ekiem
door ekiem Sep 12, 2020 om 14:47
Winkels & webshops

Waarborg

Goedemiddag,

Na 27 jaar is de keuken aan vervanging toe .

Maar goed, ik weet dat ik de Mandemakers groep moet mijden ,nu heb ik een website gevonden van Keukenwarenhuis.nl .

Mijn vraag is het volgende......op hun site vind ik nergens iets van een winkel waarborg / keurmerk of zo.
Ik heb inmiddels ook hun brochure ontvangen en daar word ik ook niet wijzer van. Of ik kijk niet goed, kan ook. Nergens vermelding van keurmerken.
Zij hebben 2 grote winkels , in Ter Aar en Dordrecht.
Ik heb hen gebeld maar de receptioniste vertelde dat zij hier ook niets van wist. Je moest wel 2 dagen vóór levering de volledige kostprijs overmaken.
Allemaal heel apart. Weten jullie hier meer over.

Alvast bedankt, Ekuem

1732 9 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Sep 12, 2020 om 14:53
16845 Antwoorden / 108 Vragen
pe
door peentjes - Sep 12, 2020 om 14:56
421 Antwoorden / 0 Vragen

Nee. Maar hier is de link naar ervaringen. https://keukenbrochuresaanvragen.nl/ervaringen-keukenwarenhuis/

marita5
door marita5 - Sep 12, 2020 om 15:37
11529 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Ekiem ,

Je moest wel 2 dagen vóór levering de volledige kostprijs overmaken

Lees hier de voorwaarden m.n Art 9 ,

https://keukenwarenhuis.nl/over-ons/voorwaarden-winkel/

.op hun site vind ik nergens iets van een winkel waarborg / keurmerk of zo.

Keukenwarenhuis.nl is aangesloten bij Webshop Keurmerk ,

https://www.keurmerk.info/nl/consumenten/webwinkel/?key=291

Ingeschreven Kvk ,

https://www.kvk.nl/zoeken/?source=all&q=28084653&start=0&site=kvk2014

Donuts
door Donuts - Sep 12, 2020 om 15:48
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Je kunt even googelen op klachten keukenwarenhuis en lees de klachten even door, want niet alle klachten zullen terecht zijn.

Lees behalve art. 9 van de AV ook de daaropvolgende artikelen door.

Edit: ik zou niet teveel waarde hechten aan dat webshopkeurmerk, daar heeft een verkoper meer aan dan een koper, want zo'n keurmerk wordt gebruikt om kopers een bepaald vertrouwen te geven. Over de kwaliteit van de aankopen, plaatsing, nakomen afspraken etc. zegt het niets.

panter22
door panter22 - Sep 12, 2020 om 16:44
6599 Antwoorden / Vragen

Een paar weken geleden raadde je iemand af om 2 dagen voor de levering de keuken te betalen, Nu vind je een keukenboer waar dat wel moet en dan twijfel je ook nog.
Gewoon hier niet kopen.

rj
door rjw - Sep 12, 2020 om 18:20
3277 Antwoorden / 5 Vragen

Tip: ga gewoon naar IKEA. De prijs op het kaartje is gewoon de prijs die je betaalt. Transparanter kan niet. Geen gesjoemel dat je direct een lagere prijs krijgt als je niet direct hapt zoals dat bij de keukenboeren gebruikelijk is (wat uiteindelijk ook alleen maar er voor zorgt dat je je al direct gen***d voelt).

ekiem
door ekiem - Sep 12, 2020 om 18:52
676 Antwoorden / 100 Vragen

Alvast bedankt voor de gegeven antwoorden.

Al zoekend op het net kwam ik erachter dat veel van die keukenboeren iets anders in hun voorwaarden melden . Het is niet echt eenduidig. Bij sommige betaal je een klein bedrag aan en één of twee dagen vóór levering het restant.
Er zit er tot nu toe maar eentje bij, waarbij je binnen een week ná levering het volledige bedrag moet overmaken. Onnodig te zeggen dat deze de duurste keukenboer is.

Ik heb in ieder geval "stof tot nadenken ".

Ekiem

justmeagain
door justmeagain Sep 13, 2020 om 00:47
623 Antwoorden / 8 Vragen

Als je de duurste bent en je kunt je veroorloven dat klanten een week na oplevering mogen betalen, dan ben je een solide bedrijf met zeer waarschijnlijk een dito service. Dus wat is duur. Je doet 20 jaar met een keuken dus als deze 5000 euro duurder is dan is dat 250 euro per jaar extra ofwel ff 20 euro per maand. Voor A een betere keuken die u achteraf mag betalen en B een betere service.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 12, 2020 om 19:19
16883 Antwoorden / 202 Vragen

Hallo @EKIEM, niet langer nadenken, er is een gezegde dat het bij twijfel altijd al beter is om iets niet te doen en zie de al gegeven reacties. Mijn advies is om nooit iets te betalen voordat er ook volledig is afgeleverd en in uw geval geplaatst. Daarbij geldt ook dat 'goedkoop dan ook vaan duurkoop'is.

Zoek een andere leverancier waar u pas dienr volledig te betalen indien de keuken geheel naar uw goeddunken is geplaats (volgens hetgeen is afgesproken ) en er dan geen sprake is van bijv. wanprestatie resp. er achter te komen dat de levering ook niet ok is.

ro
door ronny530 - Sep 13, 2020 om 09:40
2792 Antwoorden / 41 Vragen

Er zijn zoveel keuken verkopers dat u door de bomen het bos niet meer ziet en uiteraard om informatie gaat vragen, dat schept nog meer twijfels want de één vind dit en de ander vind dat van de verkoper in kwestie. Bij de aanschaf van een keuken komt veel meer kijken dan men denkt want een keuken is een samenstelsel van onderdelen die ook nog gemonteerd moeten worden en wie gaat dat doen, u zelf, een door u ingeschakeld bedrijf of door de keuken verkoper zelf. Als u een keuken zonder montage aanschaft dan is het logisch dat u 2 dagen voor levering het volledige bedrag betaald want zo heeft de verkoper zekerheid dat u betaald heeft en tot levering over kan gaan. Een webwinkel keurmerk zegt iets over de betrouwbaarheid van op tijd leveren maar niets over de kwaliteit van het product. Keukenwarenhuis heeft bestaande winkels en als u in de buurt woont ga die eens bezoeken voor meer uitleg maar als u niet in de buurt woont en al wantouwen heeft ga dan bij een lokale keuken verkoper in gesprek.