Pizzarette kapot na 2 keer gebruiken
Ik heb vorig jaar een pizzarette gekocht bij Amazon en wij hebben de pizzarette 1 keer gebruikt vorig jaar met Kerst. Nu wilde ik hem afgelopen zaterdag voor de tweede keer gebruiken alleen blijkt dat de pizzarette het niet meer doet. Heb al een mail gestuurd naar Amazon alleen die sturen mij naar de partner Top5Bestekopen waar ik de pizzarette blijkbaar heb gekocht. Die hebben nog niet gereageerd op mijn vraag. Hoe zit dit nu juridisch, moet ik voor de kapotte pizzarette nou bij Amazon zijn of de partner partij die via Amazon verkoopt. Toen ik die pizzarette kocht bij Amazon was het mij niet duidelijk dat ik via een andere partij kocht.
Heel simpel: u dient zich te rrichetn tot de verkoper en zie dan m.b.t. uw rechten:
https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantietermijn/garantie-binnen-garantietermijn
https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten
Wettelijke garantie, wat is dat? (ictrecht.nl) en alles gebaseerd op de wettelijke beschermingswetgeving:
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html en evt verder t/m art 25
U kunt op basis van deze info overwegen om zelf al een ingebreke stelling te doen indien u van mening bent dat de wetgeving niet wordt nageleefd door bijv. deze te benutten: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ (achtergrond info) https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en u kunt ook een melding doen bij https://www.klachtenkompas.nl/ van de Consumentenbond en bij www.consuwijzer.nl van de ACM.
Amazon is zowel verkoper als een platform. Er zijn zaken die ze zelf verkopen, en er zijn andere partijen die via Amazon verkopen. U hebt dus via Amazon bij top5bestekopen gekocht. De naam van de verkoper staat er ook altijd bij. Dat is uw aanspreekpunt en daar moet u zijn.
Overigens zie ik geen verkoop bij de naam die u opgeeft. Is de pizzarette nu nog te koop en heeft u daar een link van?
Rechts op het scherm staat door wie een product geleverd wordt als je op Amazon besteld. Bij "Verkocht door". Werd het apparaat geleverd in een Amazon doos?
Amazondoos doet m.i. niet ter zake. Ook 'via' bedrijven (moeten) vaak dozen van Amazon gebruiken.
Hoe lang is de garantie? Bij een paar zie ik 2 jaar staan, maar welke heeft u gekocht en wat was de prijs?
Als het maar een jaar is, zou ik er geen energie in steken. U kunt nooit bewijzen dat u hem 1x hebt gebruikt.
Offtopic: dit vind ik persoonlijk altijd van die sta-in-de-weg apparaten. Worden nauwelijks gebruikt, maar je moet hem wel iedere keer weer opbergen.
Ik heb zel een (Optimo) mini oven van Moulinex, daar kun je ook pizza's in maken en nog veel meer. Een (mini) oven wordt vaker gebruikt dan een pizzarette.
Ik zou er niet lang over nadenken en hem weg doen. Vervolgens zou ik een klein oventje kopen dat groot genoeg is voor een pizza. Daar kunt u dan allerhande in bakken, broodjes, pastagerechten etc.
Kent u het concept van de pizzarette?
Hetzelfde getut als gourmetten.
[Edit redactie: niet-inhoudelijke bijdrage]
Tijger1 +10
Xxx
Ja, zo doet Amazon dat, net zoals bol.com. Wat staat op de factuur? Die komt van de verkoper. U kunt een klacht bij de geschillencommissie webwinkels neerleggen.
En wat is dan het probleem.
Er staat steeds duidelijker bij met wie je zaken doet. Onwetendheid is geen excuus.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Hoe kan ik On that ass bereiken?
Ik heb begin dit jaar fotoboeken besteld bij Albelli samen met een collega, daarbij konden we 3 producten gratis bestellen uit een lijst van verschillende leveranciers. Mijn collega ging voor een onderbox van "On that ass". Ik heb 2 eurocent betaald en zijn adres opgegeven. Nadat hij zijn "gratis" onderbox had ontvangen, kreeg hij elke maand een ander onderbox. Hij had mij na de 1e zending gebeld ... Lees meer
Klacht online bij fysieke winkel
Ik heb ij een fysieke winkel eern pannenset gekocht omdat de winkel ze niet op voorraad had.
Na ontvangst 1 pan gebruikt en bij deze liet de binnenkant van de bodem los.
De overige pannen {nog} niet durven gebruiken.
Contact, via mail, opgenomen met winkel hoe dit op te lossen.
Zij kregen geen comntact metr de externe leverancier maar hebben mail gezonden.
Hierop kreeg ik
...
Lees meer
NS e-ticket niet te wijzigen/annuleren
In de vragenlijst zie ik dat al sinds 2011 gevraagd wordt om een e-ticket te kunnen restitueren/van datum veranderen. NS zegt dat dit niet kan, omdat er kennelijk mensen zijn die een ticket meerdere keren uitprinten en dus profiteren van 1x betalen.
Betekent dus weer dat uitgegaan wordt van wantrouwen jegens de klant. (net als de toeslagenaffaire, controle zelfscankassa's, etc) Ik weet zeke
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer