Ma
door Mari-Geertje Jul 30, 2021 om 13:08
Winkels & webshops

Terugstorten geld Emma Matras

Emma matras topper aanngeschaft na raadplegen consumentenbond. Na een halve nacht uitproberen was ik ziek en misselijk door  de geur. Topper, na aanmelding via hun site, terug gebracht,, meteen de volgende dag. Na bijna 3 maanden  heb ik nog steeds het geld niet teruggestort gekregen. Diverse keren gemaild en gebeld, steeds ander excuses en geld komt eraan. Via Vlaamse site kwam ik erachter dat Emma een tech bedrijf is en  dat er veel van dit soort klachten over het retourneren zijn. Vandaag  zou het geld eindelijk op mijn rekening moeten staan maar  dit is niet het geval. Kennen meer mensen dit probleem?

6749 5 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Jul 30, 2021 om 13:17
16859 Antwoorden / 108 Vragen

Nee, helaas geen ervaring met een topper, of matras, met zoiets online kopen. Ik ga dan liever naar mijn favoriete winkel om te kopen. Maar u zult uw geld, met enige moeite, best wel teruggestort krijgen, neem ik aan?

Topantwoord

marita5
door marita5 - Jul 30, 2021 om 13:44
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Mari-Geertje ,

Heeft u de Emma matras topper gekocht via de site emma sleep.nl , dan kunt u klacht indienen bij Thuiswinkel.org , emma-sleep.nl is hierbij aangesloten , klik op de rode regels .

https://www.thuiswinkel.org/leden/emma-sleep/certificaat/

https://www.thuiswinkel.org/helpcenter/klacht-indienen

Bied dit geen oplossing ,  Emma sleep-.nl is gevestigd in Duitsland , neem dan contact op met ECC ( scroll helemaal naar beneden  )

https://www.eccnederland.nl/nl/neem-contact-met-ons-op

panter22
door panter22 - Jul 30, 2021 om 14:21
6599 Antwoorden / Vragen

Teruggebracht? Heb je de matrastopper niet gratis op laten halen?
Een nieuwe matrastopper moet je eerst laten luchten. Net als een matras, de chemische lucht moet er eerst uit voor je hem kunt gebruiken. Dat kan wel een week duren.
Heb je niet even ovelegd met de klantenservice over die geur?
Je hebt een bevestiging gekregen van Emma dat de matras is aangekomen en je je geld teruggestort krijgt?

Ma
door Mari-Geertje Jul 31, 2021 om 19:03
Antwoorden / 1 Vragen

Dank je wel voor het antwoord. De topper is een paar dagen  gelucht en teruggestuurd op de door Emma gewenste manier, werd niet opgehaald, misschien alleen bij matrassen, verder geen probleem.
De topper deed er lang over om in Duitsland te arriveren maar kwam wel aan, kon het zelf volgen. Daarna steeds aan het lijntje gehouden m.b.t. terugstorten, terugbetaling volgt binnen 14 werkdagen en dat werd steeds herhaald na 14 werkdagen.....dag!

Topantwoord

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 30, 2021 om 16:07
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Indien terugbetaling uitblijft kan het zinvol zijn om een in gebreke stelling te doen. U kreeg al een verwijzing naar het ECC ,.b.t. klachtmelding en hierbij ook de telefoongegegevens: - Het Europees Consumenten Centrum (ECC, indien het een conflict met een Europees bedrijf betreft). Tel. 030 - 232 6440 (normaal tarief, bereikbaar op werkdagen van 09:00 - 17:00), zie voor meer informatie https://www.eccnederland.nl/  M.b.t. in gebreke stellen kan mmogelijk deze info ook van belang zijn  https://www.linguee.nl/nederlands-duits/vertaling/ingebrekestelling.html

Zie ook deze info: Hoe meldt u een klacht over Emma Matras? 1. Klik hieronder op de knop 'Klacht melden over Emma Matras'. 2. Beschrijf uitvoerig welke klacht u heeft en welke oplossing u wenst van Emma Matras. 3. Deel uw klacht met Emma Matras en geef aan dat u uw klacht op Klacht.nl heeft geplaatst.

www.klacht.nl/emma-matras/ www.klacht.nl/emma-matras/    Niet gratis. deze wel: Klachtenkompas.nl is een initiatief van de Consumentenbond. Op dit online klachtenplatform kun je gratis een klacht indienen. Doel is dat je samen met het betreffende bedrijf of instantie tot een oplossing komt. Deelname van bedrijven is vrijblijvend en alle klachten worden openbaar gemaakt.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jul 31, 2021 om 19:07
2119 Antwoorden / Vragen

Ja dat komt voor, bedrijven die er onhebbelijk lang over doen verschuldigde bedragen over te maken. Manen en een finale termijn stellen middels een juridisch goed opgestelde brief.