Wandkast wordt maar niet geleverd, levering wordt steeds verschoven.
Ik heb een wandkast besteld en aanbetaling gedaan en wacht daar al 5 maanden op. De levering wordt steeds opgeschoven. Mag ik de koop ongedaan maken en mijn aanbetaling terug vragen?
Lees deze informatie van de ConsuWijzer eens door: https://www.consuwijzer.nl/elektronica/kopen-op-afstand/krijg-product-maar-niet-thuisbezorgd
Slaat de link ook op stenen winkels?
Wilt u misschien schrijven bij wie u de kast gekocht is? Dat kan soms uitmaken. Zomaar zonder meer de koop ongedaan maken, kan ik vanuit deze vraagstelling niet antwoorden. Het kan immers zijn dat de kast in het buitenland is gemaakt (of besteld moest worden). Of, dat is mijn punt eigenlijk, heeft u iets bij een onbetrouwbare zaak gekocht.
Ha @Tenormin , bijna dezeldde vraag :-)
Naam van de leverancier/winkel, en is het op verzoek een aangepaste kast, wat is de reden van uitstellen?
Wat staat er dan in de orderbevestiging m.b.t. de leverdatum en wat staat er in de voorwaarden over te late levering (door overmacht)?
Ben bang dat @kreeft002 zijn/haar vraag niet kan terugvinden. Maar er kunnen voldoende redenen zijn dat het meubel verlaat kan worden geleverd. En ook: er zijn ook genoeg toko's die de aanbetaling cashen en de klant in de kou laten staan. Maar goed, als er geen antwoord komt op bij wie gekocht is er even niets zinnigs over te schrijven.
U kunt gewoon de koop ongedaan maken en uw geld terugvorderen.
Heb ik ook gehad een keer maar doen moeilijk maar u heeft ook uw recht.
U kunt de overeenkomst ontbinden
Wanneer de levertijd, conform artikel 6 van de CBW voorwaarden, overschreden wordt.
Hallo Kreft002,
Is de kast voor u op maat gemaakt, dan zult u niet (zonder kosten) kunnen annuleren. Er is dan immers een product speciaal voor u besteld/gemaakt. Mocht dat niet zo zijn dan staat er vast iets van in koopvoorwaarden.
Een leverancier heeft gewoon verplichtingen, waaronder een leverplicht binnen een bepaalde levertijd. Als deze niet nagekomen wordt, kan de koop ontbonden worden. Hiervoor kan de klant niet aansprakelijk worden gesteld. De TS moet de leverancier wel de kans geven te leveren, binnen redelijke termijn. Een aangetekende brief met daarin een termijn is volgens mij de beste oplossing.
Ik heb iets dergelijks aan de hand gehad. Ik heb de leverancier een aangetekende brief gestuurd. Daar stond in binnen 14 dagen leveren of anders geld terug of ik zou mijn rechtsbijstandverzekering inschakelen. Na lang aandringen via deze verzekering kwam hij over de brug met de kast.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Webwinkel
Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.
Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden.
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g
...
Lees meer
Sns 2008 afschrift
Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden
En we gaan er echt ge
...
Lees meer
Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor
Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer