Misleiding en bedrog door Albert Heijn
In het verleden heb ik mij vaker gestoord aan de advertenties voor "verse pangasiusfilet" van de Albert Heijn. Ook deze week word hier weer mee geadverteerd door Albert Heijn.
In Nederland bestaat helemaal geen verse pangasiusfilet, deze vis word onder erbarmelijke omstandigheden gekweekt in onder andere Vietnam, na het fileren word de vis gebleekt, ingevroren en verscheept naar Europa.
Dit word onderbouwd door visserijnieuws en is te vinden onder "de groene leugen"
Daar het niet toegestaan is links te plaatsen in een bericht kan het bovenstaande eenvoudig gevonden worden met een zoekmachine.
Ik vind het te schandalig voor woorden dat een supermarkt als Albert Heijn zich anno 2015 nog heel bewust schuldig maakt aan het misleiden en het bedriegen van klanten.
Hoe kan ik het voor elkaar krijgen dat Albert Heijn stopt met het misleiden en bedriegen van hun klanten?
Een klacht is al ingediend en contact met de nVWA en reclamecode commissie is er ook al geweest.
Als er sprake is van ontdooide vis dient dit vermeld te zijn en hierover is niets terug te zien in de folder waar heel expliciet "vers" word vermeld.....in de winkel aangekomen is uitsluitend in het klein op de achterkant te zien dat het ontdooide vis is.......de advertentie is dus misleidend
Ach alle voedselwaren ziojn een keer vers geweest niet alleen met deze vis maar vele andere producten, eieren zijn ook vers maar hoelang zal dat dan duren.
Zie ook de tip uit het verleden Tip juli 2012
Ook het diepvriesmerk Queens is actief.
Koop sowieso geen Pangiasfilet in welke vorm dan ook.
Voor degenen die wel eens Pangasiusfilets gekocht of geprobeerd hebben zal het niet moeilijk zijn deze vis links (of rechts) te laten liggen.
Daar Albert Heijn klachten niet serieus neemt en het fatsoen niet heeft om te reageren heb ik de zaak voorgelegd aan de Reclame Code Commissie. Deze stellen Albert Heijn nog in de gelegenheid om schriftelijk te reageren. In de zitting van 10 december zal het dossier behandeld worden
Deze zaak heb ik voorgelegd aan de reclame code commissie en ze stellen mij in het gelijk.
De manier waarop Albert Heijn adverteert is MISLEIDEND en mag absoluut niet. De commissie stelt ook dat door de manier waarop de vis hiernaartoe bevroren vervoerd word en daarna ontdooit word deze NIET als verse vis verkocht mag worden.
Albert Heijn verweerd zich met: "maar andere supermarkten doen het ook" en een artikel dat totaal niet van toepassing is.
De commissie verwacht van AH dat ze de branche van deze uitspraak op de hoogte stellen. Dit is AH niet verplicht en verwacht ook niet dat ze dit gaan doen, daarom zal ik zelf een kopie sturen naar de brancheorganisatie.
Albert Heijn is niet in beroep gegaan tegen deze uitspraak.
http://img231.imagevenue.com/img.php?image=260682822_uitspraak2_122_372lo.jpg
http://img105.imagevenue.com/img.php?image=606829671_uitspraak3_122_435lo.jpg
Bartjuh,
Bedankt voor de terugkoppeling. Wel vind ik AH sterk in hun tegenargumentatie. Jan fraudeerd, dan mogen wij het ook.
Groet, H.
Het imago is veelal groter dan de feiten doen gelden. Camouflage is uitgevonden in het leger. Reclame makers en bedrijven hebben dat ook geleerd. Let op de kleine letters op de achterkant van een stuk.
Daarom is AH door de commissie ook vriendelijk verzocht de branche van deze uitspraak op de hoogte te stellen.
Omdat AH dit hoogst waarschijnlijk zal vergeten wil ik wel zo vriendelijk zijn dit voor ze te doen.
Ook over de kleine lettertjes valt wat te zeggen.....uiteindelijk na goed zoeken staat er ontdooid in de kleine lettertjes. De commissie vind het misleidend dat dit zo onduidelijk staat vermeld op de achterkant. Omdat de vis van ver komt en bij temperaturen van minimaal -18 word vervoerd en daarna word ontdooid(meestal over zee en dat duurt een aantal weken) kan en mag deze conform richtlijn 91/493/EEG niet als vers product verkocht worden.....en dus ook niet als "vers ontdooid"
Maar dan ga je nu ook de andere supermarkten aanklagen neem ik aan. AH heeft je al geholpen.
Het enige wat ik verder ga doen is een kopie van de uitspraak aangetekend verzenden naar de brancheorganisatie en om hun reactie vragen, als deze reactie mij niet aanstaat zal ik hierover de reclame code commissie benaderen
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Schimmel in trapkast
Ik woon sinds een week in een koopwoning uit 1974. We hebben 4 maanden geklust en toen zag ik al zwarte schimmel in de trapkast, die deels onder de grond zit. Dit zat op 3 van de 4 muren, alleen op kelderniveau. Er zit geen kruipruimte, en aan de andere kant van de muren zit dus grond. (Die waarschijnlijk flink vochtig is na alle regen van de afgelopen maanden.)
2 weken geleden heb ik de schi
...
Lees meer
Waspods het meest onzinnige bedenksel...
Ben ik de enige die vindt dat de waspods, met 3 of 4 verschillende gescheiden ingrediënten het grootst mogelijke onzinbedenksel is?
Met moeite gescheiden in zo'n pod gepropt en komt dan in de wasmachine binnen no- time weer bij elkaar zodra het omhulsel is gesmolten..en in verhouding giga-duur !!
Lees meer
Garantie Dyson stofzuiger
Goedemiddag, Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden. Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen. Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer