Kw
door Kwebbeldeb Oct 2, 2017 om 10:26
Winkels & webshops

Prijsverschillen bij een Pre-order van een CD bij Bol.com

Hallo Allemaal,

Ik heb afgelopen zaterdag 30-09-17 een CD besteld bij Bol.com € 44,99. Deze CD komt 20 okt pas uit.

2 vriendinnen van mij hebben deze ook besteld bij Bol maar er zitten wat prijsverschillen in.
De ene vriendin heeft deze 01-01-2017 al besteld voor de prijs van € 38,99
De andere vriendin heeft deze afgelopen vrijdag 29-09-17 besteld voor de prijs van € 39,99
1 euro verschil oke dat kan.

Maar het verschil met afgelopen vrijdag en afgelopen zaterdag is € 5,00

Weet iemand of dit zomaar kan? Mogen ze zonder meer de prijzen omhoog gooien binnen 1 dag zonder voor aankondiging?
Inmiddels contact gehad met Bol maar die doen of je zit te liegen en zeggen gewoon dat mag.

Hoop dat iemand hier iets meer over kan zeggen en welke stappen ik evt kan ondernemen.

Alvast bedankt.

4030 13 Rapporteer

Topantwoord

marita5
door marita5 - Oct 2, 2017 om 10:34
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Kwebbeldeb ,

De voorwaarden :

Artikel 11 - De prijs

  1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.
  2. In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.
  3. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.
  4. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien de ondernemer dit bedongen heeft en:
    • a. deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of
    • b. de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag waarop de prijsverhoging ingaat.
  5. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw.

Kw
door Kwebbeldeb Oct 2, 2017 om 10:50
1 Antwoorden / 1 Vragen

Thnxxx voor de info

marita5
door marita5 Oct 2, 2017 om 10:51
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Graag gedaan .

Topantwoord

Cookies
door Cookies - Oct 2, 2017 om 10:38
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Welke stappen je kunt ondernemen? Je kunt de bestelling annuleren. Prijzen veranderen dagelijks bij webshops. Vaak gaan de prijzen op bijv. vrijdagavond omlaag en op maandagochtend weer omhoog. En natuurlijk mag dat, daar heeft niemand wat mee te maken. Daar is de winkelier helemaal vrij in.

Kortom: een bijdehandte / geroutineerde shopper kan stukken goedkoper uit zijn dan zijn/haar buurman.

Kw
door Kwebbeldeb Oct 2, 2017 om 10:51
1 Antwoorden / 1 Vragen

Thnxxx voor de info.

tdmduc
door tdmduc - Oct 2, 2017 om 10:40
704 Antwoorden / 2 Vragen

Alles is duurder geworden de afgelopen maanden dus dat kan best. Ik zie het ook bij electronica BCC en Mediamarkt en zo.

Kw
door Kwebbeldeb Oct 2, 2017 om 10:52
1 Antwoorden / 1 Vragen

Thnxxx voor je reactie.... Wat ik al zei het eerste prijsverschil zit ruim een half jaar tussen maar tussen die van de laatste vriendin en mijn bestelling nog geen 24 uur.

Topantwoord

he
door henk51 - Oct 2, 2017 om 10:41
90 Antwoorden / 0 Vragen

Waarom zou dat niet mogen?
Grote kans dat cd vlak na uitkomen nog goedkoper is bij BOL of een andere aanbieder.
Er zijn zoveel prijzen die zomaar omhoog en omlaag gaan.U vond op moment van kopen de prijs acceptabel.
Maar er is misschien een uitweg

Kan ik een bestelling annuleren?

Ja, zolang je bestelling nog niet is verzonden, kun je een besteld artikel annuleren in je account.

Ga daarvoor naar je account en log in.

  • Zoek je bestelling.
  • Klik op ‘Artikel annuleren’. Deze link is alleen beschikbaar wanneer je bestelling als status ‘Wordt verwerkt’ heeft.

groeten Henk

Kw
door Kwebbeldeb Oct 2, 2017 om 10:53
1 Antwoorden / 1 Vragen

Thnxxx

diumenge
door diumenge - Oct 2, 2017 om 10:46
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Waarom zou dat niet mogen?

