Va
door Van woerkom Sep 15, 2021 om 11:06
Winkels & webshops

Pizzarette kapot na 2 keer gebruiken

Ik heb vorig jaar een pizzarette gekocht bij Amazon en wij hebben de pizzarette 1 keer gebruikt vorig jaar met Kerst. Nu wilde ik hem afgelopen zaterdag voor de tweede keer gebruiken alleen blijkt dat de pizzarette het niet meer doet. Heb al een mail gestuurd naar Amazon alleen die sturen mij naar de partner Top5Bestekopen waar ik de pizzarette blijkbaar heb gekocht. Die hebben nog niet gereageerd op mijn vraag. Hoe zit dit nu juridisch, moet ik voor de kapotte pizzarette nou bij Amazon zijn of de partner partij die via Amazon verkoopt. Toen ik die pizzarette kocht bij Amazon was het mij niet duidelijk dat ik via een andere partij kocht.

4894 6 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 15, 2021 om 11:11
16867 Antwoorden / 202 Vragen
tijger1
door tijger1 Sep 15, 2021 om 15:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat moet er gemeld worden bij de ACM? Mijn pizzarette is kapot?

aurora1
door aurora1 Sep 16, 2021 om 01:36
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Nou, dat zou ik direct doen.

ne
door neodutchio - Sep 15, 2021 om 11:14
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Amazon is zowel verkoper als een platform. Er zijn zaken die ze zelf verkopen, en er zijn andere partijen die via Amazon verkopen. U hebt dus via Amazon bij top5bestekopen gekocht. De naam van de verkoper staat er ook altijd bij. Dat is uw aanspreekpunt en daar moet u zijn.
Overigens zie ik geen verkoop bij de naam die u opgeeft. Is de pizzarette nu nog te koop en heeft u daar een link van?

rj
door rjw - Sep 15, 2021 om 11:16
3268 Antwoorden / 5 Vragen

Rechts op het scherm staat door wie een product geleverd wordt als je op Amazon besteld. Bij "Verkocht door". Werd het apparaat geleverd in een Amazon doos?

pe
door pebk Sep 17, 2021 om 13:13
581 Antwoorden / 0 Vragen

Amazondoos doet m.i. niet ter zake. Ook 'via' bedrijven (moeten) vaak dozen van Amazon gebruiken.

sira
door sira - Sep 15, 2021 om 15:31
2348 Antwoorden / 24 Vragen

Hoe lang is de garantie? Bij een paar zie ik 2 jaar staan, maar welke heeft u gekocht en wat was de prijs?

Als het maar een jaar is, zou ik er geen energie in steken. U kunt nooit bewijzen dat u hem 1x hebt gebruikt.

Offtopic: dit vind ik persoonlijk altijd van die sta-in-de-weg apparaten. Worden nauwelijks gebruikt, maar je moet hem wel iedere keer weer opbergen.
Ik heb zel een (Optimo) mini oven van Moulinex, daar kun je ook pizza's in maken en nog veel meer. Een (mini) oven wordt vaker gebruikt dan een pizzarette.

aurora1
door aurora1 - Sep 16, 2021 om 18:55
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik zou er niet lang over nadenken en hem weg doen. Vervolgens zou ik een klein oventje kopen dat groot genoeg is voor een pizza. Daar kunt u dan allerhande in bakken, broodjes, pastagerechten etc.

getty
door getty Sep 16, 2021 om 19:12
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Kent u het concept van de pizzarette?

tijger1
door tijger1 Sep 16, 2021 om 19:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hetzelfde getut als gourmetten.

aurora1
door aurora1 Sep 16, 2021 om 23:00
15645 Antwoorden / 6 Vragen

[Edit redactie: niet-inhoudelijke bijdrage]

sira
door sira Sep 17, 2021 om 17:18
2348 Antwoorden / 24 Vragen

Tijger1 +10

Donuts
door Donuts Sep 17, 2021 om 20:53
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Xxx

mo
door mof - Sep 17, 2021 om 11:32
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Ja, zo doet Amazon dat, net zoals bol.com. Wat staat op de factuur? Die komt van de verkoper. U kunt een klacht bij de geschillencommissie webwinkels neerleggen.

justmeagain
door justmeagain Sep 17, 2021 om 23:28
623 Antwoorden / 8 Vragen

En wat is dan het probleem.
Er staat steeds duidelijker bij met wie je zaken doet. Onwetendheid is geen excuus.