Verzendkosten pakket rekenen na retour sturen
Hallo,
Ik heb laatst 2 producten besteld met een totaal bedrag van €79,90. Boven de €75,00 is het gratis verzendkosten. Ik heb dan dus ook geen verzendkosten betaald. Uiteindelijk heb ik 1 van de 2 producten terug gestuurd. De kosten voor het retour sturen is voor eigen rekening, geen probleem natuurlijk want ik kies er zelf voor. Nu heb ik vandaag de prijs van het geretourneerde artikel terug gekregen min de verzendkosten (€4,95). Ik heb het bedrijf gelijk een mailtje gestuurd en krijg al antwoord: "De verzendkosten onder de €75 zijn €4,95." En "Boven de €75,00 is het gratis uw order is €39,95" Omdat ik dus 1 artikel terug stuur is de totale waarde van mijn bestelling onder de €75,00 waardoor ik dus achteraf nog de verzendkosten van mijn bestelling betaal. Mag een bedrijf dit doen?
Topantwoord
Het lijkt mij logisch en redelijk, maar er was recent een soortgelijke vraag. Lees de daar gegeven antwoorden eens door:
https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/winkels-webshops/verzendkosten-retournering
Als u de hele boel terug had gestuurd, hadden ze ook geen verzendkosten mogen rekenen van de heenzending.
Maar neem eens contact op met Consuwijzer, want mijns inziens handelt deze webshop fout.
Zal best wel in de voorwaarden staan, en ja dat mag gewoon voor retourzendingen. Van datgene wat u terug heeft gestuurd, krijgt u het bedrag (minus verzendkosten) terug als u vooruit betaald heeft. Het gaat dan niet om de bestelling maar de aankoop die u gedaan heeft en die is € 39,95
Klopt geen hout van. Voortaan wegblijven bij die shop.
Als u één ding had besteld, en dus verzendkosten had moeten betalen, hadden ze die ook terug moeten geven na retourneren.
Welke webshop is dat eigenlijk? Kan men er rekening mee houden om daar niets te bestellen.
Ik snap de webshop wel, ken nl genoeg mensen die bewust wat extra's bestellen (wat zij niet van plan zijn te houden) om maar gratis te kunnen laten bezorgen en daarna het extra bestelde terugsturen.
.... en daarna, op eigen kosten, het extra bestelde terugsturen.
Wat maakt dit een lucratieve deal voor de klant?
Veel bedrijven hebben gratis retourzenden.
Deze webshop niet staat in de vraag, dus uw opmerking ('ik snap de webshop wel') is niet van toepassing
Tja, uw uiteindelijke bestelling bleef onder het in de voorwaarden genoemde bedrag waarbij verzending gratis is.
Het is dus terecht maar of het chic / elegant / klantvriendelijk is, is een geheel andere vraag.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?
Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer
Garantie Dyson stofzuiger
Goedemiddag, Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden. Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen. Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer
Wie heeft ervaring met een beeldschermbril?
zijn er verziende mensen (leesbrildragers) die een beeldscherm- of computerbril hebben? Ik heb sinds kort een leesbril maar die werkt niet voor mijn laptopscherm, vandaar de vraag. Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer