Th
door ThAnn Dec 30, 2020 om 12:45
Winkels & webshops

Webshop Soverio

Ik heb een bestelling geplaats gisteren (29-12) bij Soverio. (een jas gekocht)
Op de site stond als je voor 11:00 uur bestel morgen in huis.

Later op de dag zag ik dat het bedrijf gevestigd was in China.
Op de afschrift  Kazerne in Belgie
Nu keek ik vandaag op de website en ineens is deze niet meer te vinden..
Heeft iemand ervaring met deze website?
Alvast bedankt

4075 15 Rapporteer

ne
door neodutchio - Dec 30, 2020 om 12:59
5173 Antwoorden / 12 Vragen

Niet met deze website, wel met meer dan 100 andere ondertussen. Waarschijnlijk, zoals zo vaak, zal er bovenaan gestaan hebben "vandaag besteld, morgen verzonden".
Het is een ordinaire dropshipper waar u heel veel geld aan betaald en waar er na weken tot maanden iets geleverd wordt wat niet gaat passen en niet terug kan. Vandaar dat er al jaren gezegd wordt, kijk eerst naar de verkoper. KVK, naw, contactgegevens, enz. Als u dat vooraf gedaan zou hebben zou u er zeker niet gekocht hebben.

Mr
door Mr Bommel Dec 31, 2020 om 12:06
1 Antwoorden / Vragen

In dit geval stond op de pagina "Voor 23:00 besteld, morgen in huis".

Bron: Cache van de site.

Donuts
door Donuts Dec 31, 2020 om 12:20
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Ja, dat staat ook al vermeld in de OP. En so what? Bij vage webshops moet je gewoon niet bestellen. Maar ja, dat is bij bepaalde mensen tegen dovemansoren gezegd.

ne
door neodutchio Dec 31, 2020 om 14:30
5173 Antwoorden / 12 Vragen

En eronder staat een andere tekst, namelijk dat het vanwege corona veel langer duurt.

marita5
door marita5 - Dec 30, 2020 om 13:05
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Thann ,

De site is uit de lucht , geregistreerd op 22 - 12 - 2020 , amper 8 dagen oud .
Stond op naam van :  Soverio LTD China , soverio.com
Geld bent u kwijt .

Later op de dag zag ik dat het bedrijf gevestigd was in China.

Stond duidelijk op de site , spijtig dat u dit te laat heeft gezien .

Wij zijn gevestigd in China!

Controleren of een site betrouwbaar is , klik op de rode regels .

https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/dropshipping-check-goed-waar-je-bestelt

https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/checklist-veilig-online-winkelen

https://www.consumentenbond.nl/online-kopen

marita5
door marita5 - Dec 30, 2020 om 13:30
11545 Antwoorden / 15 Vragen

De site is bekend bij de Politie .

Donuts
door Donuts - Dec 30, 2020 om 13:32
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Nee geen ervaring mee.  Ik koop nooit bij dergelijke webshops. Ik ga er vanuit dat u met Ideal betaald heeft, dan bent u dus uw geld gewoon kwijt. Daar helpt geen Consuwijzer of Juridisch Loket aan.

audb
door audb - Dec 30, 2020 om 14:38
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Een KVK nummer is helaas niet echt betrouwbaar gebleken maar contact gegevens moeten ze wel plaatsen en dan kan je via google zien waar ze zitten.

Maar blijkbaar heeft er wel op de website gestaan dat ze in China zitten en dan moet meteen een alarm bel gaan rinkelen.

Zelf koop ik alleen op Aliexpress en soms ook op Bangoo, krijg je het niet geleverd dan is er een grote kans dat je het geld terug ziet maar bij dit soort site`s weet je bijna altijd dat je of je geld kwijt bent of dat je iets krijgt wat er helemaal er niet op lijkt.

Maar let op! ook hier in Nederland zijn er verkopers die aan dropshipping doen en ook daar kan het zijn dat je niet krijgt wat je denkt te besteld te hebben.

Bij Mr. Visser wordt u al geholpen zie je de laatste tijd dit soort zaken voorbij komen.

hutch
door hutch - Dec 30, 2020 om 15:05
4517 Antwoorden / 29 Vragen

Blijft dit maar doorgaan..........?? "Later op de dag zag ik dat het bedrijf gevestigd was in China."

mr
door mrmoto Dec 30, 2020 om 15:22
167 Antwoorden / 4 Vragen

staat dat arm-embleem voor Suomi-Finland of Special Forces of voor Simpele Figuren

gerbera
door gerbera Dec 30, 2020 om 15:33
7382 Antwoorden / 14 Vragen

het laatste;-)) LOL

ne
door neodutchio Dec 30, 2020 om 15:39
5173 Antwoorden / 12 Vragen

Alvast een tipje van de sluier (of wat het slipje van de luier?), morgen komt het eindresultaat van het aantal topics en reacties van 'gedupeerden' van dropshippers, zolderkamerhobbiesten en Chinese webshops. Het aantal is (veel) meer dan het aantal malafide webshops in 2017, maar helaas niet zoveel waar op gehoop is.

mahadma
door mahadma - Dec 30, 2020 om 15:05
11590 Antwoorden / 51 Vragen

Er is begin december ook op radio en tv en nieuwsberichten uitgebreid gewaarschuwd voor nep/fake wegsite die speciaal voor de oplichters in december tijdelijk ingezet worden, wel ontvangen, niets sturen.

hutch
door hutch - Dec 30, 2020 om 17:38
4517 Antwoorden / 29 Vragen

Héél..... héél ..... misschien gaat u toch nog iets ontvangen. De wonderen zijn de wereld nog niet uit.
Als u toch héééél misschien wat gaat ontvangen, geef dat dan ook hier even aan.
U zult ons dan versteld doen staan.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 30, 2020 om 18:39
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Deels is het onderstaande al genoemd. Ik heb dit evenwel opgeslagen als: opmerking dat dit de zoveelste keer is dat een vraag als deze wordt gesteld en dan ook steeds de antwoorden niet anders zullen zijn.

Ik kan hier als vrijwillige vraagbeantwoorder niets anders mee dan ook u wijzen op de veelheid van waarschuwende info die er als is m.b.t. het nagaan van betrouwbaarheid van webwinkels, bestellen in het buitenland of van goederen die uit het verre buitenland komen, dropshippers etc.

Als u werkelijk van mening bent dat u bent opgelicht, doe dan aangifte bij de politie (u komt dan wel op een stapel denk ik), doe melding bij de ACM
www.consuwijzer.nl  (Aanvulling: ik lees in al gegeven reactie dat de site is al bekend bij de politie) Het nagaan of de webwinkel een erkend keurmerk met ook geschillenregeling is hierbij van groot belang.

Zie verder o.a.
https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/ik-heb-online-iets-besteld-maar-krijg-het-niet-geleverd-wat-nu  ; https://www.thuiswinkel.org/consumenten/veilig-online-shoppen/betrouwbare-webshophttps://www.plusonline.nl/veilig-online/bestellen- : deze: https://www.consumentenbond.nl/online-kopen en https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/dropshipping-hoe-werkt-dat

U kunt ook nog en melding doen bij www.klachtenkompas.nl van de Consumentenbond. Ik vrees, helaas,  dat u een Chinese fluit kunt benutten om naar het bestelde te fluiten.

justmeagain
door justmeagain - Dec 31, 2020 om 00:09
623 Antwoorden / 8 Vragen

@Heremietkreeft.
Ben ik heel vervelend als ik zeg "doe vooral geen aangifte"? We kunnen onze politiecapaciteit beter inzetten voor belangrijkere zaken. Niet voor niet geleverde of te duur betaald item uit China, al of niet bij een dropshipper gekocht.

