"Toeritdosering" bij kassa's bij supermarkten
Ik ben het gedrag van klanten bij de kassa van de gemiddelde super meer dan zat. Opdringerige mensen achter je, risico van meekijken bij het pinnen....het wordt tijd dat de grote supers betere maatregelen nemen tegen al die aso's (en soms criminelen) die niet gewoon rustig op hun beurt kunnen wachten.
Mijn voorstel: introduceer bij de kassa een systeem wat een gereguleerde doorgang regelt. Dit gaat m,i het eenvoudigst met een streep op de grond en een "stoplicht", duidelijk gepositioneerd in het gezichtsveld van de gebruiker. Stoplicht staat op rood = blijf achter de lijn. Direct na het pinnen / betaaltransactie van de klant voor je gaat het stoplicht even op groen, om aan te geven dat de volgende klant over de streep mag lopen richting kassa. Stoplicht daarna direct weer op rood. Systeem lijkt daarmee op toerit dosering bij sommige drukke snelwegen.
Bij de kleinere kassa's bij AH bijvoorbeeld, kan de lijn een gebied markeren om de kassa heen, waar de klant die geholpen wordt binnen staat en elke andere klant (in de rij) erbuiten, eveneens weer gereguleerd met een stoplicht.
Mensen die zich niet aan de regel houden vallen direct op. Geen gedrang meer bij de kassa, geen meekijken bij pinnen, meer rust meer privacy.
Waarom is dit er nog niet?
Wellicht is "Albert" iets voor u? Kijkt er niemand mee met pinnen en hoeft u niet in de rij te staan!
[quote=jdfeyter schreef op zaterdag 7 feb 2015, 20:00]...
Waarom is dit er nog niet?
Omdat het als een belachelijke maatregel klinkt.
Dan zouden we dus verkeerslichten moeten zetten bij langere rijen voor kruisend verkeer wat dus niet naar de kassa gaat maar verder winkelt. Dus richtingaanwijzers op de karretjes en losse remlichten aan de riemen van de duwers. En natuurlijk politie met bonnenboekjes om te bekeuren. Door rood rijden, in dit geval lopen, is dan iets van € 220/€ 230 excl € 7 CJIB kosten.
Effe zonder gekkigheid, is een voorstel voor bananasplit van de vraagsteller?
Ik denk eerder dat er iemand tegen zijn hielen reed, doet erg zeer. Of dat er iemand probeerde voor te piepen in de rij.;-)
@Tijger,
dan moet er ook controle komen op "te weinig afstand houden". Dus alle klanten krijgen een nummerbord op hun rug als ze binnen komen.
Gewoon goed uitkijken, en u en het scherm af schermen met u lichaam en u hand dan is er niemand die nog kan zien wat u inbrengt. Als er iemand staat te dringen gewoon wachten en een opmerking plaatsen dat u graag ruimte wilt hebben om dat te doen Ik zelf blijf altijd bij het begin van de kassa sten wacht tot de persoon voor mij zijn pas uit de pin apparaat haalt. Voor mij zelf ben ik heel makkelijk en vraag gewoon kan u het zien voordat ik gebruik maak van mijn pincode.
Ik heb iemand die er langs wilde en niets kocht terug geduwd....
Ik wil privé tijdens het pinnen en dat hij niet achteraan wil sluiten en niets koopt is niet mijn probleem...
Best leuk die reacties in de rij....
Normaal zou ik dit nooit doen en gewoon laten gaan maar die man duwde diverse kinderen en vrouwen aan de kant zonder netjes vragen of hij er langs mag....
Dus pleurde ik hem terug....
Best leuk, maar Uw mening. als ik teveel afstand houd is de rij langer en kunnen klanten niet tijdig de band vullen....
En met je brede rug naar klacht achter je geen enkel punt...
Maar wel leuk dus , een niets kopen terug sturen en die gek deed het ook nog.....
En daar had ik weer niet op gerekend....
Ook ik erger mij vaak aan klanten, hoe ze de karretjes parkeren en nog erger, ze steken geen hand uit als ze naar rechts of links gaan. En dan zal ik het niet over de mandjes op wieltjes hebben!
Hoe moeilijk is het om even te vragen of mensen niet mee willen kijken? Waarom moet dat allemaal weer geregeld worden.
Het enige waar ik moeite mee heb zijn die oude vrouwen die bang zijn dat ze hun spullen niet op de band kunnen zetten en al beginnen als je zelf nog bezig bent. Maar 1 klein duwtje naar achter is voldoende om dat te stoppen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Liander
Hoi ,
Ik ben doof !!!
Afgelopen 29 Mei kreeg ik een brief van Liander. Er staat op dat slimme meter niet goed functioneren. Er staat op dat op Maandag 10 Juni om 10.45 - 12.45 uur een monteur bij mij langskomen om slimme meter te controleren.
Die duurt ongeveer anderhalf uur in beslag.
Vandaag ben ik om 11.00 uur thuis gekomen , was 1 kwartier te laat door gemiste t
...
Lees meer
Als ik een pakket wil weigeren, hoe doe ik dat?
Ik heb een bestelling gedaan bij Delira. Maar ben erachter gekomen, dat het waardeloos is, dus ik wil het weigeren Lees meer
Teleurgesteld in badkamer meubel
Mijn vraag betreft de onderkast van de wastafelmeubel. Voorafgaand aan de bestelling van de complete badkamerinrichten hebben er een aantal gesprekken plaatsgevonden met een adviseur van het desbetreffende tegel- en sanitair bedrijf. Tijdens één van die gesprekken hebben wij aangegeven dat de hoogte van de lades van de onderkast moesten voldoen aan ongeveer 60 cm i.v.m. de hoogte van de sp ... Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer