Mikske10
door Mikske10 May 15, 2024 om 16:07
Winkels & webshops

Webwinkel

Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.

Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden.
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp gewoon opnieuw kunnen bestellen.

Dat wilde ik ook doen, maar wat blijkt? De lamp is ineens €18 duurder.

Ik heb gebeld met een medewerkster van Bol.com, maar zij vertelde mij dat deze lamp nu door Bol.com werd verkocht en dat hierdoor de prijs verhoogd was. Dat was het recht van Bol.comBol.com kon mij niet tegemoet komen.

Vervolgens heb ik een klachtenformulier ingevuld en ontvang net een mail van de partner van Bol.com waar het volgende in staat:

Ik kan u een compensatie van 10,- aanbieden. Hiervoor ontvang ik graag uw IBAN. Excuses voor het ongemak. Nog een fijne dag!

Dan ben ik nog steeds €8 duurder uit ...

Wat zijn mijn rechten in deze?

Dank u wel voor jullie reactie.

4205 12 Rapporteer
Henk De Zevende
door Henk De Zevende - May 15, 2024 om 16:26
2118 Antwoorden / Vragen

Bestellen bij BOL is niet altijd kopen bij BOL. De eerste leverancier kan blijkbaar niet leveren en daar trekt BOL zijn handen volledig vanaf en krijgt u netjes uw geld terug. BOL biedt dit blijkbaar ook zelf aan maar tegen een andere prijs. In mijn beleving kunt u er helemaal niets mee maar als u het van een deskundige wil horen kunt u voor die €8 naar de geschillencommissie.

Mikske10
door Mikske10 May 15, 2024 om 20:21
10 Antwoorden / 2 Vragen

Dank u wel voor uw reactie @Henk De Zevende.
Ik heb die €10 in inmiddels geaccepteerd.

Het is jammer dat de lamp ineens €18 duurder is.

sira
door sira - May 15, 2024 om 16:36
2380 Antwoorden / 24 Vragen

Ga googelen, misschien is de lamp elders te krijgen of anders bij Bol kopen en dat prijsverschil accepteren.

Mikske10
door Mikske10 May 15, 2024 om 20:23
10 Antwoorden / 2 Vragen

@Sira, de lamp is elders even duur als bij Bol.Com jammer genoeg.

sira
door sira May 15, 2024 om 20:35
2380 Antwoorden / 24 Vragen

Ik heb geen idee om wat voor een lamp het gaat, maar het zou mij helemaal niet verbazen als de lamp bij Alibaba vandaan komt. Dat betekent dat AliExpress hem ook heeft.

1paul
door 1paul - May 15, 2024 om 16:48
3185 Antwoorden / 0 Vragen

lekker laten gaan en absolut je nummer niet bekend maken!!

br
door bravehenk May 15, 2024 om 17:32
206 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe denk je dat TS betaald heeft cash?

Mabelle
door Mabelle May 15, 2024 om 18:58
482 Antwoorden / 1 Vragen

Wauw, super antwoord van Paultje.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende May 15, 2024 om 19:50
2118 Antwoorden / Vragen

Wellicht een goede tip maar geen idee wie waar welk nummer niet bekend moet maken.

1paul
door 1paul May 16, 2024 om 08:33
3185 Antwoorden / 0 Vragen

lamp besteld maar niets verstuurd, dit lukte ineens niet, nu kan ik een nieuwe kopen voor 18 duurder, toen kon ik ineens 10 euro compensatie krijgen aldus TS.

dan gaan mijn haren overeind in mijn nek staan en zou ik absoluut niet meer reageren of gewoon die duurdere lamp bestellen!!

Zou zo maar kunnen dat je ineens een linkje krijgt waar je op kunt klikken om de 10 euro te verkrijgen!!

vandaar, niet je nummer bekend maken en gewoon verder kijken..

bovendien als je al betaald hebt dan heeft de partner van bol je nummer al!!

Ozymandias
door Ozymandias - May 15, 2024 om 17:35
178 Antwoorden / Vragen

Compensatie waarvoor? Je bent niets verloren. Dan koop je maar ergens anders een lamp. Wat verwacht je nou? Dat je zo maar geld toe krijgt? Denk eens even goed na over wat je hier vraagt.

Mikske10
door Mikske10 May 15, 2024 om 19:21
10 Antwoorden / 2 Vragen

@ozymandias, ik wil dezelfde lamp kopen, maar wel voor dezelfde prijs als dezelfde lamp die door een fout niet bezorgd werd. Ik wil geen €18 meer betalen.

Ik vermoed dat u mijn vraag/verhaal niet goed gelezen heeft.

Ozymandias
door Ozymandias May 16, 2024 om 08:10
178 Antwoorden / Vragen

Oh, ik heb het goed gelezen. Ik vind alleen dat je verzoek nogal schaamteloos is.