Overigens kan je dan misschien beter op Amazon bestellen, die hebben pre-order prijs garantie.

Kw
door Kwebbeldeb Oct 2, 2017 om 10:54
1 Antwoorden / 1 Vragen

thnxxx

jo
door jorisw Oct 3, 2017 om 22:02
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Ja, gewoon die Nederlandse bedrijven kapot maken. En dan klagen dat alles uit het buitenland moet komen omdat de boel hier failliet gaat...

diumenge
door diumenge Oct 3, 2017 om 22:27
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Oh, boeh boeh, gaan Nederlandse bedrijven kapot van de betere service van buitenlandse bedrijven? Nou ik ga snel weer bij Bol.com (opgericht door Bertelsmann) bestellen hoor....

Cookies
door Cookies - Oct 2, 2017 om 10:49
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Als je een paar maanden wacht met bestellen, heb je grote kans dat je de cd voor 50% van de huidige prijs kunt kopen.

Kw
door Kwebbeldeb Oct 2, 2017 om 10:54
1 Antwoorden / 1 Vragen

thnxxx

newmikey
door newmikey - Oct 2, 2017 om 10:51
830 Antwoorden / 0 Vragen

Tuurlijk mag dat. U kunt nul komma nada "stappen ondernemen".

Kw
door Kwebbeldeb Oct 2, 2017 om 10:55
1 Antwoorden / 1 Vragen

thnxxx

simon55
door simon55 Oct 2, 2017 om 17:36
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Wel voetstappen

me
door mein33 - Oct 2, 2017 om 11:05
5658 Antwoorden / 28 Vragen

De ene vriendin heeft deze 01-01-2017 al besteld

Op 1 januari (Nieuwjaardag) al een CD besteld die pas in oktober wordt uitgebracht, dat lijkt zeer onwaarschijnlijk en lijkt meer op dr...........praat.
Je kan overigens direct bij Bol.com bestellen en dan is de prijs inclusief de verzendkosten, maar je kan ook via Bol.com bestellen bij een derde partij en dan komen de verzendkosten ( € 5.00 ) er nog bij.

Maar uw topic lijkt mij eerder een echt "kwebbeldebebbel" verhaal en de stapjes die u kunt ondernemen zijn dezelfde als toen u leerde lopen ;-))

Sorry
hoor, maar ik kon het niet laten ;-((

Kw
door Kwebbeldeb Oct 2, 2017 om 11:32
1 Antwoorden / 1 Vragen

Deze cd zou eerst eerder uitgebracht worden maar is een aantal keer uitgesteld.... Misschien dat je de bewijsstukken wilt zien....
Er zijn nou een maal fans die zodra er een pre order op een cd is hem ook meteen bestellen ( zoals ik al zei wisten we niet dat deze zo vaak uitgesteld zou worden )

Deze cd is door ons alle 3 rechtstreeks bij Bol.com besteld ( niet bij een 3e partij ) dus incl. de verzendkosten bij alle 3 ( De bedragen zijn ook boven de 20 euro dus dan zit er ook geen verzendkosten op bij Bol.com

Denk dat je een beetje snel een oordeel geeft en niet eens weet waar je over praat.... Denk dat je zelf eerst eens opnieuw moet leren lopen ( jouw reactie zegt meer over jou dan over mij.........
Maar goed zeg het maar kan je de bewijsstukken krijgen hoor....

aurora1
door aurora1 Oct 2, 2017 om 17:24
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Zo, zo, wat een brutaaltje en  dat zelf niet eens weet waar ze over praat.
Pre-order doe je meestal via de website van de artiest(en) en voor het overige is het totale onzin.
Misschien eerst eens manieren leren?

tijger1
door tijger1 - Oct 2, 2017 om 11:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar wat bedoelt u met de zin: "maar die doen of je zit te liegen"?

Zeggen zij dan dat alle prijzen gelijk zijn en moet uw vriendin van januari € 6,00 meer betalen dan afgesproken?

En wie gaat er nu meer dan 10 maanden zitten wachten op een cd? Beetje ongeloofwaardig.

