mi
door michellekepen Jan 10, 2018 om 13:12
Winkels & webshops

UPS pakket zoek. Wat te doen?

Afgelopen jaren geregeld gebruik gemaakt van Kiala, zo'n 20x keer. Nooit één probleem gehad. Ok, de levering duurde wel altijd langer dan bij de concurrent, maar voor dat geld verwacht kun je ook geen spoedlevering verwachten.

Kiala is overgenomen door UPS.....en direct bij mijn eerste ervaring gaat het goed fout.
Een pakketje 2e hands sportspullen van Volendam naar Rotterdamt verzonden, ter waarde van 9 euro (excl. 3,10 euro verzendkosten, 'introductie'prijs). Bevestiging ontvangst inleverpunt in Volendam, daarna grote stilte, het pakketje blijkt zoek. Kan de beste overkomen.

Maar dan begint het. Mailen, bellen en het klachttraject:
- niet reageren
- verkeerde afdeling'excuus'
- vragen om verzend/afgiftebewijs (bij UPS gaat bij van te voren betalen alles digitaal, je ontvangt bij aflevering zelfs geen bon!). Kennelijk zijn het traceernummer en de digitale correspondentie van UPS zelf m.b.t. de verzending niet voldoende bewijs!  
- bonnetjes van alle verkochte produlkten moeten tonen (we praten over 2ehands scheenbeschermers, bandages en broekje!)
- het per bank overgemaakte bedrag van 9 euro niet als markt/dag-waarde willen aannemen
- alle bewijsstukken moeten faxen (in welke eeuw leven ze bij UPS?)
- en uiteindelijk bij gebrek aan fax per post naar Duitsland(!) 'mogen' sturen (en je moet afwachten of deze wel ontvangen wordt)

Het meest frappante is nog wel dat UPS bij dit soort verzendingen werkelijk alles digitaal doet, en je van elke vordering in het leveringsproces door UPS digitaal op de hoogte wordt gehouden. Maar bij een klacht dient klager plotseling alles middels 20e eeuw communicatie-middelen te doen. Het heeft er de schijn van dat UPS meer bezig is de boel te traineren en frustreren dan om een redelijke oplossing te zoeken!

Mijn vraag is wat ik nog meer kan doen? En hoe eventuele andere UPS-pakketzoek-ervaringsdeskundigen dit hebben aangepakt?

4097 2 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

marita5
door marita5 - Jan 10, 2018 om 18:00
11545 Antwoorden / 15 Vragen
1

Hallo MichelleKepen , 

Plaats hier een klacht , daar reageert UPS , klik op de rode regel .

https://www.klacht.nl/pakket-is-kwijt-geraakt-bij-ups/

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

anita555
anita555 - May 31, 2024 om 20:46
Vakantie & reizen

Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?

Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer

Ge
Gerard vd W - May 30, 2024 om 12:07
Huishouden & energie

Garantie Dyson stofzuiger

Goedemiddag,   Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden.  Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen.   Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer

mijnnaamwashaas2345
mijnnaamwashaas2345 - May 23, 2024 om 11:18
Voeding & gezondheid

Wie heeft ervaring met een beeldschermbril?

zijn er verziende mensen (leesbrildragers) die een beeldscherm- of computerbril hebben? Ik heb sinds kort een leesbril maar die werkt niet voor mijn laptopscherm, vandaar de vraag.  Lees meer