Online betaalservice PostNL
Zijn er meer mensen die hier mee te maken hebben. Ik verzend regelmatig brievenbuspost en betaal via de onlineservice van PostNL. Als ik 3 pakketjes verstuurd krijg ik bijna standaard van zeker 2 en soms ook van alle 3 een betaalkaart dat mijn verzendkosten niet juist waren op het pakje. Terwijl alle pakketjes verzonden worden in een brievenbusdoosje die aan de normen van PostNL voldoet en door de brievenbus kan.
Op een bepaald moment wat ik het zat en heb alles op dezelfde manier verpakt en verzonden en betaald via het PostNL service punt en krijg niks terug van PostNL of van de klant.
Nu toch weer wat verstuurd en jawel wéér een kaart dat hij niet voldoende gefrankeerd zou zijn :(
Het lijkt erop dat ze bij PostNL maar wat doen want ook deze post waar ik het nu van krijg past prima door de brievenbus én qua gewicht wat hij ook over gefrankeerd.
Heb je wel een goede weegschaal? Online brievenbuspakjes (zakelijk) versturen kost 3,50 tot 250 gram.
@carola.83
Waar haal je vandaan dat de vraagsteller een zakelijke klant is? Ik kan overigens nergens vinden dat die dan maar tot 250 gram mag gaan. Bij consumenten mag je gewoon tot 2 kilo gaan.
Tot 2 kilo is zonder track&trace. Misschien is het niet zakelijk, maar is een gokje van me omdat ze regelmatig brievenbuspakjes verstuurd. Hoeveel consumenten versturen regelmatig brievenbuspakjes? Maar goed, kan er naast zitten.
Het is inderdaad zakelijk, maar dat zou niks uit moeten maken. Alles wordt ruim qua gewicht verstuurd en brievenbusdoosjes die door de brievenbus kunnen bij het postkantoor zouden gewoon geleverd moeten worden. En toch ondanks dat dat kan krijg ik regelmatig deze berichten binnen. Lijkt erop dat alleen via de online service er een bericht gestuurd wordt dat de verzendkosten niet juist zijn want bij het postloket zelf gebeurt het niet. Al mijn pakketjes worden ook door PostNL bij het loket nagewogen en we zitten altijd gelijk. Voelt als geldklopperij, makkelijk geld verdienen
Zijn de pakjes soms net iets te groot? Dan worden niet als postbusstuk gezien. PostNL heeft hier speciale mallen voor.
Dat woord zocht ik, ze gaan altijd door de mal op het postkantoor voor ze in de brievenbus gaan en toch krijg ik een bericht dat de verzendkosten niet juist zijn. Maar het gaat mij erom of meer mensen er last van hebben en blijkbaar niet :) :(
U zou ook zo'n mal kunnen gebruiken, voordat u die briefpakketjes verstuurd.
Omdat u een ondernemer bent, zit u op het verkeerde forum, dit is voor consumenten. Ik denk dat u uw vraag beter kunt stellen op higherlevel.nl dan kunt u er achter komen of dit vaker bij ondernemers gebeurt.
Overigens heb ik zelf laatst een brievenbuspakje verstuurd en dat bleek ook te groot te zijn. Mmm, ik had zo mijn twijfels, het zat in een doos die ook bij mij was bezorgd door de brievenbus, maar eerlijk gezegd had ik wel de grenzen van wat 'mag' opgezocht. Inmiddels is dat pakje vermist geraakt en niemand weet waar het is. Ook oervervelend.
Ik heb één keer een brievenbuspakje verzonden én van te voren de maten opgemeten, alles was in orde. Online etiket besteld, ingeleverd bij Bruna. Ging allemaal prima. Maar ik kreeg ook een naheffing via zo'n kaart. Via Twitter contact opgenomen, toen werd mij verteld dat het pakje in de normale poststroom terecht was gekomen en de naheffing dus geautomatiseerd was opgelegd (of iets dergelijks), maar dat de naheffing dus ten onrechte was en zou worden afgeboekt. Eén ervaring zegt natuurlijk niet zoveel, maar het sluit wel aan bij uw verhaal.
Maar het zou wel heel stug zijn als zo'n incident uitgerekend bij TS heel vaak voorkomt...
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Zero sugar jumbo
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer
Oude stroom meter verplicht vervangen ?
Ik heb een oude elektrischiteitsmeter die volgens Liander vervangen moet worden omdat hij niet meer zou voldoen aan de wettelijke eisen ivm met onnauwkeurigheid.
De meter heeft mij nog nooit in d steek gelaten en werkt perfect , met de zonnepanelen op dak draait hij vrolijk achteruit tot grootgenoegen van ons.
maar met de nieuwe "betere" slimme meter zal ik straks verplicht worden om gel
...
Lees meer
Webwinkel
Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.
Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden.
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer