Ta
door Tamara H-yan Apr 13, 2023 om 13:26
Winkels & webshops
Luxplus, oplichters?

Goedendag,

Hoeveel slachtoffers moeten er nog vallen voordat luxplus opgeheven kan worden? Ze hebben een systeem rondom fraude gecreëerd.

In de kleine letters van de voorwaardes vermelden ze dat bij aanschaf van een product mensen vastzitten aan een abonnement (ze verkopen gezichtsverzorgingsproducten en cosmetica met prijzen variërend van 1 euro tot +20.)

Aan de recensies te zien op internet zijn hier veel mensen de dupe van geworden. Luxplus weet waar ze mee bezig zijn om mensen mee op te lichten.

In 2020 heb ik een derma roller van €10 aangeschaft via Luxplus. Zojuist 3 jaar later een incasso van de deurwaarder met een bedrag van €58. Nu zie ik dat er ongevraagd elke maand €8.95 aan abonnementskosten is afgeschreven voor een abonnement waar ik niks vanaf wist.

Meer dan 100 mensen hebben exact hetzelfde meegemaakt en laten recensies achter op internet.

Tevens is Luxplus natuurlijk onbereikbaar met een automatisch bandje via het nummer op de website. 1 uur en 16 minuten aan de lijn gehangen om precies te zijn met geen gehoor. Ook reageren ze op geen enkele mail. En een fictieve 'lidmaatschap' opzeggen is ook niet mogelijk via geen enkele weg.

Ik kan geen kant meer op, hoe kan dit bedrijf nog bestaan?

Met vriendelijke groet,

Tamara H-yan

26174 26 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Apr 13, 2023 om 13:29
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Bij de webshopchecker gevonden:

Telefoonnummer gevonden: +31457991006
ze bestaan iets van 9 jaar, geen KvK nummer.
Ze maken gebruik van de negatieve optie, dat betekend dat als je in de eerste week NIET OPZEGT dat je dan een abo hebt.
U heeft kennelijk ook uw bankrekening niet al te vaak bekeken, dat u dit nu pas opmerkt.
Dit hebben al de andere 100 mensen die u noemt dus ook niet gezien en of gelezen.
Mijn advies blokker de auto incasso en blokker de rekening van deze lieden, dan komen ze vanzelf met brieven/emails.
klik HIER  voor de voorwaarden.

Bedrijfsinformatie

Luxplus ApS

VAT DK 25090705

Teglvaerksgade 37, 1

2100 Kopenhagen

Denemarken

Direct bij openen website zie je dit:
Het is echt waar!

Ta
door Tamara H-yan Apr 13, 2023 om 13:45
Antwoorden / 1 Vragen

Beste Mahadma,

Ik heb 1 uur en 16 minuten aan de lijn gezeten met het telefoonnumer wat je hebt vermeld. En het vervolgens opgegeven.

Het enige wat ik heb kunnen vinden is dat ze buiten Nederland opereren het btw nummer is BTW nr.: NL825723413B01

Aanschafdatum is in 2020 geweest en de website is flink verandert zo zag de website er toen des tijds niet uit. En de abonnementskosten zijn niet via de naam van luxplus gegaan maar onder de naam 'mollie payments' zo heb ik het helaas over het hoofd gezien.

Bedankt voor je reactie.

mahadma
door mahadma Apr 13, 2023 om 14:02
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Het tel nummer is het enige bekende nummer, maar ik ga niet elk nummer testen voor ik het publiceer.
Ik zou u in elk geval adviseren het betreffende rekeningnummer via uw "mijn bank" te blokkeren.
De algemene voorwaarden zijn wel duidelijk te vinden. Maar ik ga er van uit dat niet iedereen die even opzoekt en leest.
Dat ze onder de naam "Mollie" incasseren maakt ze wel lastig vindbaar.
Stuur een opzegging naar denemarken.

tenormin
door tenormin - Apr 13, 2023 om 13:37
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Maar dat betekent ook dat u zo lang niet in uw bankafschriften bent geweest voor controle? Anders had u dit toch al snel kunnen achterhalen en blokkeren (storneren)?

sira
door sira - Apr 13, 2023 om 13:38
2340 Antwoorden / 24 Vragen

Ik ken Luxplus niet, maar ik heb dan ook geen Facebook, dus dat zal daar wel aan liggen.

