ke
door keesmo Dec 28, 2010 om 17:18
Winkels & webshops

Oliebollen

Weet U welke supermarkt de lekkerste oliebollen verkoopt.Is er al een test geweest?

26146 22 Rapporteer

snah
door snah - Dec 28, 2010 om 17:22
654 Antwoorden / 61 Vragen

De lekkerste maak jezelf .

Zie de test in het AD Klik

Hans

snah
door snah - Dec 28, 2010 om 17:24
654 Antwoorden / 61 Vragen

http://www.ad.nl/

Hans

de motormuis
door de motormuis - Dec 28, 2010 om 17:28
598 Antwoorden / 13 Vragen

De AD test is geweest, maar daar worden oliebollen getest van de kraam, en niet van een supermarkt. Uitslag hiervan te zien op AD.nl
Of Kassa een test gaat doen over oliebollen van de supermarkten is mij niet bekend. Maar dan zijn ze denk ik toch te laat. Want as vrijdag is het al oudejaarsdag en hun uitzending is pas na het nieuwjaar, want zaterdag 1 januari is er geen uitzending van Kassa.
Weet wel dat er in veel supermarkten kant en klare oliebollen te koop zijn, oa :
Aldi Lidl AH .Vermoedelijk andere ook wel. Koop zelf in elke supermarkt een zak
en test ze zelf. Wij wachten met z;n allen op de uitslag van Uw test.
Succes hiermee en smakelijk eten.
Laat even weten wanneer wij de uitslag kunnen verwachten,liefst nog voor oudejaarsavond,dan kunnen wij bij de door U als best beoordeelde nog gaan kopen.

Groeten.

toolboy
door toolboy - Dec 28, 2010 om 17:29
965 Antwoorden / 40 Vragen

De lekkerste oliebollen zijn verse!!
Helaas zijn deze niet bij supers te koop.
Wel ontdooide: eerder gebakken fabrieks bollen.
Die kan ik niet waarderen.

T

de motormuis
door de motormuis - Dec 28, 2010 om 17:30
598 Antwoorden / 13 Vragen

Zie dat er in de tijd dat ik aan het tikken was al een reactie is gegeven door snah.
Maar ook alleen maar over de AD test.

snah
door snah - Dec 28, 2010 om 17:36
654 Antwoorden / 61 Vragen

Even een beetje opwarmen in de magnetron maakt ze nog lekkerder .

Hans

invalide
door invalide - Dec 28, 2010 om 19:41
787 Antwoorden / 5 Vragen

Het AD test alleen kleinere kramen.

En per dag is het verschillend dus een beetje loterij....
En de supers, De Aldi, Lidl en AH zullen ze echt niet voor geheel Nederland bij zelfde leverancier kopen dus tussen diverse regio's is er ook vaak een verschil.

Dus Aldi Groningen kan andere hebben dan Limburg!
Daarom wil niemand de meestal landelijke supermarkten testen!

hu
door hunk - Dec 29, 2010 om 13:02
20 Antwoorden / 0 Vragen

Heb al vele jaren de luxe oliebollen van AH,ietsje duurder maar geweldig lekker.
Zelf testen geeft het beste resultaat.

lenyenfred
door lenyenfred - Dec 29, 2010 om 13:25
93 Antwoorden / 8 Vragen

Beste Keesmo,
Dat ze NATUURLIJK het lekkerst zijn bij de oliebollenbakker (vers) is dus NIET geheel juist.
Ook daar kan rommel bij zitten.
Maar gisteren hebben wij bij Albert Heijn 8 oliebollen (uit de aanbieding van deze week) gekocht voor 1 Euro per 8. (12 cent per bolletje)
Deze oliebol zal volgens de kenners niet met een 10 worden beoordeeld, maar wij kunnen zeggen, dat ze beslist niet verkeerd zijn.
Het is zelfs een lekker, niet vet, bolletje en nog gevuld ook.
Voor die ene Euro best een aanrader, maar smaken zullen altijd verschillen.

an
door antzan - Dec 29, 2010 om 13:36
21 Antwoorden / 6 Vragen

Ja inderdaad , bij Appie , 8 st. voor 1 Euro .
Ze zijn geen top [ volgens testen ] maar smaken wel naar oliebollen .
Wat wil je nog meer voor dat geld ?
Bij de kramen en bakkers gaan ze voor 0,75 ct. per stuk .
Altijd zelf gebakken , maar nu bij Appie 3 zakken gehaald .
Geen spijt van gehad !

