fe
door femke greiner Jan 18, 2016 om 00:00
Winkels & webshops

Wat te doen als mijn pakket niet is aangekomen?

Beste,

Via de Dekbeddiscounter heb ik een dekbedovertrek besteld op 18 december j.l. Dit is verstuurd en volgens informatie van zowel de Debeddiscounter als DHL ook bezorgd op mijn adres. Echter, ik woon in een appartementencomplex en was niet thuis op het moment dat het werd bezorgd. DHL vermoedt dat het bij een van mijn buren is beland, maar de bezorger heeft geen notitie bij mij in de bus achtergelaten dat mij vertelt op welk huisnummer en bij welke buur dit was. Ik heb dus officieel ook geen enkele notie van mijn bestelling.
DHL zegt te wachten op een bericht van de Dekbeddiscounter, die een onderzoek zou moeten starten. De Dekbeddiscounter houdt het erop dat ik navraag moet doen bij de buren, en stuurt nu alleen nog maar automatische antwoorden terug ("Wij zijn blij met uw bericht, of het nu een klacht of een compliment is.")

Wat kan ik doen? Mag ik mijn geld terugvragen? Een nieuwe bestelling verwachten, omdat de oude spoorloos is verdwenen?
U begrijpt dat de hele zaak mij inmiddels behoorlijk frustreert.

6407 10 Rapporteer

marita567
door marita567 - Jan 18, 2016 om 08:08
1576 Antwoorden / 17 Vragen

hallo femke greiner ,

lees dit eens ,
: De wet bepaalt dat als je iets bestelt bij een winkel, deze verantwoordelijk is voor de bezorging tot en met jouw drempel (art. 7:11 BW). Ongeacht wat er in de voorwaarden staat en ongeacht welke vervoerder de winkel inschakel, de winkel is aansprakelijk als het pakket niet ongeschonden over jouw drempel gaat .
Wordt het bij een ander huis afgegeven, bijvoorbeeld je buren, dan blijft het de verantwoordelijkheid van de winkel dat die buren het pakket aan jou geven. (Ténzij jij specifiek bij bestellen had gezegd, geef maar aan de buren.)

ju
door judith brandon Jan 18, 2016 om 13:59
2 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Marita, ik vroeg me nog hetvolgende af. Als ik iets op Marktplaats zet en ik verkoop het, ben ik dan ook verantwoordelijk dat het aankomt?

marita567
door marita567 Jan 18, 2016 om 14:24
1576 Antwoorden / 17 Vragen

hallo Judith Brandon ,lees de link van mij om 9.04 daar staat beschreven met betrekking tot Marktplaats

ju
door judith brandon Jan 19, 2016 om 16:49
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ja, ik heb het gelezen. Dank!

Groet van Judith

marita567
door marita567 Jan 19, 2016 om 17:19
1576 Antwoorden / 17 Vragen

graag gedaan  vr, gr. marita.

marita567
door marita567 - Jan 18, 2016 om 09:04
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Stuur een aangetekende brief , dekbeddiscounter is verantwoordelijk voor de bezorging .
Er staat op hun site dat een pakket kan afgeleverd worden bij de buren .

Zie ook hier :

http://www.kijkoprecht.nl/contracten/postpakket-kwijt-of-niet-aangekomen#.VpybE-_SmM8

Cookies
door Cookies - Jan 18, 2016 om 11:17
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Als ik jou was, zou ik toch even de moeite nemen om bij enkele naaste buren (zeg 2 woningen links van je en 2 woningen rechts van je) aan te bellen om te vragen of het daar is afgegeven. Als daar ook het pakketje niet is afgegeven, heb je natuurlijk recht op nieuwe levering van je dekbedovertrek.

di
door diversion - Jan 18, 2016 om 12:20
103 Antwoorden / 7 Vragen

Ik zou ook eventjes bij (indien mogelijk) alle andere bewoners in uw apparatementencomplex navraag doen of uw pakketje ergens bezorgd is, dat is in principe de eenvoudigste oplossing. Ik woon ook in een flatgebouw en hier worden pakjes soms zelfs in andere GEBOUWEN afgegeven. Maar als er dan een briefje in de bus ligt weet je tenminste waar je moet zijn. En DHL had natuurlijk ook eventjes bij de betreffende bezorger kunnen informeren of deze het toevallig nog wist, want die hebben meestal vaste routes. Want de Dekbeddiscounter moet onderzoek doen, maar die gaan dan natuurlijk in eerste instantie naar DHL toe. Heb zelf ook slechte ervaringen met DHL wat dat betreft (maar ook met PostNL, DPD enz.). Leve de liberalisering!

le
door leenpres - Jan 18, 2016 om 12:49
79 Antwoorden / 7 Vragen

Stuur een aangetekende  brief
Als DHL het bij de buren heb gedumpt  is het hun probleem niet die van jou
Je heb toch ook niet het adres van de buren opgegeven
Recageeren ze niet op de brief neem je een advocaat  moet je kijken hoe snel ze dan zijn

ju
door judith brandon - Jan 18, 2016 om 13:14
2 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Femke,

genoeg adviezen denk ik zo. Ik heb ook veel problemen met bezorgers. Ik woon een stukje van de weg af en bezorgers lopen liever niet want dat kost tijd. Ze stoppen de pakjes in de bus die aan de weg staat. Ook dure artikelen. Er zijn ook wel eens pakjes door anderen uitgehaald, want de bus staat open.
Tot nu toe waren de leveranciers wel coulant naar mij toe, maar wat u schrijft tart alles. Volhouden en wijs de leverancier op zijn verantwoordelijkheid.

Hartelijke groet.

Cookies
door Cookies - Jan 18, 2016 om 13:20
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Je kan je ervaring ook kwijt op Trustpilot, waarschijnlijk komt er dan sneller een reactie van deze shop https://nl.trustpilot.com/review/dekbed-discounter.nl

audb
door audb - Jan 18, 2016 om 14:48
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Het is niet aan u maar aan de Dekbeddiscounter om te bewijzen dat u het dekbed heeft ontvangen en kunnen ze dat net dan moeten ze u gewoon uw geld terug geven.

Wel is het zo dat ze u een maandlang aan het lijntje kunnen houden en daarna is de leverings termijn verlopen en moeten ze u gewoon het geld terug geven maar ook daar mogen ze drieweken mee wachten.

Stuur ze daarom een aangetekendebrief waar u inzet dat u van de koop afziet wegens het niet leveren van uw dekbed.

Zet daar in uw naam en adres gegevens plus uw rekening nummer.

En ga de volgendekeer naar Jysk, die zijn niet enkel goedkoper maar u kan ook de dekbed in de winkel bekijkenen voelen.

Overigens heeft deze ook een webwinkel....

re
door red1 - Jan 18, 2016 om 15:58
329 Antwoorden / 1 Vragen

BIDDEN !!!

wilcovv
door wilcovv - Jan 19, 2016 om 12:41
40 Antwoorden / 2 Vragen

en dan zou ik bij deze toch nog het volgende even willen toevoegen...

als er iets verstuurd wordt met DHL (uiteraard ook PostNL) door de webwinkel dan krijg je altijd [!] een bevestiging daarvan per email.
je kan dan je pakketje 'volgen' via de website van de bezorger.
ook kun je precies zien wanneer/waar het pakket is afgeleverd.
is dit ook het geval geweest dat jezelf die informatie gezien hebt?
(dan heb je tenminste wat duidelijkheid)