Ook kleine lettertjes zijn leesbaar. U heeft waarschijnlijk een vinkje gezet dat u akkoord ging met de voorwaarden zonder ze gelezen te hebben. Ook heeft u die jaren uw bankafschriften niet bekeken, anders had u die afschrijvingen veel eerder gezien.

Ik zou die deurwaarder toch maar gauw betalen, anders loopt het bedrag alleen maar op.

Stuur ze eengetekende brief waarin u aangeeft het abonnement op te zeggen. Kijk wel even in de voorwaarden of er een opzegtermijn is.

Deze bedrijven stoppen pas als er geen consumenten meer kopen.

Aanvulling: waarom heeft u die derma rollers niet gewoon bij AliExpress gekocht? Daar kunt u zonder lidmaatschap kopen.

mahadma
door mahadma Apr 13, 2023 om 13:45
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Ze zijn lastig vindbaar, kijk op mijn eerste antwoord.

sira
door sira Apr 13, 2023 om 13:47
2340 Antwoorden / 24 Vragen

Dat zal niet voor niks zijn.
Diezelfde derma rollers staan ook bij AliExpress op de site.

va
door vanlotjegetikt - Apr 13, 2023 om 13:42
809 Antwoorden / Vragen

Als ik de website bezoek zie gelijk dat er sprake is van een lidmaatschap met de daarbij de melding eerste 7 dagen gratis en daarna €8,95 per maand. Wordt dus duidelijk gecommuniceerd.
Lezen is soms lastig. Aan de opdracht automatische incasso (u heeft dus uw gegevens achtergelaten oa de betaalrekening) hangt een kenmerk/lidmaatschapsnummer.daarmee kunt u inloggen en bij uw persoonlijke gegevens.
Een deurwaarder komt niet zo snel  langs, wat betalingshernneringen vergeten/over het hoofd gezien?

mahadma
door mahadma Apr 13, 2023 om 13:47
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Zonder eerste herinnering, tweede herinnering ontvangen te hebben kan een incassoburo/deurwaarder niets doen. De vraag is wel of hun voorwaarden wel standhouden bij een rechter.

DeSjeff
door DeSjeff Apr 26, 2023 om 16:22
1 Antwoorden / Vragen

Als je via Google iets zoekt (in mijn geval scheermesjes) kom je direct op de artikel pagina. Daar staat dan in kleine letters wel ergens dat er een abonnement is, maar daar kijk je niet naar. Ik had drie prijzen, Ledenprijs, Standaard prijs en Introductieprijs. Ik koos voor de laatste en daarbij werd nergens vermeld dat ik dan gelijk aan een abonnement vast zat.

Je krijgt een bevestigingsmail van je bestelling, maar aangezien ik de factuur van scheermesjes niet nodig heb open ik die mail niet, zeker niet als het product netjes 2 dagen later bezorgd is. na 3 maanden ontdekte ik dat ik elke maand betaalde. het koste me wederom 3 maanden om op te zeggen. de laatste termijn heb ik toen gestorneerd wat ik eigenlijk al veel eerder had moeten doen. Nu sturen ze een incassobureau met extra kosten. Uiteraard ga ik niets meer betalen. Ik ben dan ook zeer benieuwd wat de rechter hiervan gaat zeggen. Maar ik weet zeker dat ze het zover niet laten komen omdat ze weten dat ze verliezen. Koppelverkoop is nog altijd verboden in Nederland.

rj
door rjw Jul 17, 2023 om 19:34
3262 Antwoorden / 5 Vragen

Sorry Desjeff maar als je zo omgaat met transacties moet je misschien onder curatele worden gezet. Dan ben je niet handelingsbekwaam.

M Vermeer
door M Vermeer Aug 11, 2023 om 15:57
Antwoorden / Vragen

Sorry RJW maar laten we de zaken niet omdraaien.... dit bedrijf is opgezet met een doel en dat is mensen in de maling nemen en dat moet aangepakt worden. Ook ik heb hetzelfde meegmaakt en heb geen reden om mijn rekening in de gaten te houden voor dit soort oplichtingspraktijken, dat heeft niks te maken met handelingsbekwaam. Ik neem aan als je zo een opmerking maakt dat je ook snapt wat "onder curatele" is? Inderdaad, niet van toepassing.