okko
door okko - Dec 29, 2010 om 14:12
1 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=lenyenfred schreef op woensdag 29 dec 2010, 13:25]Beste Keesmo,
Dat ze NATUURLIJK het lekkerst zijn bij de oliebollenbakker (vers) is dus NIET geheel juist.
Ook daar kan rommel bij zitten.
Maar gisteren hebben wij bij Albert Heijn 8 oliebollen (uit de aanbieding van deze week) gekocht voor 1 Euro per 8. (12 cent per bolletje)
Deze oliebol zal volgens de kenners niet met een 10 worden beoordeeld, maar wij kunnen zeggen, dat ze beslist niet verkeerd zijn.
Het is zelfs een lekker, niet vet, bolletje en nog gevuld ook.
Voor die ene Euro best een aanrader, maar smaken zullen altijd verschillen.[quote=hunk schreef op woensdag 29 dec 2010, 13:02]Heb al vele jaren de luxe oliebollen van AH,ietsje duurder maar geweldig lekker.
Zelf testen geeft het beste resultaat.

Heb maandag die zelfde bollen (8 st. voor 1 Euro) ook gekocht bij AH, die waren niet gevuld, te zout en erg vet! Vorig jaar de luxe bollen van AH terug gebracht omdat die niet om te eten waren.Voor mij geen oliebollen meer van een supermarkt! Heb vanmorgen een zak bollen gekocht die bij een atletiekvereniging die ieder jaar oliebollen bakt. Volgend jaar koop ik mijn bollen weer bij die zelfde vereniging!

brynnar
door brynnar - Dec 29, 2010 om 15:09
1782 Antwoorden / 27 Vragen

Bakkerij Van Maanen staat altijd steevast hoog genoteerd in de AD-test. Deze heeft ook veel filialen in/bij DvdB-supermarkten.

orgelmuts
door orgelmuts - Dec 29, 2010 om 16:44
632 Antwoorden / 58 Vragen

Hallo Keesmo,

Vorig jaar heb ik een zak oliebollen en appelbeignets bij bakker van Maanen gekocht, die waren erg lekker.
Het jaar daarvoor een grote zak oliebollen bij de Lidl gekocht, niet duur en ook goed te eten.
Het lekkerst zijn ze als je ze pakweg even 10 sec. per bol opwarmt in de magnetron!

Eet smakelijk!

Groetjes, Wilma.

Ps: Iedereen een goede jaarwisseling gewenst!

de motormuis
door de motormuis - Dec 29, 2010 om 16:52
598 Antwoorden / 13 Vragen

@ brynnar

Ja deze keer zijn ze eerst bij de AD oliebollen test, maar daarvoor ook niet.
Dus het is inderdaad toch iedere keer anders.
En om nu heel ver te gaan rijden om bij hem oliebollen te halen is het mij ook niet waard.
Want hij zit wel ver van ons vandaan.
Maar voor diegene die in de buurt wonen en daar wel bolletjes gaan halen :
Smakelijk eten.

f.weele
door f.weele - Dec 29, 2010 om 17:45
1085 Antwoorden / 27 Vragen

ja en dat zijn dus in feite zelfgebakken oliebollen bereid volgens een recept van grootmoeder of uit één van de vele kookboeken die in de loop van jaren
zijn verschenen. Ik heb meerdere kookboeken en geen van de recepten
voor oliebollen is helemaal hetzelfde. Wat dat betreft kun je voldoende
experimenteren als je ze zelf bakt en ook nog kiezen of je er extra ingrediënten bij doet. En als je ze zelf bakt, smaken ze meestal altijd lekker omdat je voldoening hebt van je werk!
prettige jaarwisseling,
m.vr.gr

=okko schreef op woensdag 29 dec 2010, 14:12:
=lenyenfred schreef op woensdag 29 dec 2010, 13:25: Beste Keesmo,
Dat ze NATUURLIJK het lekkerst zijn bij de oliebollenbakker (vers) is dus NIET geheel juist.
Ook daar kan rommel bij zitten.
Maar gisteren hebben wij bij Albert Heijn 8 oliebollen (uit de aanbieding van deze week) gekocht voor 1 Euro per 8. (12 cent per bolletje)
Deze oliebol zal volgens de kenners niet met een 10 worden beoordeeld, maar wij kunnen zeggen, dat ze beslist niet verkeerd zijn.
Het is zelfs een lekker, niet vet, bolletje en nog gevuld ook.
Voor die ene Euro best een aanrader, maar smaken zullen altijd verschillen.[/quote
=hunk schreef op woensdag 29 dec 2010, 13:02: Heb al vele jaren de luxe oliebollen van AH,ietsje duurder maar geweldig lekker.
Zelf testen geeft het beste resultaat.

