kreft002
door kreft002 Nov 17, 2016 om 16:41
Winkels & webshops

Wandkast wordt maar niet geleverd, levering wordt steeds verschoven.

Ik heb een wandkast besteld en aanbetaling gedaan en wacht daar al 5 maanden op. De levering wordt steeds opgeschoven. Mag ik de koop ongedaan maken en mijn aanbetaling terug vragen?

3880 10 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

aurora1
door aurora1 - Nov 17, 2016 om 16:49
15645 Antwoorden / 6 Vragen
2
tenormin
door tenormin Nov 17, 2016 om 17:16
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Slaat de link ook op stenen winkels?

tenormin
door tenormin - Nov 17, 2016 om 16:49
16847 Antwoorden / 108 Vragen
0

Wilt u misschien schrijven bij wie u de kast gekocht is? Dat kan soms uitmaken. Zomaar zonder meer de koop ongedaan maken, kan ik vanuit deze vraagstelling niet antwoorden. Het kan immers zijn dat de kast in het buitenland is gemaakt (of besteld moest worden). Of, dat is mijn punt eigenlijk, heeft u iets bij een onbetrouwbare zaak gekocht.

eclipse
door eclipse Nov 17, 2016 om 16:57
1561 Antwoorden / 370 Vragen

Ha  @Tenormin , bijna dezeldde vraag  :-)

eclipse
door eclipse - Nov 17, 2016 om 16:56
1561 Antwoorden / 370 Vragen
0

Naam van de leverancier/winkel,  en is het op verzoek een aangepaste kast, wat is de reden van uitstellen?

hansje klein
door hansje klein - Nov 17, 2016 om 17:01
3037 Antwoorden / 62 Vragen
0

Wat staat er dan in de orderbevestiging m.b.t. de leverdatum en wat staat er in de voorwaarden over te late levering (door overmacht)?

tenormin
door tenormin - Nov 17, 2016 om 17:15
16847 Antwoorden / 108 Vragen
0

Ben bang dat @kreeft002 zijn/haar vraag niet kan terugvinden. Maar er kunnen voldoende redenen zijn dat het meubel verlaat kan worden geleverd. En ook: er zijn ook genoeg toko's die de aanbetaling cashen en de klant in de kou laten staan. Maar goed, als er geen antwoord komt op bij wie gekocht is er even niets zinnigs over te schrijven.

ka
door kassaklets - Nov 18, 2016 om 13:49
13 Antwoorden / 0 Vragen
0

U kunt gewoon de koop ongedaan maken en uw geld terugvorderen.
Heb ik ook gehad een keer maar doen moeilijk maar u heeft ook uw recht.

LX
door LXX - Nov 18, 2016 om 18:46
1 Antwoorden / Vragen
0

U kunt de overeenkomst ontbinden

Wanneer  de levertijd, conform artikel 6 van de CBW voorwaarden, overschreden wordt.

muis1972
door muis1972 - Nov 18, 2016 om 18:49
24 Antwoorden / 2 Vragen
0

Hallo Kreft002,

Is de kast voor u op maat gemaakt, dan zult u niet (zonder kosten) kunnen annuleren. Er is dan immers een product speciaal voor u besteld/gemaakt. Mocht dat niet zo zijn dan staat er vast iets van in koopvoorwaarden.

pe
door pebk Nov 21, 2016 om 11:51
583 Antwoorden / 0 Vragen

Een leverancier heeft gewoon verplichtingen, waaronder een leverplicht binnen een bepaalde levertijd. Als deze niet nagekomen wordt, kan de koop ontbonden worden. Hiervoor kan de klant niet aansprakelijk worden gesteld. De TS moet de leverancier wel de kans geven te leveren, binnen redelijke termijn. Een aangetekende brief met daarin een termijn is volgens mij de beste oplossing.

Pr
door Proctorian - Nov 19, 2016 om 14:20
12 Antwoorden / 9 Vragen
0

Ik heb iets dergelijks aan de hand gehad. Ik heb de leverancier een aangetekende brief gestuurd. Daar stond in binnen 14 dagen leveren of anders geld terug of ik zou mijn rechtsbijstandverzekering inschakelen. Na lang aandringen via deze verzekering kwam hij over de brug met de kast.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Mikske10
Mikske10 - May 15, 2024 om 16:07
Winkels & webshops

Webwinkel

Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.

Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden. 
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g ... Lees meer

wi
witteke - May 16, 2024 om 12:47
Geldzaken & recht

Sns 2008 afschrift

Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden

En we gaan er echt ge ... Lees meer

Fr
Fred Mennen - Apr 17, 2024 om 13:07
Geldzaken & recht

Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor

Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont ... Lees meer