Daarnaast klopt er vanuit het incassobureau dat ze gebruiken ook geen fluit van, een incasso factuur per email (die uiteraard in je spam terecht komt), geen onderliggende stukken of enige bewijsvoering en een factuur die niet klopt. Dus ook hier maken ze gebruik van de "schrik" die mensen hebben op het moment dat er een incasso/deurwaarde bij betrokken wordt.

Waar het hier om gaat is dat Den Haag bedrijven met dit soort "voorwaarden" onder de loep neemt en deze oplichtingspraktijken stopt.
Heeft iemand overigens uberhaupt ooit een factuur, herinnering of aanmaning van Luxplus gezien? Ik niet namelijk.

sw
door swat1500 - Apr 13, 2023 om 13:44
3779 Antwoorden / 0 Vragen

Het zijn geen oplichters want in de voorwaarden staat waar u zich met een bestelling aan verbindt. Dat u die voorwaarden niet eerst heeft gelezen maakt dit niet anders.

Nee, ik werk niet bij of voor dit bedrijf.

in
door inno1 - Apr 13, 2023 om 14:06
118 Antwoorden / Vragen

Dit bedrijf bestaat nog mede dankzij u. En al diegenen met u die zich van tevoren onvoldoende informeren voordat ze iest aanschaffen.

ne
door neodutchio - Apr 13, 2023 om 14:37
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Er zullen nog een hoop slachtoffers vallen totdat de mensheid doorheeft dat ze zelf verantwoordelijk zijn voor hun eigen handelen. Zomaar ergens kopen, niet de voorwaarden lezen, niet naar ervaringen kijken, geen rekeningafschriften controleren, ... De enige die daar verantwoordelijk voor is, bent u.

Mabelle
door Mabelle - Apr 13, 2023 om 14:50
425 Antwoorden / 1 Vragen

Volgens hun site kun je opzeggen via je account of via de mail:

Opzeggen lidmaatschap en wettelijk bindende periode
Je kunt het lidmaatschap op elk moment opzeggen door in te loggen op luxplus.nl en in jouw account ‘Mijn lidmaatschap’ te selecteren of door contact met ons op te nemen via hallo@luxplus.nl (we beantwoorden jouw bericht binnen 24 uur op werkdagen).

Lukt het niet, dan maar de automatische incasso blokkeren via je account bij jouw bank. Zou deze blokkade dan wel even melden via de email, of ze de mail wel of niet lezen doet er dan verder niet toe. Je hebt het in ieder geval gemeld.

marita5
door marita5 - Apr 13, 2023 om 17:22
11514 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Tamara H-Yan ,

Wanneer u het abonnement niet kunt opzeggen , kunt u een klacht indienen bij Thuiswinkel.org , Luxplus is hierbij aangesloten , klik op de rode regels .

https://www.thuiswinkel.org/leden/luxplus/certificaat/

https://www.thuiswinkel.org/helpcenter/klacht-indienen/

Ozymandias
door Ozymandias - Apr 13, 2023 om 17:30
167 Antwoorden / Vragen

Welke oplichting. Je krijgt nota bene een pop-up zodra je website bezoekt waar dit letterlijk in staat vermeld. Kwestie van niet lezen en wegklikken dus.

ir
door iris_tub Oct 12, 2023 om 11:11
2 Antwoorden / Vragen

nu misschien wel maar 3 jaar geleden niet.

rj
door rjw - Apr 13, 2023 om 18:36
3262 Antwoorden / 5 Vragen

Wat voor superproducten verkopen zij die je niet bij reguliere winkels kunt kopen?

sira
door sira Apr 14, 2023 om 09:38
2340 Antwoorden / 24 Vragen

De producten zijn allemaal "afgeprijsd", ook de derma rollers van AliExpress. ;-))

atlas1302
door atlas1302 Apr 14, 2023 om 10:31
341 Antwoorden / 13 Vragen

En omdat het afgepriisd is staat er een lidmaatschap tegenover, het is dus maar hoeveel je koopt om het gevoel te krijgen om lekker bezig te zijn. Of het superproducten zijn daar kan ik niet over oordelen, maakt toch niet uit, als het maar goedkoop is.

rj
door rjw Apr 14, 2023 om 12:38
3262 Antwoorden / 5 Vragen

Oftewel: weer een "klacht" doordat mensen hun hersens uitzetten zodra het woord goedkoop, aanbieding en meer van dat soort woorden worden gebruikt.....

Ik denk dat mensen die dit is overkomen het zelf ook wel doorhebben maar toch nog iets proberen om niet helemaal voor lul te staan.

DeSjeff
door DeSjeff - Apr 26, 2023 om 16:23
1 Antwoorden / Vragen

Volledig met je eens.

Als je via Google iets zoekt (in mijn geval scheermesjes) kom je direct op de artikel pagina. Daar staat dan in kleine letters wel ergens dat er een abonnement is, maar daar kijk je niet naar. Ik had drie prijzen, Ledenprijs, Standaard prijs en Introductieprijs. Ik koos voor de laatste en daarbij werd nergens vermeld dat ik dan gelijk aan een abonnement vast zat.

Je krijgt een bevestigingsmail van je bestelling, maar aangezien ik de factuur van scheermesjes niet nodig heb open ik die mail niet, zeker niet als het product netjes 2 dagen later bezorgd is. na 3 maanden ontdekte ik dat ik elke maand betaalde. het koste me wederom 3 maanden om op te zeggen. de laatste termijn heb ik toen gestorneerd wat ik eigenlijk al veel eerder had moeten doen. Nu sturen ze een incassobureau met extra kosten. Uiteraard ga ik niets meer betalen. Ik ben dan ook zeer benieuwd wat de rechter hiervan gaat zeggen. Maar ik weet zeker dat ze het zover niet laten komen omdat ze weten dat ze verliezen. Koppelverkoop is nog altijd verboden in Nederland.

sira
door sira Apr 28, 2023 om 12:30
2340 Antwoorden / 24 Vragen

Volgende keer dan toch maar de bijlage openen of vooraf de voorwaarden lezen, dat laatste is bij alles verstandig, maar wordt vaak tot teveel werk gezien.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Jan 3, 2024 om 20:34
2058 Antwoorden / Vragen

Neen, koppelverkoop is NIET verboden in Nederland op UITZONDERINGEN na. Die hebben met marktmacht te maken dus dat zal hier ook zeker niet van toepassing zijn.

Demi r
door Demi r - Jul 6, 2023 om 17:17
1 Antwoorden / Vragen

Ik heb het zelfde probleem en kom er achter dat ik dit dus al voor maanden betaal... is er een manier om dit aan te spannen en het geld terug te krijgen?

va
door vanlotjegetikt Jul 6, 2023 om 19:51
809 Antwoorden / Vragen

Gewoon de voorwaarden lezen, heb je zo te lezen niet gedaan. Je komt vanzelf ook het hoofdstuk opzeggen tegen
of moeten we alles voor je voorkauwen.
Succes.

sira
door sira Jul 7, 2023 om 10:37
2340 Antwoorden / 24 Vragen

@Vanlotjegetikt
En dan wel van tevoren lezen, net zoals de reviews en niet achteraf, want dat is het paard achter de wagen spannen

M Vermeer
door M Vermeer Aug 11, 2023 om 16:00
Antwoorden / Vragen

Want bij ieder product of service die jij koopt lees jij alle voorwaarden? Hoeveel mensen denk jij dat dit in Nederland doen?
Complete waanzin, consumenten moeten beschermt worden tegen dit soort oplichtingspraktijken want dat is wat het is, misbruik maken van de situatie wetende hoe mensen reageren en vervolgens alles doen om maar geen contact te hebben nadat het zogenaamde abbonement is afgesloten zodat ze kunnen blijven incasseren..

ir
door iris_tub Oct 12, 2023 om 11:14
2 Antwoorden / Vragen

het is heel waardevol om je reactie op https://nl.trustpilot.com/review/luxplus.nl te zetten met 1 ster en een waarschuwing!