Heb maandag die zelfde bollen (8 st. voor 1 Euro) ook gekocht bij AH, die waren niet gevuld, te zout en erg vet! Vorig jaar de luxe bollen van AH terug gebracht omdat die niet om te eten waren.Voor mij geen oliebollen meer van een supermarkt! Heb vanmorgen een zak bollen gekocht die bij een atletiekvereniging die ieder jaar oliebollen bakt. Volgend jaar koop ik mijn bollen weer bij die zelfde vereniging!

edwardus
door edwardus - Dec 29, 2010 om 18:01
6844 Antwoorden / 14 Vragen

De lekkerste maak je altijd zelf, maar ik koop voor erbij altijd nog wel een zakje van de Aldi, die zijn niet te vergelijken met zelf gebakken oliebollen, maar ik vind het helemaal geen straf om ze op te eten na eventjes opwarmen in de magnetron (of andere wijze naar keuze). Smaken verschillen natuurlijk, en ik kan je zeggen, ik heb één keer expres een oliebol gehaald bij een winnaar van de AD test een paar jaar geleden (in het jaar dat ze wonnen) .... ik vond ze niet goed en heel raar smaken. Nooit weer. Voor mij betekent de test van AD helemaal NIETS.

tappie
door tappie - Dec 29, 2010 om 18:17
289 Antwoorden / 82 Vragen

[quote=edwardus schreef op woensdag 29 dec 2010, 18:01]De lekkerste maak je altijd zelf, maar ik koop voor erbij altijd nog wel een zakje van de Aldi, die zijn niet te vergelijken met zelf gebakken oliebollen, maar ik vind het helemaal geen straf om ze op te eten na eventjes opwarmen in de magnetron (of andere wijze naar keuze). Smaken verschillen natuurlijk, en ik kan je zeggen, ik heb één keer expres een oliebol gehaald bij een winnaar van de AD test een paar jaar geleden (in het jaar dat ze wonnen) .... ik vond ze niet goed en heel raar smaken. Nooit weer. Voor mij betekent de test van AD helemaal NIETS.

Ook ik heb enkele jaren geleden de bollen en flappen van VAN MAANEN gehaald in het jaar dat ze wonnen, huis vol, man of 30, ze waren niet lekker, heb dus ook enorm veel weg kunnen gooien, en nu zeg ik dus niet dat die bollen niet goed waren, maar idd smaken verschillen en wij vonden ze niet lekker en ook niet winnaarswaardig,dus die test..........tja,probleem omgekeerd is wel dat als je op plaats 193 eindigt het je wel klandizie gaat kosten,maar dat is een andere discussie

mhofman
door mhofman - Dec 29, 2010 om 18:23
530 Antwoorden / 93 Vragen

De bollen van ah niet in de magnetron opwarmen,maar in de oven blijft de korst knapperig.

gajnieuw
door gajnieuw - Dec 29, 2010 om 18:43
37 Antwoorden / 0 Vragen

Hier bij de supermarkt bakken ze de oliebollen zelf. Dus heerlijk vers en smaken ook nog eens super goed. Ze lopen ook altijd veel harder en er staan ook altijd veel meer mensen dan de bakker die 3 winkels verderop zit. Zegt toch ook wel wat lijkt me

nltrotter
door nltrotter - Jan 20, 2011 om 14:47
24 Antwoorden / 0 Vragen

De meeste oliebollen komen uit dezelfde fabriek,
ze worden echter in verschillende verpakkingen
geleverd aan de verschillenden winkelbedrijven.

Wel kan het zijn dat de ene verser is als de ander,
maar door ze even in de magnetron te doen los je
dit weer redelijk op. Het prijsverschil is vaak wel heel
erg groot. Wij hebben ze gekocht bij C1000 en Aldi.
Kwamen van dezelfde fabriek, alleen C1000 was iets
verser maar bijna 3x zo duur.

edrick3
door edrick3 - Jan 20, 2011 om 14:53
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@nltrotter,

Aan zo'n antwoord hebben we wel iets voor volgend jaar!
Dit komt als mosterd na de maaltijd!

Lsk520
door Lsk520 - Jan 20, 2011 om 15:21
827 Antwoorden / 2 Vragen

Ach, die gast is bezig alle supermarkt-topics te vervuilen met zijn/haar "deskundige" opmerkingen....
gaat vazelf over....