Si
door Simone87 Apr 2, 2018 om 19:44
Winkels & webshops

Korting

Ik heb vandaag een bank gekocht. Nou zie ik op internet (Facebook) dat precies dezelfde bank ander halve week geleden €500,- euro goedkoper was! Heb ik nu ook nog recht op die korting?
bij de actie staat geen datum er staat bij dat het een voorjaarsactie is!

4344 10 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Apr 2, 2018 om 19:48
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Nee, je hebt geen recht op die korting. Je mag natuurlijk wel vragen of je alsnog die korting kan krijgen. Nee heb je, ja kun je krijgen.

tenormin
door tenormin - Apr 2, 2018 om 19:51
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Heb je, dit keer jammer voor je, niet voldoende op Facebook gekeken. Lijkt me sterk dan ze de aanbieding van anderhalve week geleden nog handhaven maar goed, misschien kun je de helft van het verschil "goed praten"? Wie weet. Suc7

tijger1
door tijger1 - Apr 2, 2018 om 19:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En € 500 korting? Er zullen dan nog wel wat addertjes onder het gras zitten.

me
door mein33 Apr 4, 2018 om 15:08
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Niet onder het gras maar onder de kussens, nl. minder singels en springveren ;-))

ne
door neodutchio - Apr 2, 2018 om 20:12
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Als die bank € 500 duurder was, had u dan ook de moeite gedaan om bij te betalen?
U hebt de bank gekocht voor de prijs die er op staat. Daar was u mee akkoord.

boppe1943
door boppe1943 - Apr 3, 2018 om 12:33
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Was die aanbieding op 21 maart, begin van de lente dus? Zo niet, probeer alsnog die korting te krijgen, want de lente duurt officieel nog tot 21 juni. Maar eerlijk gezegd geef ik u weinig hoop.

panter22
door panter22 - Apr 3, 2018 om 14:12
6599 Antwoorden / Vragen

Bank via internet gekocht? Bedenktijd van 14 dagen? Annuleren die bank als het kan. Misschien komt er nog een zomeractie.
Met zoveel korting moet het een behoorlijk dure bank zijn geweest. Het ging toevellig niet om de actie van Hartog?
Lees:
https://www.consuwijzer.nl/elektronica/kopen-op-afstand/bedenktijd-koop-op-afstand

me
door mein33 - Apr 3, 2018 om 14:37
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Tja, dat krijg je er van als je op een extra vrije dag, waarmee je je geen raad weet en daarom van ellende maar even naar de e.o.a. meubelboulevard gaat om je daar te laten verleiden tot iets dat misschien wel de aankoop van je leven lijkt te zijn.

Op Paasmaandag betaal je echter het volle pond, als het al niet nog een ietsje meer is dan normaal.

U had/heeft alleen "recht" op de 'kortingsaktie' als die was vermeld op het prijkaartje van de bank in de winkel tijdens uw aankoop.
Uiteraard kunt u de winkelier nog wel vragen of u alsnog voor deze kortingsaktie in aanmerking kunt komen, maar er hoeft geen gevolg aan uw verzoek te worden gegeven.

user123
door user123 Apr 4, 2018 om 22:28
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Juist op 2e paasdag wil elke winkel flink scoren en gaan ze vaak verder dan normaal.
je moet alleen wel snel kunnen beslissen want tijd voor serieus advies is er niet.

we
door weethet - Apr 4, 2018 om 14:28
107 Antwoorden / 2 Vragen

nee zie de rijdende rechter van 3-4 maar! Pech helaas...

Gerry1969
door Gerry1969 Apr 5, 2018 om 00:24
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Die vond ik ook heel terecht,  wat een stomme vrouw was dat. ..

no
door noraaa - Apr 7, 2018 om 06:07
2 Antwoorden / Vragen

Bij een aankoop via internet heb je herroepingsrecht tot 14 dagen en kan je de koop annuleren. Heb je de bank in de winkel gekocht of online?

jo
door jorisw Apr 7, 2018 om 17:45
4340 Antwoorden / 1 Vragen

En dan? Dan heeft TS geen bank. Bovendien is het herroepingsrecht niet ingevoerd om dingen terug te kunnen sturen als de prijs je niet bevalt. Het is bedoeld om een product te kunnen bekijken. Als deze "oplossing" te vaak wordt misbruikt moeten we niet raar opkijken als de regels worden veranderd. Bijvoorbeeld dat je alleen maar een andere product kunt bestellen maar niet nog een keer hetzelfde product voor een lagere prijs.

Mr
door Mr3 - Apr 7, 2018 om 18:10
1 Antwoorden / Vragen

Toevoeging achteraf: als de aanbieding een lichtbeschadigde bank betrof, of een bank die anders was (afwijkingen enz.), dan licht het voor de hand dat je niets aan het orijsverschil kan doen
Mijn eerdere antwoord telt dan niet meer (hieronder, tussen haakjes gezet, omdat ik een comment iets las over minder springveren in de bank, of was dat een grapje? Misschien ging het om een demonstratie-model, waar wat springveren van kapot gegaan zijn oid)

(- Als je een aankoop doet, heb je sowieso enige tijd het recht om deze te annuleren (bedenktijd) (hoewel je in sommige gevallen alleen mag ruilenvoor iets anders)
- Ik zou op z'n minst gaan onderhandelen: als je aangeeft dat je de aankoop desnoods wil annuleren, dan zullen ze wellicht bereid zijn tot een handreiking.)

ne
door neodutchio Apr 7, 2018 om 18:20
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Hoe komt u aan een bedenktijd? In een stenen winkel geldt koop is koop. Dat er winkels zijn die coulant zijn wil niet zeggen dat dit een regel is.

Zodra de koop gesloten is kan je als koper niet meer annuleren. Tenzij dit mag van de verkoper tegen de condities die de verkoper aangeeft.

Mr
door Mr3 Apr 7, 2018 om 18:34
1 Antwoorden / Vragen

Ik ben nog noit een winkel tegengekomen waar je niet op z'n minst mag ruilen, dit staat toch ook meestal op de bon?
Ik dacht, dit zal dan ook wel wettelijk geregeld zijn - maar in dit geval mag je dus op z'n minst ruilen
(Ik heb het even opgezocht, mogen ruilen is inderdaad geen wettelijke verplichting, behakve als er iets aan het artikel mankeert - veel winkeliers 'geven' het recht op ruilen als service

Gerry1969
door Gerry1969 Apr 7, 2018 om 19:01
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@MR3 zeker nooit een auto,  of nieuw interieur gekocht,  een aquarium,  caravan,  computer.  Geen bedrijf wat zoiets ruilt.