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Jan 3, 2024 om 20:36
2058 Antwoorden / Vragen

Sure, gewoon storneren en indien nodig de procedure voor langere termijn gebruiken. Dan is het overigens wel zaak zeker te weten dat je de rechter later mee gaat krijgen want anders gaat het kosten.

wi
door wim koelewijn - Jul 7, 2023 om 11:00
68 Antwoorden / Vragen

tjahhh...ik spreek de handelswijze op geen enkele manier goed..maar, jahh als er in de kleine ( hoe klein ze ook zijn) staat, U gaat een abonnement aan..lijkt het me moeilijk...( over kleine lettertjes; bij omroepen zijn ze verplicht om o.a-bijv. belkosten of wat dan ook te vemelden..sneller dan snel en kleiner dan klein komt dit op het scherm voorbij..weg voordat het gelezen is..waarschuwingen bij bepaalde reclames..precies hetzelfde..enzovoort..schijnt dus ook te mogen/kunnen....

Tukker123
door Tukker123 - Jul 17, 2023 om 18:01
1 Antwoorden / Vragen

1,5 jaar hoor je niks van Lux Plus. Dan krijg je Collect Masters in je nek. Een tube gel van € 20,- euro heeft met nu € 70,- euro gekost. Je wordt als klant misleid en zonder dat je het doorhebt zit je aan een abbonement vast en ben je in hun val gelopen. Daarna krijg je een incassobureau die je in de wurggreep legt en je zoveel stress bezorgt dat je over stag gaat en betaald. Wat een misselijk makende manier van geld verdienen. Mijn vertrouwen hoe consumenten beschermd worden in Nederland is behoorlijk beschadigd.

ne
door neodutchio Jul 17, 2023 om 18:15
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Consumenten worden juist overbeschermd waardoor ze zelf niet meer gaan nedenken en lezen. U hebt niet goed gelezen wat u gekocht hebt waardoor u extra kosten krijgt.

Weer_gave_naam
door Weer_gave_naam Jan 3, 2024 om 13:54
1 Antwoorden / Vragen

Luxplus moet eerst een betalingsherinnering sturen en je dan 15 dagen de tijd geven om alsnog te betalen. Dat doen ze niet. Ze schakelen meteen een incassobureau in dat fiks incassokosten in rekening brengt en dreigt met een deurwaarder. Luxplus is al die tijd onbereikbaar. Ze reageren ook niet op e-mails. Dit is echt een malafide bedrijf.

sira
door sira Jan 3, 2024 om 18:45
2340 Antwoorden / 24 Vragen

@Weer_gave_naam

Misschien hebben ze dat wel gedaan en is de mail in de spammap terecht gekomen en die map wordt door veel mensen ook weinig gecheckt.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Jan 3, 2024 om 20:39
2058 Antwoorden / Vragen

Wat een flauwekul, als u géén verbinding bent aangegaan bent u niets verschuldigd en dat zal de rechter ook zeker beamen. Hoeveel bescherming wilt u dan hebben, moet er ook iemand meekijken als u het internet opgaat?

Am
door Amberdvb - Sep 7, 2023 om 09:36
8 Antwoorden / Vragen

Je moet als klant duidelijk ingelicht zijn over de mogelijkheid dat het abonnement stilzwijgend verlengd wordt. Dit kan bijvoorbeeld gedaan worden door in de algemene voorwaarden duidelijk op te nemen dat het abonnement eerst afloopt wanneer je bij de aanbieder van het abonnement aangeeft dat je het abonnement wilt stopzetten. Gelukkig mogen de aanbieders van abonnementen niet zomaar elk abonnement stilzwijgend verlengen, zij moeten voldoen aan de voorwaarden van het consumentenrecht, in dit geval Boek 6 van het Burgerlijke Wetboek.

Om te weten of een abonnement stilzwijgend verlengd mag worden, is het altijd belangrijk om goed op te letten wanneer het abonnement afloopt en welke voorwaarden er gelden voor verlenging. Zo voorkom je dat je ongewenst aan het abonnement vastzit en onnodig kosten maakt. Het is daarom verstandig om de voorwaarden van het abonnement goed door te lezen voordat je een abonnement afsluit, en om bij te houden wanneer het abonnement afloopt. Zo kun je tijdig beslissen of je het abonnement wilt verlengen of opzeggen.

https://juristenblog.nl/mag-je-abonnement-stilzwijgend-verlengd-worden/

ir
door iris_tub - Oct 12, 2023 om 11:02
2 Antwoorden / Vragen

Ik heb rond kerst 2020 een luchtje besteld en het kan zijn dat ze nu duidelijk over hun lidmaatschap communiceren op de website maar destijds was dit zeker niet zo. Ik zou nooit zo'n lidmaatschap afsluiten bij een incidentele aankoop.

Als je regelmatig online aankopen doet vallen deze kleine bedragen niet op, en daar is het ze om te doen. SCAM DUS.

ne
door neodutchio Oct 12, 2023 om 11:15
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Als u het verschil niet ziet tussen een periodieke automatische incasso en een betaling aan een webshop, dan controleert u uw bankrekening niet goed. 3 jaar lang geld laten afschrijven zonder dat het opvalt?

ir
door iris_tub - Oct 12, 2023 om 11:11
2 Antwoorden / Vragen

Ja echt belachelijk, het is mij ook overkomen 3 jaar geleden. Hoe is het bij jou afgelopen?

Opper-Bob
door Opper-Bob - Nov 6, 2023 om 07:19
1 Antwoorden / Vragen

Ik kwam er laatst ook pas achter dat ik sinds Maart 2021 elke maan 8,95 betaal aan een bedrijf waar ik niks bij doe....

Bij het afrekenen vragen ze heel sneaky voor een abonnement.

Omdat ik dit belachelijk vond storneerde ik het laatste bedrag en inderdaad gelijk een incassobureau aan me broek.

Tuurlijk had ik het eerder moeten controleren of de kleine lettertjes moeten lezen. Maar dit is geen stijl natuurlijk.

Hoop dat iemand die eikels onder de loep neemt.

1paul
door 1paul - Nov 6, 2023 om 08:26
3149 Antwoorden / 0 Vragen

dit bedrijf kan dit doen omdat er mensen zijn zoals u die de site niet goed lezen voor ze bestellen!!

Weer_gave_naam
door Weer_gave_naam - Jan 3, 2024 om 13:50
1 Antwoorden / Vragen

Ik heb ook gezeik met Luxplus. Mis je een betaling, dan krijg je meteen een factuur met incassokosten. Ze sturen niet eerst een betalingsherinnering, maar gaan er meteen met gestrekt been in. Volle bak incassokosten en dreigen met een deurwaarder. Luxplus is niet bereikbaar. Telefonisch niet, ze reageren niet op e-mails. Alleen het incassobureau CollectMasters is bereikbaar, maar die herhalen gewoon wat in de incassobrief staat.

WEES GEWAARSCHUWD ALS JE BIJ LUXPLUS KOOPT!

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Jan 3, 2024 om 14:02
2058 Antwoorden / Vragen

Als ze zich niet aan de wet houden zou ik de incassoprocedure gewoon laten lopen en bij de kantonrechter mijn gelijk halen. Daar hoef jen niet eens een advocaat voor in te schakelen.

rj
door rjw Jan 3, 2024 om 14:53
3262 Antwoorden / 5 Vragen

En je weet 100% zeker dat ze niet eerst de herinneringen hebben gestuurd? Spamfolder al gecheckt?

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Jan 3, 2024 om 20:43
2058 Antwoorden / Vragen

Precies dat zijn de gewetensvragen voor de Groß Maulen. Als je het allemaal zo goed weet moet je het gewoon voor laten komen.

Jo
door Jonna van Diemen - Jan 4, 2024 om 14:55
1 Antwoorden / Vragen

Bij mij is precies het zelfde gebeurt. Ik heb op akoord gelikt met het kijken in de voorwaarden! Echter heb ik dit om het hoofd gezien. Er is sinds maart tot vandaag ongeveer 100 euro afgeschreven van mijn bank zonder dat ik het wist. Vandaag kwam ik er achter dat het wel in de mail stond bij de afschriften. Ik heb dit om het hoofd gezien. Alsnog vind ik dat het niet mijn schuld is want ik heb nooit bewust een lidmaatschap aan geschaft. Ik mis nu 100 euro en ik heb het al niet te ruim. Ben ik gescamt of is het puur mijn eigen schuld?

