Ma
door MaartenEsther Aug 17, 2022 om 12:50
Winkels & webshops

Meubelen retour sturen wie moet betalen

In juni meubels besteld voor onze werkkamer.

Bij aankomst klopte te kleur niet en dat hebben we de verkoper gelijk laten weten.

We kregen optie om met een korting van 150 euro toch de meubels te houden dit omdat retour zenden voor hen erg duur zou worden.

Wij geven aan dat we dat niet willen maar doen wel een tegen verzoek.

Een deel van de bestelling kunnen we wel gebruiken als zij ons nog iets anders sturen. Helaas gaat ook dat fout. Ze sturen niet wat we gevraagd hebben maar iets anders.

We geven aan dat we deel van de bestelling willen houden (onderstellen van bureautafels) en de andere bestelde meubelen bij hen terug willen brengen voor een x bedrag.

Daarna blijft het stil. Mailtjes die we sturen krijgen we geen antwoord meer op.

Na 4 weken stellen we hen in gebreken en ontbinden onze bestelling. Ook daarop komt geen reactie.

Nou hebben we nog niks betaald.(gelukkig achteraf betaling gekozen), maar we hebben wel al die meubelen nu in ons huis staan. (erg onhandig op een appartement)

Het bedrijf waar we moeten betalen hebben we contact mee gehad en die zoeken ook contact met het bedrijf maar geen reactie van de verkoper.

Als wij de meubels terug moeten sturen kost ons dat enorm veel geld, terwijl op de website staat dat retourzending gratis is. Alleen moet dat wel met een retourformulier en die krijgen we niet.

Wat nu?

Iemand ervaring?
We horen het graag.

Groeten M&E

2002 9 Rapporteer

Topantwoord

marita5
door marita5 - Aug 17, 2022 om 12:57
11545 Antwoorden / 15 Vragen
Ma
door MaartenEsther - Aug 17, 2022 om 12:58
2 Antwoorden / 1 Vragen

wilde nog niet gelijk het bedrijf noemen omdat ik dat niet zo netjes vind.

weet niet goed of ze ergens zijn aangesloten.

marita5
door marita5 Aug 17, 2022 om 13:03
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Niet reageren van de verkoper is ook niet netjes . U houd rekening met de verkoper , maar de verkoper niet met u . Of ze ergens bij zijn aangesloten , kunt u terug vinden in de voorwaarden .

Ma
door MaartenEsther Aug 17, 2022 om 13:07
2 Antwoorden / 1 Vragen

dank je Marita5,

Gelukkig hebben we nog niks betaald, maar zit ik met meubelen in huis die ik niet wil hebben,

Kan ik het ook zelf nu verkopen??

marita5
door marita5 Aug 17, 2022 om 13:12
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Verkopen zou ik niet doen , de verkoper moet het probleem oplossen . Zoals u in de link hebt kunnen lezen , zijn de retourkosten niet voor u .
Heeft u een rechtsbijstandsverzekering , neem daar contact mee op . Geen rechtsbijstandsverzekering , neem dan contact op met het Juridisch Loket .
https://www.juridischloket.nl/contact/

getty
door getty Aug 17, 2022 om 13:29
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Als u de rekening betaalt, mag u het verkopen...

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 17, 2022 om 15:25
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Ik geef u nog ietwat meer ino en mogelijk kunt u daar iets mee. Hoe dan ook is het van belang om na te gaan of de verkoper een keurmerk heeft met klachtregeling en aangezien het mij lijkt dat men niet conform de wetgeving handelt is een ingebrekestelling te overwegen.

Hoe dan ook behoeft terugzenden niet altijd gratis te zijn en zie dan om te beginnen deze info: https://www.thuiswinkel.org/vragen/moet-ik-de-kosten-voor-mijn-retourzending-zelf-betalen/ en verder

 www.consuwijzer.nl (https://ictrecht.nl/2011/06/20/een-klacht-over-een-webwinkel-ga-naar-consuwijzer/)  Het nagaan of de webwinkel een erkend keurmerk met ook geschillenregeling heeft is hierbij van groot belang.

 https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/ik-heb-online-iets-besteld-maar-krijg-het-niet-geleverd-wat-nu  ; https://www.thuiswinkel.org/consumenten/veilig-online-shoppen/betrouwbare-webshop;   https://www.plusonline.nl/veilig-online/bestellen-

