fe
door femke greiner Jan 18, 2016 om 00:00
Winkels & webshops

Wat te doen als mijn pakket niet is aangekomen?

Beste,

Via de Dekbeddiscounter heb ik een dekbedovertrek besteld op 18 december j.l. Dit is verstuurd en volgens informatie van zowel de Debeddiscounter als DHL ook bezorgd op mijn adres. Echter, ik woon in een appartementencomplex en was niet thuis op het moment dat het werd bezorgd. DHL vermoedt dat het bij een van mijn buren is beland, maar de bezorger heeft geen notitie bij mij in de bus achtergelaten dat mij vertelt op welk huisnummer en bij welke buur dit was. Ik heb dus officieel ook geen enkele notie van mijn bestelling. 
DHL zegt te wachten op een bericht van de Dekbeddiscounter, die een onderzoek zou moeten starten. De Dekbeddiscounter houdt het erop dat ik navraag moet doen bij de buren, en stuurt nu alleen nog maar automatische antwoorden terug ("Wij zijn blij met uw bericht, of het nu een klacht of een compliment is.")

Wat kan ik doen? Mag ik mijn geld terugvragen? Een nieuwe bestelling verwachten, omdat de oude spoorloos is verdwenen?
U begrijpt dat de hele zaak mij inmiddels behoorlijk frustreert.


6407 10 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

marita567
door marita567 - Jan 18, 2016 om 08:08
1576 Antwoorden / 17 Vragen
1

hallo femke greiner , 

lees dit eens , 
: De wet bepaalt dat als je iets bestelt bij een winkel, deze verantwoordelijk is voor de bezorging tot en met jouw drempel (art. 7:11 BW). Ongeacht wat er in de voorwaarden staat en ongeacht welke vervoerder de winkel inschakel, de winkel is aansprakelijk als het pakket niet ongeschonden over jouw drempel gaat .
Wordt het bij een ander huis afgegeven, bijvoorbeeld je buren, dan blijft het de verantwoordelijkheid van de winkel dat die buren het pakket aan jou geven. (Ténzij jij specifiek bij bestellen had gezegd, geef maar aan de buren.)

ju
door judith brandon Jan 18, 2016 om 13:59
2 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Marita, ik vroeg me nog hetvolgende af. Als ik iets op Marktplaats zet en ik verkoop het, ben ik dan ook verantwoordelijk dat het aankomt?

marita567
door marita567 Jan 18, 2016 om 14:24
1576 Antwoorden / 17 Vragen

hallo Judith Brandon ,lees de link van mij om 9.04 daar staat beschreven met betrekking tot Marktplaats

ju
door judith brandon Jan 19, 2016 om 16:49
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ja, ik heb het gelezen. Dank!

Groet van Judith

marita567
door marita567 Jan 19, 2016 om 17:19
1576 Antwoorden / 17 Vragen

graag gedaan  vr, gr. marita.

marita567
door marita567 - Jan 18, 2016 om 09:04
1576 Antwoorden / 17 Vragen
2

Stuur een aangetekende brief , dekbeddiscounter is verantwoordelijk voor de bezorging .
Er staat op hun site dat een pakket kan afgeleverd worden bij de buren .

Zie ook hier :

http://www.kijkoprecht.nl/contracten/postpakket-kwijt-of-niet-aangekomen#.VpybE-_SmM8


Cookies
door Cookies - Jan 18, 2016 om 11:17
13336 Antwoorden / 36 Vragen
2

Als ik jou was, zou ik toch even de moeite nemen om bij enkele naaste buren (zeg 2 woningen links van je en 2 woningen rechts van je) aan te bellen om te vragen of het daar is afgegeven. Als daar ook het pakketje niet is afgegeven, heb je natuurlijk recht op nieuwe levering van je dekbedovertrek.

di
door diversion - Jan 18, 2016 om 12:20
103 Antwoorden / 7 Vragen
0

Ik zou ook eventjes bij (indien mogelijk) alle andere bewoners in uw apparatementencomplex navraag doen of uw pakketje ergens bezorgd is, dat is in principe de eenvoudigste oplossing. Ik woon ook in een flatgebouw en hier worden pakjes soms zelfs in andere GEBOUWEN afgegeven. Maar als er dan een briefje in de bus ligt weet je tenminste waar je moet zijn. En DHL had natuurlijk ook eventjes bij de betreffende bezorger kunnen informeren of deze het toevallig nog wist, want die hebben meestal vaste routes. Want de Dekbeddiscounter moet onderzoek doen, maar die gaan dan natuurlijk in eerste instantie naar DHL toe. Heb zelf ook slechte ervaringen met DHL wat dat betreft (maar ook met PostNL, DPD enz.). Leve de liberalisering!

le
door leenpres - Jan 18, 2016 om 12:49
79 Antwoorden / 7 Vragen
0

Stuur een aangetekende  brief 
Als DHL het bij de buren heb gedumpt  is het hun probleem niet die van jou 
Je heb toch ook niet het adres van de buren opgegeven 
Recageeren ze niet op de brief neem je een advocaat  moet je kijken hoe snel ze dan zijn

ju
door judith brandon - Jan 18, 2016 om 13:14
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

Hallo Femke, 

genoeg adviezen denk ik zo. Ik heb ook veel problemen met bezorgers. Ik woon een stukje van de weg af en bezorgers lopen liever niet want dat kost tijd. Ze stoppen de pakjes in de bus die aan de weg staat. Ook dure artikelen. Er zijn ook wel eens pakjes door anderen uitgehaald, want de bus staat open. 
Tot nu toe waren de leveranciers wel coulant naar mij toe, maar wat u schrijft tart alles. Volhouden en wijs de leverancier op zijn verantwoordelijkheid. 

Hartelijke groet.

Cookies
door Cookies - Jan 18, 2016 om 13:20
13336 Antwoorden / 36 Vragen
0

Je kan je ervaring ook kwijt op Trustpilot, waarschijnlijk komt er dan sneller een reactie van deze shop https://nl.trustpilot.com/review/dekbed-discounter.nl

audb
door audb - Jan 18, 2016 om 14:48
1668 Antwoorden / 5 Vragen
0

Het is niet aan u maar aan de Dekbeddiscounter om te bewijzen dat u het dekbed heeft ontvangen en kunnen ze dat net dan moeten ze u gewoon uw geld terug geven.

Wel is het zo dat ze u een maandlang aan het lijntje kunnen houden en daarna is de leverings termijn verlopen en moeten ze u gewoon het geld terug geven maar ook daar mogen ze drieweken mee wachten.

Stuur ze daarom een aangetekendebrief waar u inzet dat u van de koop afziet wegens het niet leveren van uw dekbed.

Zet daar in uw naam en adres gegevens plus uw rekening nummer.

En ga de volgendekeer naar Jysk, die zijn niet enkel goedkoper maar u kan ook de dekbed in de winkel bekijkenen voelen.

Overigens heeft deze ook een webwinkel.... 

re
door red1 - Jan 18, 2016 om 15:58
329 Antwoorden / 1 Vragen
0

BIDDEN !!!

wilcovv
door wilcovv - Jan 19, 2016 om 12:41
40 Antwoorden / 2 Vragen
0

en dan zou ik bij deze toch nog het volgende even willen toevoegen...

als er iets verstuurd wordt met DHL (uiteraard ook PostNL) door de webwinkel dan krijg je altijd [!] een bevestiging daarvan per email.
je kan dan je pakketje 'volgen' via de website van de bezorger.
ook kun je precies zien wanneer/waar het pakket is afgeleverd.
is dit ook het geval geweest dat jezelf die informatie gezien hebt?
(dan heb je tenminste wat duidelijkheid)

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Geboren Amsterdammer
Geboren Amsterdammer - Jan 10, 2024 om 22:32
Winkels & webshops
Kunnen de lege flessen automaten de toestroom niet aan?

Kunnen de lege flessen automaten de toestroom niet aan?

Geachte forumleden,

Ik sjouw al dagen mijn lege flessen van de ene naar de andere supermarkt.....

Zou het kunnen ,dat de supermarkten te veel lege blikjes en plastic flessen krijgen aangeboden en dat zij express de automaten uitzetten omdat ze anders verlies erop lijden?

Kortom : Kunnen de lege flessen automaten de toestroom niet aan? Lees meer

Ki
Kim92 - May 13, 2024 om 19:41
Vakantie & reizen
Misleid bij hotel boeking

Misleid bij hotel boeking

Vanavond wilde ik een hotel boeken op Ameland, één overnachting op 28 juni. Mij werd een prijs geboden van €116,50 (dit lijkt overigens een aanbieding te zijn omdat een prijs van €176,50 is doorgehaald). Als ik de boeking wil afronden is de totaal prijs ineens €191,50 geworden zonder dat wordt uitgelegd waar de verhoging van €75 vandaan komt. Kan dit zomaar? Dit is misleidend. 
Ver ... Lees meer

DS
DS1992 - May 12, 2024 om 00:34
Winkels & webshops

Mag albert heijn de prijs van een bestelling zomaar verhogen?

Onlangs heb ik iets besteld bij albert heijn. Het ging om een voorraad bier voor een festival. De totale prijs was €294,30. Dit bedrag heb ik geaccepteerd.  toen kwamen er nog bezorg kosten bij(logisch natuurlijk) deze bezorgkosten waren €5,70, wat het totaal bracht op €300,-

Na bevestiging stond er in de app dat het te betalen bedrag bij bezorging €300,- was. En dat bleef er ... Lees meer