Kw
door Kwebbeldeb Oct 2, 2017 om 11:23
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dat iemand 10 maanden gaat zitten wachten heeft te maken met dat de release van deze cd eigenlijk eerder zou zijn. maar aangezien dat George Michael in dec is gestorven en de release verschillende keren verschoven is en zij een die hard fan is heeft ze hem toen al in pre order gezet... Dus hoezo ongeloof waardig. Beetje rare opmerking vele fans hebben hem al vanaf die tijd ergens in pre-order en andere pas sinds dat de datum officieel bekend is.... Maar goed als je hier geen fan van bent ( of totaal nergens die hard fan bent ) dan snap ik dat je het ongeloofwaardig vind.

En nee zij hoeft geen 6 euro meer te betalen dan wat zij betaald heeft.

Het ging mij ( ik zei ook dat die ene euro nog niet eens het probleem was ) om het feit dat binnen 24 uur de prijs 5 euro omhoog was. Terwijl dat de vorige verhoging met ruim een half jaar verschil maar 1 euro is. Toen ik belde vanmorgen om te vragen het wat en hoe over het prijsverschil liet de telefonist duidelijk blijken dat hij het een leugen vond en dat het niet waar was en niet kon dit prijsverschil. Inmiddels zijn de benodigde documenten naar Bol.com om de verschillen aan te tonen.... Wil jij de bewijsstukken misschien ook nog zien?

tijger1
door tijger1 Oct 2, 2017 om 11:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Heremetijd, het gaat maar over een cd. Het gaat mij vooral over die opmerking "doen of je zit te liegen". Alle keren dat ik met Bol voor wat dan ook contact heb gehad, ben ik uitermate keurig te woord gestaan en bij een probleem probeert iedereen een oplossing te vinden. Niemand geeft mij de indruk dat ze denken dat ik zit te liegen.

Kw
door Kwebbeldeb Oct 2, 2017 om 11:45
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik bestel ook vaak bij Bol en ook al vaker wel eens contact gehad en ja werd altijd keurig behandeld.... Zal misschien aan de persoon gelegen hebben... slecht weekend gehad misschien en tis maandag morgen hey... hahaha....
Ik ben inmiddels keurig netjes door iemand anders terug gebeld net en er is inmiddels een oplossing. Het probleem is verder ook netjes doorgesproken dus wat dat betreft is het netjes afgehandeld inmiddels.

tijger1
door tijger1 Oct 2, 2017 om 11:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Mooi, opgelost dus.

ge
door george321 - Oct 2, 2017 om 11:46
390 Antwoorden / 1 Vragen

En met een beetje geluk kan je die hele cd 19 okt gratis of voor weinig downloaden ..........

Kw
door Kwebbeldeb Oct 2, 2017 om 11:49
1 Antwoorden / 1 Vragen

Er zijn nou eenmaal mensen die hem ook graag origineel hebben.

Kw
door Kwebbeldeb - Oct 2, 2017 om 11:54
1 Antwoorden / 1 Vragen

Inmiddels is deze kwestie keurig netjes opgelost door een andere medewerker die net heeft terug gebeld.
Allemaal bedankt voor de reacties

( ook degene die wel heel erg kortzichtig en of raar reageerden maar laat even weten als je bewijs wilt dan kan je dat gewoon krijgen ipv de meest rare dingen tegen iemand te zeggen.)

edrick3
door edrick3 - Oct 2, 2017 om 12:14
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Inderdaad kunnen ze de prijzen wijzigen wanneer ze willen.
Daar kun je géén stappen tegen ondernemen.

Inmiddels is deze kwestie keurig netjes opgelost

Mooi zo. Alledrie voor de laagst aangeboden prijs?

ficus
door ficus - Oct 2, 2017 om 12:40
147 Antwoorden / 2 Vragen

Natuurlijk mag dat. Bol.com mag zelf de prijzen bepalen. Prijsverhogingen hoeven niet van te voren aangekondigd worden. U had de CD ook eerder kunnen bestellen.
Als u het geld voor het product over hebt dan is er toch niets aan de hand.

Kw
door Kwebbeldeb Oct 2, 2017 om 17:04
1 Antwoorden / 1 Vragen

sommige mensen moeten nou eenmaal sparen eer ze iets kunnen bestellen. En omdat ik bijna tegelijk met een vriendin heb besteld kwamen we erachter dat er op nog 24 uur tijd 5 euro verschil in zat.....