kreft002
door kreft002 Nov 17, 2016 om 16:41
Winkels & webshops

Wandkast wordt maar niet geleverd, levering wordt steeds verschoven.

Ik heb een wandkast besteld en aanbetaling gedaan en wacht daar al 5 maanden op. De levering wordt steeds opgeschoven. Mag ik de koop ongedaan maken en mijn aanbetaling terug vragen?

3880 10 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Nov 17, 2016 om 16:49
15645 Antwoorden / 6 Vragen
tenormin
door tenormin Nov 17, 2016 om 17:16
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Slaat de link ook op stenen winkels?

tenormin
door tenormin - Nov 17, 2016 om 16:49
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Wilt u misschien schrijven bij wie u de kast gekocht is? Dat kan soms uitmaken. Zomaar zonder meer de koop ongedaan maken, kan ik vanuit deze vraagstelling niet antwoorden. Het kan immers zijn dat de kast in het buitenland is gemaakt (of besteld moest worden). Of, dat is mijn punt eigenlijk, heeft u iets bij een onbetrouwbare zaak gekocht.

eclipse
door eclipse Nov 17, 2016 om 16:57
1561 Antwoorden / 370 Vragen

Ha  @Tenormin , bijna dezeldde vraag  :-)

eclipse
door eclipse - Nov 17, 2016 om 16:56
1561 Antwoorden / 370 Vragen

Naam van de leverancier/winkel,  en is het op verzoek een aangepaste kast, wat is de reden van uitstellen?

hansje klein
door hansje klein - Nov 17, 2016 om 17:01
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Wat staat er dan in de orderbevestiging m.b.t. de leverdatum en wat staat er in de voorwaarden over te late levering (door overmacht)?

tenormin
door tenormin - Nov 17, 2016 om 17:15
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Ben bang dat @kreeft002 zijn/haar vraag niet kan terugvinden. Maar er kunnen voldoende redenen zijn dat het meubel verlaat kan worden geleverd. En ook: er zijn ook genoeg toko's die de aanbetaling cashen en de klant in de kou laten staan. Maar goed, als er geen antwoord komt op bij wie gekocht is er even niets zinnigs over te schrijven.

ka
door kassaklets - Nov 18, 2016 om 13:49
13 Antwoorden / 0 Vragen

U kunt gewoon de koop ongedaan maken en uw geld terugvorderen.
Heb ik ook gehad een keer maar doen moeilijk maar u heeft ook uw recht.

LX
door LXX - Nov 18, 2016 om 18:46
1 Antwoorden / Vragen

U kunt de overeenkomst ontbinden

Wanneer  de levertijd, conform artikel 6 van de CBW voorwaarden, overschreden wordt.

muis1972
door muis1972 - Nov 18, 2016 om 18:49
24 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Kreft002,

Is de kast voor u op maat gemaakt, dan zult u niet (zonder kosten) kunnen annuleren. Er is dan immers een product speciaal voor u besteld/gemaakt. Mocht dat niet zo zijn dan staat er vast iets van in koopvoorwaarden.

pe
door pebk Nov 21, 2016 om 11:51
583 Antwoorden / 0 Vragen

Een leverancier heeft gewoon verplichtingen, waaronder een leverplicht binnen een bepaalde levertijd. Als deze niet nagekomen wordt, kan de koop ontbonden worden. Hiervoor kan de klant niet aansprakelijk worden gesteld. De TS moet de leverancier wel de kans geven te leveren, binnen redelijke termijn. Een aangetekende brief met daarin een termijn is volgens mij de beste oplossing.

Pr
door Proctorian - Nov 19, 2016 om 14:20
12 Antwoorden / 9 Vragen

Ik heb iets dergelijks aan de hand gehad. Ik heb de leverancier een aangetekende brief gestuurd. Daar stond in binnen 14 dagen leveren of anders geld terug of ik zou mijn rechtsbijstandverzekering inschakelen. Na lang aandringen via deze verzekering kwam hij over de brug met de kast.