Webwinkel
Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.
Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden.
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp gewoon opnieuw kunnen bestellen.
Dat wilde ik ook doen, maar wat blijkt? De lamp is ineens €18 duurder.
Ik heb gebeld met een medewerkster van Bol.com, maar zij vertelde mij dat deze lamp nu door Bol.com werd verkocht en dat hierdoor de prijs verhoogd was. Dat was het recht van Bol.com. Bol.com kon mij niet tegemoet komen.
Vervolgens heb ik een klachtenformulier ingevuld en ontvang net een mail van de partner van Bol.com waar het volgende in staat:
Ik kan u een compensatie van 10,- aanbieden. Hiervoor ontvang ik graag uw IBAN. Excuses voor het ongemak. Nog een fijne dag!
Dan ben ik nog steeds €8 duurder uit ...
Wat zijn mijn rechten in deze?
Dank u wel voor jullie reactie.
Bestellen bij BOL is niet altijd kopen bij BOL. De eerste leverancier kan blijkbaar niet leveren en daar trekt BOL zijn handen volledig vanaf en krijgt u netjes uw geld terug. BOL biedt dit blijkbaar ook zelf aan maar tegen een andere prijs. In mijn beleving kunt u er helemaal niets mee maar als u het van een deskundige wil horen kunt u voor die €8 naar de geschillencommissie.
Dank u wel voor uw reactie @Henk De Zevende.
Ik heb die €10 in inmiddels geaccepteerd.
Het is jammer dat de lamp ineens €18 duurder is.
Ga googelen, misschien is de lamp elders te krijgen of anders bij Bol kopen en dat prijsverschil accepteren.
@Sira, de lamp is elders even duur als bij Bol.Com jammer genoeg.
Ik heb geen idee om wat voor een lamp het gaat, maar het zou mij helemaal niet verbazen als de lamp bij Alibaba vandaan komt. Dat betekent dat AliExpress hem ook heeft.
lekker laten gaan en absolut je nummer niet bekend maken!!
Hoe denk je dat TS betaald heeft cash?
Wauw, super antwoord van Paultje.
Wellicht een goede tip maar geen idee wie waar welk nummer niet bekend moet maken.
lamp besteld maar niets verstuurd, dit lukte ineens niet, nu kan ik een nieuwe kopen voor 18 duurder, toen kon ik ineens 10 euro compensatie krijgen aldus TS.
dan gaan mijn haren overeind in mijn nek staan en zou ik absoluut niet meer reageren of gewoon die duurdere lamp bestellen!!
Zou zo maar kunnen dat je ineens een linkje krijgt waar je op kunt klikken om de 10 euro te verkrijgen!!
vandaar, niet je nummer bekend maken en gewoon verder kijken..
bovendien als je al betaald hebt dan heeft de partner van bol je nummer al!!
Compensatie waarvoor? Je bent niets verloren. Dan koop je maar ergens anders een lamp. Wat verwacht je nou? Dat je zo maar geld toe krijgt? Denk eens even goed na over wat je hier vraagt.
@ozymandias, ik wil dezelfde lamp kopen, maar wel voor dezelfde prijs als dezelfde lamp die door een fout niet bezorgd werd. Ik wil geen €18 meer betalen.
Ik vermoed dat u mijn vraag/verhaal niet goed gelezen heeft.
Oh, ik heb het goed gelezen. Ik vind alleen dat je verzoek nogal schaamteloos is.
Het is altijd goed om te informeren naar uw rechten @MISKE10 zoals u hier letterlijk doet.
Daar is een consumentenwebsite tenslotte voor.
ozymandias, ik vind uw reactie schaamteloos en onparlementair.
Het is duidelijk dat u mijn vraag niet goed heeft begrepen.
U had beter niet kunnen reageren ... op uw reacties zit niemand te wachten.
Dankjewel @Jannyboe voor uw lieve reactie.
Onparlementair? Ik weet niet zo goed wat het parlement er mee te maken heeft.
Maar even voor de duidelijkheid. Je bent geen geld kwijt, je hebt geen schade geleden. Dus compensatie voor wat? De teleurstelling? Het leven zit er vol mee.
TS lijdt wel schade. De overeenkomst is immers een lamp voor een afgesproken prijs. Doordat de verkoper niet levert moet TS de lamp nu kopen voor €18,00 meer.
Dankjewel NEODUTCHIO voor je fijne en lieve reactie.
ik wil dezelfde lamp kopen, maar wel voor dezelfde prijs als dezelfde lamp die door een fout niet bezorgd werd. Ik wil geen €18 meer betalen. Ik vermoed dat u mijn vraag/verhaal niet goed gelezen heeft.
Je hebt de lamp bij een externe leverancier gekocht die niet kon leveren. Je hebt je geld terug, Bol biedt nog 10 euro uit coulance aan, daar zul je het mee moeten doen. Bol is niet verplicht het artikel te leveren voor eenzelfde prijs als de externe leverancier.
Heb een link naar die lamp?
@Mabelle, die €10 krijg ik van de partner van Bol zoals ik al schreef.
De lamp heb ik via Bol gekocht en zou ook via Bol geleverd worden.
En nu doet Bol helemaal niks ...
Waarom heeft u een link naar de lamp nodig?
Dan gaan wij googelen naar die lamp.
Bol hoeft ook helemaal niets te doen aangezien Bol geen partij is tussen u en die andere verkoper.
Bol hoeft ook helemaal niets te doen.
@sira, inderdaad jij begrijpt het.