Groeten

wi
door wilhelmina59 Jan 5, 2024 om 12:00
513 Antwoorden / 0 Vragen

Ik denk dat je zelf het antwoord wel weet en ook hoe je het moet oplossen.
Doe dat opzeggen gewoon volgens de regels anders krijg je meer kosten.

Douniabenameur
door Douniabenameur - Jan 23, 2024 om 08:01
1 Antwoorden / Vragen

Helaas is dit probleem nu in 2024 nog steeds zo. Ik heb dit net meegemaakt en dan verwijzen ze naar de algemene voorwaarden. Daarnaast is dit heel vaag en lijkt het een opgezet business model om geld mee te verdienen.

Le
door LenaF - Mar 12, 2024 om 12:33
1 Antwoorden / Vragen

Ik zie dat er ofwel heel veel brave burgers hier commentaar leveren ofwel heeft Luxplus een stel studenten in dienst die op het internet proberen het image een beetje in stand te houden (en aan de slachtoffers te vertellen hoe stom ze eigenlijk zijn dat ze hierin getrapt zijn).

Maar het feit blijft wel dat bij het bestellen van een artikel via deze site je, zonder dat je daarvoor zelf kiest (of iets aanvinkt), vast zit aan een abbonnement. Dit is gewoon zwendel en mensen om de tuin leiden. En dan mag je jezelf 's avonds in de spiegel kijken en je afvragen of je goed bezig bent beste Luxplus.

Overigens zou dit wettelijk verboden moeten worden, je KOOPT een abbonnement door er actief voor te kiezen (dus ook actief iets aan te vinken). Vroeger werd dit met nieuwsbrieven ook gedaan (als je niks aanvinkte kreeg je hem) maar ook dat is tegenwoordig volgens mij niet meer toegestaan, dus je vinkt aan als je een nieuwsbrief wilt ontvangen (en dat is gratis) - hier gaat het om een maandelijks bedrag dat je moet betalen dus daar zou iets meer 'bevestiging' moeten zijn van de klant om hier akkoord mee te gaan!!!

ne
door neodutchio Mar 12, 2024 om 13:31
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Klopt, wij zijn allemaal studenten in dienst van Luxplus. Kijkt u eens in de historie van de vrijwillige forumleden die hier reageren en verbaas u over voor welke bedrijven wij nog meer werken.
Feit is dat dit bedrijf abonnementen verkoopt. Daar maken ze geen geheim van. Dat mensen dat niet lezen en maandenlang de rekeningafschriften niet bekijken doet daar niets aan af.

sira
door sira Mar 12, 2024 om 19:14
2340 Antwoorden / 24 Vragen

Ik zie dat er ofwel heel veel brave burgers hier commentaar leveren ofwel heeft Luxplus een stel studenten in dienst die op het internet proberen het image een beetje in stand te houden (en aan de slachtoffers te vertellen hoe stom ze eigenlijk zijn dat ze hierin getrapt zijn).

Wat een domme reactie en daar maakt u speciaal een account voor aan?

Ik ken Luxplus niet eens, misschien omdat ik geen social media gebruik, maar als ik al bij een voor mij onbekende webshop zou bestellen dan lees ik de voorwaarden en ga op zoek naar reviews.
Het abonnement staat in de voorwaarden en het wordt in de reviews genoemd. Wat moet men nog meer weten?

@Neodutchio
Ben je vrijdagmiddag ook bij de borrel van Luxplus of ga je naar die van MM?

ne
door neodutchio Mar 24, 2024 om 08:01
5152 Antwoorden / 12 Vragen

@Sira, geen van beide, KPN had een bbq geregeld.

Ma
door Maria R - Mar 23, 2024 om 13:56
1 Antwoorden / Vragen

Ik heb dezelfde ervaring. Een keer een product gekocht bij Luxplus en ongemerkt een lidmaatschap afgesloten. Ontdek na een paar maanden een automatische afschrijving van een lidmaatschap. Zeer misleidende verkooptruc. Pure oplichterij!

Debbi1971
door Debbi1971 - Mar 24, 2024 om 01:15
1 Antwoorden / Vragen

Hoi. Heb je ondertussen al wat gehoord? Ben ook een slachtoffer van Luxplus.