Bekende malafide handelspartijen | politie.nl

U kunt op basis van deze info overwegen om zelf al een ingebreke stelling te doen indien u van mening bent dat de wetgeving niet wordt nageleefd door bijv. deze te benutten: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ (achtergrond info) https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en u kunt ook een melding doen bij https://www.klachtenkompas.nl/ van de Consumentenbond en bij www.consuwijzer.nl van de ACM.  en tenslotte:

Voor juridisch advies kunt u zich ook wenden tot:

- Het Juridisch Loket, tel. 0900 - 8020 (10 cent per minuut, met een starttarief van 4,5 cent plus uw gebruikelijke belkosten, tot een maximum van 12,50 euro, zie voor meer informatie https://www.juridischloket.nl

ju
door juliomariner - Aug 17, 2022 om 15:40
1339 Antwoorden / 2 Vragen

Heeft u de artikelen die u wilt houden wel betaald.
Zo nee dan zou ik dat wel doen en hun dan direct aangeven dat ze de rest af kunnen halen en dat als ze niet binnen 14 dagen contact met u opnemen voor een afhaalafspraak u de rest naar de kringloop brengt of opslagkosten gaat rekenen.

panter22
door panter22 - Aug 17, 2022 om 17:36
6599 Antwoorden / Vragen

Wat een verwarrende zaak. Of je pakt de korting of je stuurt de spullen terug die niet goed zijn.
Maar nu wil je een deel houden en je doet nog een bestelling voor een ander deel. Wat ook mis gaat.
Je wilt de spullen terugbrengen, maar dan moet de meubelzaak jullie betalen voor het vervoer.
Daar hoor je niets meer op.
En dan schrijf je als jullie de meubels terugsturen, dan kost het enorm veel geld.
Stel voor dat je die hele rommel terugbrengt en er mee ophoudt.
Wat gaat dat jullie kosten aan benzine en het huren van een bakje. Deel de kosten en koop nooit meer meubels online.

hutch
door hutch - Aug 17, 2022 om 19:55
4517 Antwoorden / 29 Vragen

U spreekt over een 'werkkamer'.....

U bent toch geen ZZP'er of heeft een eigen bedrijf?

ne
door neodutchio - Aug 19, 2022 om 23:36
5173 Antwoorden / 12 Vragen

Klopte de kleur niet met wat u besteld had, of klopte de kleur niet omdat u iets verkeerd besteld heeft? Dat is nogal belangrijk voor de mogelijke rechten die u heeft.

1paul
door 1paul - Aug 20, 2022 om 14:29
3188 Antwoorden / 0 Vragen

niet terug zenden en ook niet betalen, zij voldoen niet aan hun eigen voorwaarden, komt er incasso dan heb je uiteraard alle mail verkeer waartuit blijkt dat bedrijf zelf in gebreke is en niet jullie.

als je nu echt aantal meubelen wilt houden betaal die dan wel!

stuur bedrijf nog eenmaal, aangetekende brief is misschien het handigst, jullie voorstel en dat je verwacht dat binnen 15 dagen alles retour gehaald word, doen ze dit niet dat je vanaf die datum opslag kosten in rekening gaat brengen voor de meubels die bij je thuis staan maar die je niet wilt....

in de brief kun je ook, als je daar voor kiest, de overeenkomst ontbinden, je geld mag je dan houden en bedrijf moet alle meubelen weer ophalen, zij voldoen niet aan de overeenkomst tenslotte.

Ma
door MaartenEsther - Oct 14, 2022 om 20:59
2 Antwoorden / 1 Vragen

Na ruim 3 maanden blijven mailen ontvingen we een retouretiket voor de meubels. Maar dat moest via DPD.

En die namen het niet aan omdat het te groot en te zwaar was.

Na dagen rond rijden met de spullen hebben we contact gezocht met DPD en die zeiden je moet het winkel melden dat ze het bij je thuis ophalen.

Daar wilden we niet meer op wachten.

We hebben het uiteindelijk zelf weggebracht naar de DPD-depot en bij het afgeven gelijk online gecontroleerd of het echt aangemeld stond.

Want je krijgt daar geen bevestiging dat je het hebt afgegeven.

Uiteindelijk nu 3 weken verder staat het bedrag bij Klarna nog steeds open maar de winkel zegt in een mail net dat ze alles goed hebben ontvangen en het zullen annuleren.

Eindelijk na 4 maanden ...

Bedankt voor al jullie tips. Heeft goed geholpen

marita5
door marita5 Oct 14, 2022 om 21:54
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Fijn om te lezen dat het probleem is opgelost , bedankt voor het terugmelden . Wat èèn waardeloze webshop .