Er zijn zoveel media die hier terugkerende aandacht voor hebben gehad, hoe lang wil je daarmee doorgaan?
Er zal altijd een groep mensen blijven die hierin trappen, dat mag bij kleine bedragen best op eigen risico naar mijn idee.

ne
door neodutchio Dec 31, 2020 om 08:48
5173 Antwoorden / 12 Vragen

Waarom zou een aangifte uberhaupt zin hebben? Een dropshipper pleegt geen strafbaar feit.

ju
door juliomariner Dec 31, 2020 om 14:54
1339 Antwoorden / 2 Vragen

De politie doet er toch niets mee.

lo
door lovewinnie Jan 6, 2021 om 17:49
1212 Antwoorden / 1 Vragen

Waarom aangifte. Dit is geen oplichting. Dit mag gewoon. Hoogwaarschijnlijk krijgt koper ook gewoon geleverd. Kwaliteit van niks en misschien zelfs compleet wat anders dan besteld maar tja, da's risico van China.  Met beetje pech komen er nog douane kosten bij.

Als aanbieder zo elke keer 10 dg in de lucht is met nieuwe shop en er kopen 5 mensen ( die niet lezen en of nadenken) per dag dan is hij binnen.
Betaald hem 100 euro..hij besteld product van misschien 25 euro . En hoppa 75 euro per klant in de knip.

Ca
door Carodv - Jan 4, 2021 om 07:35
1 Antwoorden / Vragen

Ik heb dit ook aan de hand,
ook een bestelling geplaatst bij Soverio. nl
had deze nagekeken en kwam op een site met adres in Nederland.

na mijn bestelling  kreeg ik keurig een bevestiging per mail met bestel nr.

na een week nog steeds niks ontvangen, denk geld kwijt en geen jas voor de zoon.

betaald met bankcontact.

nu is er ineens niks meer te vinden van
die site en E-mail krijg je terug.
melding ; dit mail adres bestaat
niet !!

diumenge
door diumenge Jan 4, 2021 om 08:14
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Vervelend. Ga er vanuit dat je je geld kwijt bent en volgende keer meer onderzoek doen alvorens te bestellen.

ne
door neodutchio Jan 4, 2021 om 08:29
5173 Antwoorden / 12 Vragen

Zodra er teveel vragen komen van klanten begint het voor hun op werken te lijken en sluiten ze snel die webshop. Om vervolgens met een nieuwe shop weer te beginnen. Want het is te lucratief. Niet eens veel tijd investeren, beetje reclame maken op feestboek en klanten komen op je af als vliegen op een hoop ******.

Ne
door Nexter - Jan 6, 2021 om 13:42
1 Antwoorden / Vragen

Ook ik ben in het schip gegaan. Dat terwijl ik zo voorzichtig ben en alleen bestel bij bekende en betrouwbare webshops zoals Zalando, Bol, Wehkamp en Afound. Dom, dom, dom... Ik kreeg via mijn bankapp door dat ik een betaling had gemaakt naar Engineers zonder grenzen (Een Belgische organisatie). Dat deed me doen denken... Ben € 72,95 kwijt. Oh ja, ik zag ook (te laat) de tekst staan: "Wij zijn gevestigd in China". Waarschijnlijk bedoeld om je te laten wachten op een reactie...

S.
door S.G - Jan 7, 2021 om 12:09
1 Antwoorden / Vragen

Jas besteld bij Soverio maar nog niet gekregen ook geen geldig mail adres  helaas bedrogen.

Elena Koloskova
door Elena Koloskova - Jan 16, 2021 om 16:29
1 Antwoorden / Vragen

What do you want to do ?
New mail
Beste

Igloo Parka /wind-en waterdicht die ik besteld had op 29 december is nog niet aangekomen

Wanneer kan ik bestelling verwachten

Vriendelijke groeten

Elena Koloskova

Mijn bestellingsnummer is 3396

ne
door neodutchio Jan 16, 2021 om 16:41
5173 Antwoorden / 12 Vragen

Geen idee. Ik denk ook niet dat uberhaupt iemand hier daar antwoord op kan geven.

mi
door miennaamishaaz - Feb 18, 2021 om 23:47
725 Antwoorden / 1 Vragen

Klik op de volgende link:
Opgelicht van avatros heeft nu een programma wat mensen helpt die slachtoffer zijn van oplichting.
https://opgelicht.avrotros.nl/uitzending/gemist/item/opgelicht-hulp-online-ellie-lust-biedt-hulp-op-het-gebied-van-online-oplichting/