U hebt de eerste lamp bij een ander bedrijf besteld, de tweede bij Bol. De partner kon niet leveren en heeft de order geannuleerd.
U kunt een dekkingskoop doen, maar of het werk om het extra geld terug te krijgen opweegt vraag ik mij af. Er is recht, maar recht halen kost tijd.
Is dat je advies, een dekkingsaankoop doen? Kan TS direct bij BOL doen en gelijk eea kortsluiten, wordt vast lachen. Kijken of dat gaat lukken, November Oscar Tango.
Het gaat er om welk recht er is, en dit recht is er. Overigens moet TS niet bij Bol zijn, maar bij de partner om dat prijsverschil terug te krijgen. En zoals ik al zei, het zal het niet waard zijn, maar de mogelijkheid is er wel.
Ken je zelf toevallig één voorbeeld van iemand die dit succesvol heeft gedaan? En dat mag dan wat meer zijn dan €20 natuurlijk.
Ja.
TS heeft geen enkel recht. Partner kan (om wat voor reden dan ook) lamp niet leveren en annuleert de bestelling. TS krijgt geld terug en klaar. Kijk eens bij Bol.com hoeveel dezelfde artikelen verschillende prijzen hebben. Kun je dan bij iedereen compensatie vragen omdat iemand het voor een hogere prijs aanbiedt?
Beste Truus, onder welk recht meent u dat iemand zomaar onder een overeenkomst uit kan komen? Elke overeenkomst heeft rechten en plichten van beide kanten. TS heeft recht op het prijsverschil omdat er niet geleverd word door de verkoper.
Erg vervelend voor je dat de lamp niet geleverd is. Bol.com lost het op door je het aankoopbedrag terug te storten. Netjes opgelost van hun zijde, terwijl het niet kunnen leveren van de lamp het probleem is van de wederverkoper van Bol.com.
Blijkbaar kan deze wederverkoper de lamp niet meer leveren,( of hij mag deze niet meer leveren van bol.com omdat je misschien niet de enige bent die niets heeft gekregen of hij heeft doorbesteld bij AlieEx) maar hij geeft je een compensatie van Eur 10,00. Hoeft hij formeel niet te doen, maar ik zou deze wel aanpakken.
Dat de lamp nu aangeboden wordt voor een ander bedrag is erg vervelend, maar niet abnormaal. Waarschijnlijk heeft Bol.com nu de lamp op voorraad liggen in hun magazijn en daardoor extra opslag kosten, of ook Bol.com moest meer betalen voor de lamp.
Hoe vervelend ook, meer rechten heb je niet.
P.S. dat een artikel na een bepaalde periode goedkoper wordt, komt ook regelmatig voor, maar dan vragen mensen niet wat hun rechten zijn.
@Janzegt, ik heb een lamp gekocht voor een bepaalde prijs.
Er is iets fout gegaan bij het verzenden ... niet mijn schuld.
Bol com zegt: we annuleren deze bestelling en dan bestelt u de lamp gewoon opnieuw.
Ze vertellen er niet bij dat deze dan €18 duurder is.
Ze hadden de bestelling ook gewoon opnieuw kunnen versturen, want de verzending verliep ook via BOL.,
Ik vind €18 meer betalen voor dezelfde lamp door een fout bij de verzending best veel.
In feite ben ik de dupe van een fout van degene die de verzending zou afdoen.
Blijkbaar was de voorraad bij de externe leverancier op, dus kan er niet geleverd worden. Jij krijgt je geld terug + 10,- euro uit coulance, het verschil is dan slechts 8,- euro. Moet je daar nou echt zo moeilijk over doen? Je kunt ook wachten en hopen dat de lamp weer goedkoper wordt, prijzen kunnen per dag verschillen.
Of een geheel andere, maar goedkopere lamp bestellen. Dan houdt u € 18,- in de zak.
Ga toch ook kijken bij AliExpress, mogelijk vindt u dezelfde lamp of een andere nog leukere lamp.
Heel de Action, Blokker en zelfs de duurdere winkels liggen vol met spullen die afkomstig zijn van Alibaba.
Prima oplossing toch en heel coulant ? U heeft de keus: De lamp kopen voor acht euro extra of de lamp niet kopen/terugsturen.
De oorspronkelijke leverancier kan blijkbaar niet leveren en komt u tegemoet.
Gewoon alles in de fysieke winkel [ gaan] kopen. Externe verkopers, net die als bij Blokker, zijn flink duurder, immers de giganten, blokker. bol.. willen ook een percentage.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?
Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer
Mijn ex-man is in 2014 overleden en ik moet nog steeds zijn schuld betalen omdat
Omdat sociale dienst van Den Haag ze dat ik moet betalen. 9 jaar geleden betaalde ik €20 per maand. Daarna hebben ze zelf besloten dat het vedrag van €33,17 per maand moest. En nu heb ik brief van sociale dienst ontvangen dat ik vanaf juni moet €80 per maand moest betalen.
terwijl niet mijn schuld is waarom moet ik betalen. En hij had recht op bijstand en kreeg zo'n €200 per maand
Lees meerLook out shag 50 gram vorige week betaalde ik 15,60 en vandaag 23,60 dit kan nie
Vorige week betaalde ik 15,60 deze week 23,60 voor 50 gram look out en dat terwijl de shag 3,40 omhoog zou gaan
dit is zelfs een goedkope shag
dit kunnen mensen niet meer betalen toch
Mvg hetty oorbeek
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer