An
door Anje FP Oct 12, 2023 om 19:37
Winkels & webshops

Kunnen jullie de kijkers informeren over foute bedrijven zoals Lovante?

Goedenavond, conform de reviews van/over het bedrijf Lovante, en ook inmiddels uit eigen ervaring, worden bestelde producten niet geleverd. Veelal zijn deze producten vooraf al betaald
Daar het meestal niet om grote bedagen gaat, in mijn geval om € 27,--,  zal een koper er niet aan denken om stappen te ondernemen/procedures op starten om dit bedrijf te vervolgen.
Kunnen jullie daar aandacht aan schenken?
Alvast bedankt, waarschijnlijk namens veel gedupeerden.

1636 9 Rapporteer
Thecla58
door Thecla58 - Oct 12, 2023 om 19:42
862 Antwoorden / 3 Vragen

Nee dat kunnen wij niet.

Wij zijn vrijwilligers die niet aan bnnvara gelieerd zijn. Je moet je vraag richten aan kassa@bnnvara.nl

Maar die zullen dat niet doen want dat is water naar de zee dragen. Het is je eigen schuld eerst kijken op internet en dan gaat er een wereld voor je open.

chris74
door chris74 - Oct 12, 2023 om 20:21
564 Antwoorden / 44 Vragen

Welkom in de wereld van de dropshipper, hier is al zoveel aandacht aan besteed. En mensen blijven erin trappen door filmpjes op Tiktok of advertenties op facebook. Maar alles komt gewoon van Ali express.

ne
door neodutchio - Oct 12, 2023 om 20:37
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Hoeveel programma's moeten er gevuld worden met informatie over dropshippers? Online kopen is heel eenvoudig, eerst kijken dan handelen.

*Deze 'verkoper' vermeld niet een verplicht KVK nummer.
*Geen verplicht adres te vinden.
*De voorwaarden omtrent herroepen zijn tegen de wet.
*Terugsturen moet naar China volgens de voorwaarden.
*Leveringen kunnen tot 30 dagen duren.

Hoeveel rode vlaggen moeten er zijn om ergens niet te willen kopen?

mahadma
door mahadma - Oct 12, 2023 om 20:48
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Dit is één van de vele dropshipper, veelal via feest boek (facebook).

KLIK HIER  info van de consumentebond. Maar al zou er een bord van 3 bij 5 Meter groot voor hun deur, lezen de mensen dat nooit en zien alleen 1 + 1  gratis en XX % korting, kortom, het begint bij de mensen die hier blijven bestellen en daarna pas gaan lezen dat zij zelf de fout maken.

sira
door sira - Oct 12, 2023 om 20:53
2361 Antwoorden / 24 Vragen

Over foute bedrijven op internet wordt al zeker een jaar of 5 voor gewaarschuwd, zoals op forums, in consumentenprogramma's op tv en datzelfde geldt ook voor adverteerders op Facebook.

Vergroot uw wereld en volg zo nu en dan de forums en de consumentenprogramma's.

Aanvulling: ik ben even op de site van Lovante gaan kijken en alle artikelen komen van AliExpress c.q. Alibaba, maar daar kost alles een 1/4 van de prijs die u nu heeft betaald en nog verdienen de Chinezen er aan.

wi
door wilhelmina59 - Oct 13, 2023 om 09:29
519 Antwoorden / 0 Vragen

Als een bedrijf  ineens niet bereikbaar is en niet reageert op emails(onbestelbaar retour) en de telefoon buiten gebruik is is voor mij een aanleiding om gewoon aangifte te doen. Is even wat werk maar heeft wel resultaat.
Maar klagen op diverse sites kost minder energie en tijd en daar gokken dit soort verkopers op.

ne
door neodutchio Oct 13, 2023 om 12:29
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Aangifte is leuk, maar tegen wie die je dat? Er zijn geen gegevens te vinden.

marita5
door marita5 - Oct 13, 2023 om 11:35
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Anje Fp ,

Spijtig dat u al die jaren de waarschuwingen niet gelezen heeft .

Deze site is geregistreerd op 26 - 5 - 2023 , is een dropshipper , spullen komen uit China .
Contact alleen via e-mail , geen tel.nr / adres / kvk / nr niks .
Lovante-amsterdam.nl en lovantedeluxe.nl is dezelfde site .

Voorwaarden :

Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer

KVK: Op aanvraag !!!

Controleren of een site betrouwbaar is , klik op de rode regels .

https://www.eccnederland.nl/nl/nieuws/shoppen-bij-een-shopify-webwinkel-let-op-frauduleuze-verkopers

https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/dropshipping-check-goed-waar-je-bestelt

https://opgelicht.avrotros.nl/hulp/vraag-antwoord/artikel/dropshipping-hoe-werkt-het-en-is-dit-oplichting/

https://opgelicht.avrotros.nl/hulp/vraag-antwoord/artikel/dropshipping-via-aliexpress-hoe-herken-je-deze-webshops-en-is-er-sprake-van-oplichting/

https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/checklist-veilig-online-winkelen

https://www.consumentenbond.nl/online-kopen

https://www.politie.nl/aangifte-of-melding-doen/controleer-handelspartij.html

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 13, 2023 om 12:23
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Ook van mijn zijde kort: jammer dat u de al zeer veel gegeven waarschuwingen, ook via diverse consumentenprogramma's gegeven, heeft gemist.

Ook op dit forum is hetgeen u meldt al regelmatig aan de orde geweest. Ik geeftf u nog een verwijzing https://nl.trustpilot.com/review/lovante-amsterdam.nl waaruit ook duidelijk blijt dat hetgeen u aangeeft overduidelijk bekend is. Indien u waar dan ook weer besteld, kijk dan ook even bij Trustpilot voor de revieuws. En ook nog deze waauit zelfs is af te leiden dat er aangifte is gedaan bij de politie: https://webshopchecker.nl/shop/lavonte-nl/

in
door inno1 - Oct 13, 2023 om 12:41
123 Antwoorden / Vragen

Nee. En reageerders zoals u blijkbaar ook niet. Gelukkig behoort u bij de grote groep van 10 duizenden anderen die zich de laatste drie jaar geheel spontaan maar al te graag laten tillen. Aangezien adviezen door deze groep toch niet worden gelezen: Sterkte bij uw volgende aankoop.