Ge
door Gescammed Dec 9, 2022 om 09:59
Winkels & webshops

Lange levering van software, schimmig of normaal?

Goedemorgen allemaal,

Ik heb naar aanleiding van positieve reviews over www.lizenso.com een bestelling geplaatst op deze webshop. Na het betalen werd ik keurig verwezen naar een bedankt-pagina maar hier was geen licentiecode van mijn aangeschafte software te vinden. Na anderhalfuur heb ik mijn licentiecode per mail ontvangen, opzich niet erg, maar is dit normaal voor software webshops? Als arme student was ik voor anderhalfuur bang dat ik mijn geld kwijt was. Ik kan me herrineren dat levering van software normaliter per direct gebeurt, vandaar mijn vraag.

Met vriendelijke groet,

Damian

1442 3 Rapporteer

Topantwoord

sira
door sira - Dec 9, 2022 om 10:06
2380 Antwoorden / 24 Vragen

Ik ken het bedrijf niet, maar het feit dat ze in Malta zit, zou voor mij al een reden zijn om juist niet dáár te kopen. Ik koop al mijn software altijd bij Mensys Haarlem en dan liefst een schoolbox.

Ge
door Gescammed Dec 9, 2022 om 10:26
Antwoorden / 1 Vragen

Dag Sira,

Bedankt voor je reactie! Vond het ook raar dat ze in Malta zitten maar het was voor mij de gok waard! Mensys ben ik niet mee bekend, ik zal deze webshop eens bekijken, hartelijk bedankt!

Gr
door Grunn1 - Dec 9, 2022 om 10:10
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Ja dat is normaal.

Wat de opmerking "arme student" ermee te maken heeft weet ik niet en ook volkomen overbodig. Je hebt geld om iets te kopen en dat doe je dan ook. Wil je geen risico's lopen dan betaal je iets meer bij een bekend staande webshop.

Ge
door Gescammed Dec 9, 2022 om 10:25
Antwoorden / 1 Vragen

Dag Grunn!

Bedankt voor je reactie. Ik heb altijd geleerd sentiment aan een situatie of vraag mee te geven, zodat degene die hulp verleend hier rekening mee kan houden. Normaliter krijg ik dan ook niet zulke zure reacties. In ieder geval bedankt voor je laatste zin, daar kan ik wat mee.

Gr
door Grunn1 Dec 9, 2022 om 12:09
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Is geen zure reactie hoor maar gewoon realiteit. Wat heeft het te maken of je een arme student bent namelijk helemaal niks.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Dec 9, 2022 om 13:34
1795 Antwoorden / 31 Vragen

@Grunn1,

Met "arm" bedoelt TS,dat TS niet zo makkelijk aan geld kan komen om iets anders te kopen.

Ik vind het goed te benadrukken zodat wij weten wat voor een persoon TS is.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Dec 9, 2022 om 15:45
2119 Antwoorden / Vragen

Mijn studententijd ligt al heel lang achter me maar ik associeer dat soort zinloze toegevoegde informatie met mensen met een beperkt opleidingsniveau die hoofd- en bijzaken niet uit elkaar kunnen houden of erger het verschil tussen relevant en niet-relevant niet kennen. Niet echt een aanbeveling voor iemand die studeert. Zal dan wel Leiden zijn.

Topantwoord

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 9, 2022 om 10:17
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Ja, als gezegd, dat kan en het probleem is toch ogelost, u kreeg de code toch?

En waarom niet gekocht bij een Nederlandsbedrijf dat ook nog eens software levert tegen studententarieven? (O.a. Interplein, Academy of Slim.nl)

Ge
door Gescammed Dec 9, 2022 om 10:22
Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor uw reactie! De specifieke software die ik nodig had word op de bekende 'studenten' webshops als surfspot en de door u genoemde websites niet of veel te duur aangeboden, vandaar dat ik deze website een kans gaf. Inderdaad na langere tijd de code ontvangen maar ik vroeg mij gewoon af of dit normaal is en vaker het geval is bij andere leveranciers. Zodat ik hier in de toekomst rekening mee kan houden.

heremietkreeft
door heremietkreeft Dec 9, 2022 om 10:31
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Weet u zeker dat bijv. interplein academy  de door u gewenste software niet aanbiedt?

Ge
door Gescammed Dec 9, 2022 om 10:41
Antwoorden / 1 Vragen

Voor zover in kon vinden niet. Het gaat om Photoshop premiere elements en videoopname software.

heremietkreeft
door heremietkreeft Dec 9, 2022 om 10:50
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Interplein levert o.a. alle adobe licencies dus ook photoshop. Zie https://www.springest.nl/interplein/adobe-photoshop-met-levenslange-licentie