ub
door ubrgrc Apr 4, 2023 om 17:55
Winkels & webshops
Moluvo

Heb hier helaas 2 paar orthopedische heren schoenen gekocht op 19 maart. Ik indeling 31 maart ontvangen maar wat ik kreeg is niet in contracts met zoals de foto's zijn en hoe de omschrijving is. Dit is pure plastic rotzooi uit China en n dit voor 80euro voor 2 paar. Wil me geld terug maar moet dan retour sturen naar China voor 40 euro. Nu kan ik 50% korting krijgen maar ik wil
gewoon hele aankoop bedrag terug voor deze oplichterij. Ze verkopen onwaar heden en het is echt gewoon troep het stinkt naar olie of was benzine absoluut geen pasvorm en veel te klein. Lees hier heel veel klachten over dit moet echt een halt toegeroepen worden

6342 10 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Apr 4, 2023 om 18:10
11602 Antwoorden / 51 Vragen

Dut is een face boek dropshipper. U had eerst naam adres telefoon kvk nummer moeten checken. Heeft u dus niet gedaan.

De enige manier om dat dropshipping gebeuren te stoppen is = niet meer daar kopen, of zorgen dat nl uit de eu gaat. Dat tweede lukt u niet, dat 1 ste wel.

Terug sturen kost u geld, u krijgt geen geld terug, dus spaar de verzendkosten maar uit. Dump de schoenen in het grijs archief.

Accepteer die 50% maar, beperkt de schade.

Volgens webshopchecker: Meldingen over deze shop bekend.
PAS OP: Moluvo.nl (China) namaak merkartikelen!
3 meldingen gedaan door bezoekers.
085-540075628 (nummer niet gebeld, geen garantie)

sira
door sira Apr 4, 2023 om 23:03
2397 Antwoorden / 24 Vragen

Ik hoop dat hij die 50% nog kan krijgen, want er was een paar dagen geleden ook een topic over Moluvo en toen was de site al uit de lucht :-((

marita5
door marita5 Apr 5, 2023 om 11:57
11552 Antwoorden / 15 Vragen

@sira , de site Moluvo is niet uit de lucht , het ander topic ging over Rozaro.nl

tenormin
door tenormin - Apr 4, 2023 om 18:12
16867 Antwoorden / 108 Vragen

Orthopedische schoenen online kopen? Hoe dan? Die worden door een orthopeed aangemeten, mocht u dat niet weten. Die kosten tussen de 1 en 2 duizend euro's. Waarvan de Zorgverzekering wat van vergoed.

Chokotoff
door Chokotoff Apr 5, 2023 om 13:11
Antwoorden / Vragen

De orthopeed stuurt je door met een verwijzing naar de orthopedisch technoloog. Deze man/vrouw meet je schoenen aan en bekijkt je opties.
Eigen bijdrage is €126,00 dit jaar.

sira
door sira - Apr 4, 2023 om 18:21
2397 Antwoorden / 24 Vragen

U moet gewoon niets meer bij adverteerders op Facebook kopen, maar alleen bij de bekende webshops van bijvoorbeeld in Nederland gevestigde winkelketens.

Orthopedische schoenen kun je niet op internet bestellen, die worden altijd aangemeten, zelfs steunzolen.

Aanvulling: Schoenen komen bij AliExpress vandaan. Had u ze daar rechtsreeks besteld, was u waarschijnlijk om en nabij de € 20,- per paar kwijt geweest.
Zie het als een les.

mahadma
door mahadma Apr 4, 2023 om 18:35
11602 Antwoorden / 51 Vragen

Het valt mij op dat er wel door bol geadverteerd wordt, maar daar zijn altijd alle gegevens te vinden.

sira
door sira Apr 4, 2023 om 19:57
2397 Antwoorden / 24 Vragen

Ja dat klopt. Ik bestel best veel bij Bol, omdat ik al ca. 15 jaar aangesloten ben bij GFK, waar ik veel bonnen van krijg, maar ik probeer zo veel als mogelijk spullen te bestellen waarvan Bol de leverancier is. Soms is dat helaas niet mogelijk en dan check ik dat (dropship) bedrijf wel. Ik zoek het telefoonnummer op (indien mogelijk) en afhankelijk van de prijs bel ik dat bedrijf voor informatie. Verloopt het gesprek naar mijn gevoel goed dan bestel ik.

Nu had ik laatst iets, ik had citroenzuurkristallen nodig, maar de firma waar ik voorheen bestelde was overgenomen en de prijs was verdubbeld. Toen ben ik op zoek gegaan naar citroenzuur (vloeibaar). Dat komt o.a. van een bedrijf uit Werkendam, maar door de verzendkosten was ik veel duurder uit dan dat ik het bij Bol kocht, ik gebruik namelijk Select, waardoor ik bij Bol gratis verzending heb.

tenormin
door tenormin Apr 4, 2023 om 22:33
16867 Antwoorden / 108 Vragen

@sira, ik heb inmiddels bij GFK 31015 punten vergaard, maar heb geen idee (meer) hoe te verzilveren. Vroeger, akelig woord, kon ik ze gebruiken met VVV bonnen etc. alleen, niet meer mogelijk. Heb nog nooit iets Bol.com besteld: durf het gewoon niet. Met zoveel andere leveranciers involved. Maar ik ben ook redelijk tot echt dom, op de internet snelweg dan. Dus geen idee hoe ik die punten in spulletjes kan innen.

sira
door sira Apr 4, 2023 om 22:55
2397 Antwoorden / 24 Vragen

@Tenormin, je hebt keuze uit meer winkels, niet alleen Bol. Zie hier: https://shop.gfkpanel.nl/shop/?page=catpagina&pid=28
 Je kunt best bij Bol bestellen, maar je moet even kijken naar de naam van de leverancier. Bol geeft altijd aan wie de leverancier is. zie dit voorbeeld:

Boven het aantal artikelen en het  winkelwagentje staat "Verkoop door ........." (dit is een voorbeeld van Andrélon producten).

Bovendien krijgen de leveranciers een cijfer van de kopers. Staat er een 5 dan moet je het niet doen, maar staat er 8,5 of 9 dan zijn de kopers tevreden. Daarna kun je de reviews gaan lezen. Als er twijfel is, zoek ik op hoe ik ze kan bereiken en waar ze gevestigd zijn. Is het een woonhuis dan laat ik ze links liggen, maar er verkopen ook grotere bedrijven bij Bol, weliswaar soms onder een andere naam.

Het is jammer dat we elkaar op deze site geen privé bericht kunnen sturen, want dan had ik je kunnen helpen.

Waarom wissel je de punten niet in voor boekenbonnen (mits je van lezen houdt) of C&A / Hema bonnen en koop voor jezelf iets leuks voor van de zomer. Je moet goed voor jezelf zorgen, want een ander doet het niet ;-))

tenormin
door tenormin Apr 5, 2023 om 00:38
16867 Antwoorden / 108 Vragen

@sira, of ik van lezen houd? Heb net Susan Smit Smit gelezen: Gisèle. Ben er dol op.  Inderdaad dat we privé geen gegevens kunnen/mogen wisselen op de kassa site. Aan Radar site heb ik veel vrienden overgehouden. Dat was, en is, heel fijn. Alleen: op Radar wil ik absoluut niet meer terugkomen. Ze heben me zo onheus behandeld. En ook, ik kreeg zelfs een excuus mail: 'je bent weer lid van Radar', waar ik voor bedankt heb. Nadat zelfs Moneyman ook even afgevoerd werd. Nou ja, ik lees niet meer en ook, hier bijna ook niet meer.

ne
door neodutchio - Apr 4, 2023 om 18:28
5180 Antwoorden / 12 Vragen

Iedere koper bij een dropshipper roept achteraf dat dit een halt toegeroepen moet worden. Maar ja, zo lang mensen eerst doen en daarna pas kijken blijft dit doorgaan. Jarenlange waarschuwingen ten spijt, schijnbaar gaat het denkvermogen uit bij het zien van een zogenaamde aanbieding.

Toevallig heb ik morgen een afspraak bij mijn orthopeed. Eerst zal een afdruk van mijn voet gemaakt worden waarna er met de uitleg van mijn behandelend arts een zool samengesteld kan worden die voor mij van toepassing is. Idem voor een paar sandalen die ik heb laten maken. Met de nodige aanpassingen is deze om mijn voet gevormd. Betaald je wel iets voor, maar dan kan het ook echt orthopedisch noemen.

Voor €40,- per paar kan je niets verwachten.

ka
door kaartendraak - Apr 5, 2023 om 12:15
185 Antwoorden / 2 Vragen

Koop NOOIT iets via face(fuck)book, dan krijg je nooit je geld terug, stop met die dropshippers te voeden. Zij melden het als niet ontvangen oid en krijgen hun geld terug, jij zit ermee.

En ja, je kan best orthopedische schoenen online kopen, je moet alleen weten waar. Voor mijn vader heb ik enkele paren, zowel lage als hoge, op zowel amazon.nl als amazon.de gekocht. Ze zitten bij hem perfect, wel 1 maat groter besteld dan hij normaal heeft, zijn lekker warm in de winter(het hoge wintermodel) en het is geen plastic rotzooi. En de soort die hij heeft zou je bij laten aanmeten heel veel geld moeten bijbetalen, de prijs van die ik op amazon kocht zijn een redelijk normale prijs zoals andere schoenen, tussen 50 en 70 euro.

@H
door @HENK@ Apr 5, 2023 om 13:53
159 Antwoorden / 1 Vragen

echt orthopedisch kun je niet op afstand kopen...

geluk hebben dat ze lekker zitten kan eventueel maar is zoals gezegd meer geluk dan wijsheid

sira
door sira Apr 5, 2023 om 22:03
2397 Antwoorden / 24 Vragen

Onmogelijk om orthopedische schoenen op internet te bestellen.

Ik denk dat u verbandschoenen heeft gekocht, die tegenwoordig overigens in heel modieuze uitvoeringen zijn te verkrijgen. Wat zijn verbandschoenen: verbandschoenen worden gebruikt bij huidziekten en in de herstelperiode na gedeeltelijke amputaties, verwondingen of een operatie aan uw voet. Deze schoenen beschermen de voeten en ontlast de voeten van drukplekken.

mo
door mof - Apr 5, 2023 om 12:45
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Orthopedische schoenen kunt u ook beter via de orthopeed laten maken dan over internet kopen.

pe
door pebk - Apr 5, 2023 om 13:20
592 Antwoorden / 0 Vragen

In plaats van dit te kopen bij dropshippers kunt u waarschijnlijk hetzelfde kopen voor veel minder geld bij de welbekende chinese webshops. Het is wel verstandig om alleen niet-kritsche zaken te kopen. Ik koop er bijvoorbeeld telefoonhoesjes, -houders en schermbeschermers en zo. Op de markt hier verkopen ze exact dezelfde, voor het tienvoudige. Dit geld krijgt u niet meer terug.

Zeker orthopedische schoenen zou men niet zomaar online moeten willen kopen.

@H
door @HENK@ - Apr 5, 2023 om 13:48
159 Antwoorden / 1 Vragen

tsja..... ik zal nu waarschijnlijk de wind van voren krijgen maar wil dit toch even kwijt...

Schoenen online kopen vind ik al erg onwaarschijnlijk, in een schoenwinkel kun je passen en ik weet niet hoe dat u vergaat maar ik zelf pas dan toch graag een paar modellen en eventueel een maatje meer en minder eer ik beslis dat ze echt lekker zitten.

Hier gaat het over "orthopedische schoenen"???

Wat daar dan orthopedisch aan zou zijn lijkt me al een heel groot raadsel maar het geeft toch in ieder geval aan dat het iets speciaals moet zijn... en dat bestel je dan even online en dan ook nog bij een twijfelachtig bedrijf en dan als klap op de vuurpijl ook nog voor €40,- per paar????

Wanneer er dan nog geen lichtje bij u op gaat weet ik het niet meer...

hier helpt m.i.z. geen goede raad aan

hs
door hschmoller - Apr 5, 2023 om 14:28
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ik koop mijn orthopedische schoenen bij een erkende schoenmaker met toestemming van de verzekeringsmaatschappij. Informatie bij deze levert je de naam van de erkende schoenmaker op. Ik betaal een deel van de kosten.

Coenraad12
door Coenraad12 - Apr 12, 2023 om 16:02
3 Antwoorden / Vragen

Mijn ortopedische schoenen worden op aanraden van mijn reumatoloog verstrekt na een verwijzing van een ortopedisch chirurg. Word een afgietsel gemaakt van beide voeten en perfect aangemaakt. Kosten ong. 1600 euro, waarvan ikzelf 126 euro bijdraag. De rest betaald mijn basisverzekering. Hoe kun je dit soort persoonlijke hulpmiddelen kopen in China. Erg dom.