleen in Urmond is aangekomen is het oud. Logisch dat het dan goedkoper is.

Overigens als u dat brood in Geleen heeft gekocht hoe is het dan mogelijk dat het in Urmond weer te koop is?

willy boerdam
door willy boerdam - Nov 3, 2017 om 13:02
15 Antwoorden / Vragen

Nou Irma dat zijn geen sprookjes.

Bj
door BjS - Nov 3, 2017 om 14:10
13 Antwoorden / Vragen

Heeft vermoedelijk met de "laagste prijs garantie" van de Jumbo te maken, als hetzelfde brood bij een supermarkt in Urmond te koop is voor 1 euro zullen ze bij de Jumbo in Urmond mee moeten gaan met die laagste prijs. En in Geleen zit geen supermarkt waar het brood voor minder dan €1,79 wordt aangeboden, dus daar vragen ze gewoon "de normale prijs".

jo
door jorisw Nov 3, 2017 om 18:00
4340 Antwoorden / 1 Vragen

DIe laagste prijs garantie is niet van toepassing voor deze producten: dit zit in een Jumbozak en kan je dus nergens anders kopen. Alleen voor identieke producten geldt de laagste prijs garantie.

To
door Ton Hoogenhuyzen - Nov 3, 2017 om 14:12
1 Antwoorden / Vragen

Klopt, afhankelijk van de aanwezigheid van een concurrent ( AH meestal ) binnen een straal van 300~500 meter past het JUMBO filiaal de prijzen van een aantal "hardlopers" aan.
Soms verkopen ze die artikelen zelfs onder de eigen inkoopprijs.
Uit eigen ervaring weet ik dat JUMBO zelfs bij de concurrent gaat "shoppen" om de artikelen, die ze zelf ( even ) niet op voorraad hebben, toch in hun eigen winkel te kunnen aanbieden.
Dit allemaal om te voorkomen dat de JUMBO-klant naar de concurrent (over) loopt.

tijger1
door tijger1 Nov 3, 2017 om 18:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja hoor, nog gekker.

ag
door agem - Nov 3, 2017 om 14:52
5 Antwoorden / 0 Vragen

Zoals hier al eerder genoemd is dit wel een erg groot verschil en zal het waarschijnlijk toch om een ander soort brood gaan.
Maar de prijzen kunnen bij Jumbo inderdaad per vestiging verschillen. I.v.m. de laagste prijsgarantie past Jumbo haar prijzen namelijk aan de lokale markt aan.
Het kan dus best zo zijn dat bv de saucijzen in Geleen weer goedkoper zijn dan in Urmond.

1paul
door 1paul - Nov 3, 2017 om 15:39
3173 Antwoorden / 0 Vragen

JA...

Mevr. pellikaan
door Mevr. pellikaan - Nov 3, 2017 om 18:29
19 Antwoorden / Vragen

Dat mag, ze hanteren de prijzen, die in die regio gehandhaafd worden in de winkels, meestal is dat de Hoogvliet, daar gaan ze iets onder hun prijs zitten, omdat Jumbo claimt de goedkoopste te zijn, ik weet het ik heb bij de Jumbo gewerkt, dat werd ons als personeel verteld op een inlichtingen avond!

jan koops
door jan koops - Nov 3, 2017 om 22:13
20 Antwoorden / 1 Vragen

Niet elk fileaal heeft dezelfde aanbiedingen.