Ja
door JannyBoe May 16, 2024 om 08:50
531 Antwoorden / Vragen

Het is altijd goed om te informeren naar uw rechten @MISKE10 zoals u hier letterlijk doet.
Daar is een consumentenwebsite tenslotte voor.

Mikske10
door Mikske10 May 16, 2024 om 15:24
10 Antwoorden / 2 Vragen

ozymandias, ik vind uw reactie schaamteloos en onparlementair.

Het is duidelijk dat u mijn vraag niet goed heeft begrepen.
U had beter niet kunnen reageren ... op uw reacties zit niemand te wachten.

Mikske10
door Mikske10 May 16, 2024 om 15:25
10 Antwoorden / 2 Vragen

Dankjewel @Jannyboe voor uw lieve reactie.

Ozymandias
door Ozymandias May 17, 2024 om 09:18
178 Antwoorden / Vragen

Onparlementair? Ik weet niet zo goed wat het parlement er mee te maken heeft.

Maar even voor de duidelijkheid. Je bent geen geld kwijt, je hebt geen schade geleden. Dus compensatie voor wat? De teleurstelling? Het leven zit er vol mee.

Ja
door JannyBoe May 17, 2024 om 11:40
531 Antwoorden / Vragen

Het woordenboek biedt hier uitkomst.

ne
door neodutchio May 17, 2024 om 14:23
5173 Antwoorden / 12 Vragen

TS lijdt wel schade. De overeenkomst is immers een lamp voor een afgesproken prijs. Doordat de verkoper niet levert moet TS de lamp nu kopen voor €18,00 meer.

Mikske10
door Mikske10 May 23, 2024 om 00:44
10 Antwoorden / 2 Vragen

Dankjewel   NEODUTCHIO  voor je fijne en lieve reactie.

Mabelle
door Mabelle - May 15, 2024 om 19:46
482 Antwoorden / 1 Vragen

ik wil dezelfde lamp kopen, maar wel voor dezelfde prijs als dezelfde lamp die door een fout niet bezorgd werd. Ik wil geen €18 meer betalen. Ik vermoed dat u mijn vraag/verhaal niet goed gelezen heeft.

Je hebt de lamp bij een externe leverancier gekocht die niet kon leveren. Je hebt je geld terug, Bol biedt nog 10 euro uit coulance aan, daar zul je het mee moeten doen. Bol is niet verplicht het artikel te leveren voor eenzelfde prijs als de externe leverancier.

Heb een link naar die lamp?

Mikske10
door Mikske10 May 15, 2024 om 20:17
10 Antwoorden / 2 Vragen

@Mabelle, die €10 krijg ik van de partner van Bol zoals ik al schreef.
De lamp heb ik via Bol gekocht en zou ook via Bol geleverd worden.
En nu doet Bol helemaal niks ...

Waarom heeft u een link naar de lamp nodig?

sira
door sira May 15, 2024 om 20:39
2380 Antwoorden / 24 Vragen

Dan gaan wij googelen naar die lamp.

ne
door neodutchio May 15, 2024 om 20:41
5173 Antwoorden / 12 Vragen

Bol hoeft ook helemaal niets te doen aangezien Bol geen partij is tussen u en die andere verkoper.

Mabelle
door Mabelle May 15, 2024 om 21:17
482 Antwoorden / 1 Vragen

Bol hoeft ook helemaal niets te doen.

Mabelle
door Mabelle May 15, 2024 om 21:20
482 Antwoorden / 1 Vragen

@sira, inderdaad jij begrijpt het.

ne
door neodutchio - May 15, 2024 om 19:47
5173 Antwoorden / 12 Vragen

U hebt de eerste lamp bij een ander bedrijf besteld, de tweede bij Bol. De partner kon niet leveren en heeft de order geannuleerd.
U kunt een dekkingskoop doen, maar of het werk om het extra geld terug te krijgen opweegt vraag ik mij af. Er is recht, maar recht halen kost tijd.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende May 15, 2024 om 19:53
2118 Antwoorden / Vragen

Is dat je advies, een dekkingsaankoop doen? Kan TS direct bij BOL doen en gelijk eea kortsluiten, wordt vast lachen. Kijken of dat gaat lukken, November Oscar Tango.

ne
door neodutchio May 15, 2024 om 20:40
5173 Antwoorden / 12 Vragen

Het gaat er om welk recht er is, en dit recht is er. Overigens moet TS niet bij Bol zijn, maar bij de partner om dat prijsverschil terug te krijgen. En zoals ik al zei, het zal het niet waard zijn, maar de mogelijkheid is er wel.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende May 16, 2024 om 18:19
2118 Antwoorden / Vragen

Ken je zelf toevallig één voorbeeld van iemand die dit succesvol heeft gedaan? En dat mag dan wat meer zijn dan €20 natuurlijk.

ne
door neodutchio May 16, 2024 om 20:12
5173 Antwoorden / 12 Vragen

Ja.

tr
door truus0509 May 17, 2024 om 11:48
4 Antwoorden / 0 Vragen

TS heeft geen enkel recht. Partner kan (om wat voor reden dan ook) lamp niet leveren en annuleert de bestelling. TS krijgt geld terug en klaar. Kijk eens bij Bol.com hoeveel dezelfde artikelen verschillende prijzen hebben. Kun je dan bij iedereen compensatie vragen omdat iemand het voor een hogere prijs aanbiedt?

ne
door neodutchio May 17, 2024 om 13:34
5173 Antwoorden / 12 Vragen

Beste Truus, onder welk recht meent u dat iemand zomaar onder een overeenkomst uit kan komen? Elke overeenkomst heeft rechten en plichten van beide kanten. TS heeft recht op het prijsverschil omdat er niet geleverd word door de verkoper.

Janzegt
door Janzegt - May 15, 2024 om 21:54
137 Antwoorden / Vragen

Erg vervelend voor je dat de lamp niet geleverd is. Bol.com lost het op door je het aankoopbedrag terug te storten. Netjes opgelost van hun zijde, terwijl het niet kunnen leveren van de lamp het probleem is van de wederverkoper van Bol.com.

Blijkbaar kan deze wederverkoper de lamp niet meer leveren,( of hij mag deze niet meer leveren van bol.com omdat je misschien niet de enige bent die niets heeft gekregen of hij heeft doorbesteld bij AlieEx) maar hij geeft je een compensatie van Eur 10,00. Hoeft hij formeel niet te doen, maar ik zou deze wel aanpakken.

Dat de lamp nu aangeboden wordt voor een ander bedrag is erg vervelend, maar niet abnormaal. Waarschijnlijk heeft Bol.com nu de lamp op voorraad liggen in hun magazijn en daardoor extra opslag kosten, of ook Bol.com moest meer betalen voor de lamp.

Hoe vervelend ook, meer rechten heb je niet.
P.S. dat een artikel na een bepaalde periode goedkoper wordt, komt ook regelmatig voor, maar dan vragen mensen niet wat hun rechten zijn.

Mikske10
door Mikske10 May 16, 2024 om 15:19
10 Antwoorden / 2 Vragen

@Janzegt, ik heb een lamp gekocht voor een bepaalde prijs.

Er is iets fout gegaan bij het verzenden ... niet mijn schuld.
Bol com zegt: we annuleren deze bestelling en dan bestelt u de lamp gewoon opnieuw.
Ze vertellen er niet bij dat deze dan €18 duurder is.
Ze hadden de bestelling ook gewoon opnieuw kunnen versturen, want de verzending verliep ook via BOL.,
Ik vind €18 meer betalen voor dezelfde lamp door een fout bij de verzending best veel.

In feite ben ik de dupe van een fout van degene die de verzending zou afdoen.

Mabelle
door Mabelle May 16, 2024 om 16:09
482 Antwoorden / 1 Vragen

Blijkbaar was de voorraad bij de externe leverancier op, dus kan er niet geleverd worden. Jij krijgt je geld terug + 10,- euro uit coulance, het verschil is dan slechts 8,- euro. Moet je daar nou echt zo moeilijk over doen? Je kunt ook wachten en hopen dat de lamp weer goedkoper wordt, prijzen kunnen per dag verschillen.

sira
door sira May 16, 2024 om 18:26
2380 Antwoorden / 24 Vragen

Of een geheel andere, maar goedkopere lamp bestellen. Dan houdt u € 18,- in de zak.

Ga toch ook kijken bij AliExpress, mogelijk vindt u dezelfde lamp of een andere nog leukere lamp.
Heel de Action, Blokker en zelfs de duurdere winkels liggen vol met spullen die afkomstig zijn van Alibaba.

pe
door pebk - May 17, 2024 om 09:43
590 Antwoorden / 0 Vragen

Prima oplossing toch en heel coulant ? U heeft de keus: De lamp kopen voor acht euro extra of de lamp niet kopen/terugsturen.

De oorspronkelijke leverancier kan blijkbaar niet leveren en komt u tegemoet.

mahadma
door mahadma - May 17, 2024 om 09:51
11590 Antwoorden / 51 Vragen

Waar is mijn reactie gebleven? Waarom verwijderd?

wi
door wim koelewijn - May 17, 2024 om 13:02
71 Antwoorden / 1 Vragen

Gewoon alles in de fysieke winkel [ gaan] kopen.  Externe verkopers, net die als bij Blokker, zijn flink duurder, immers de giganten, blokker. bol.. willen ook een percentage.

ma
door marleenvanh - May 18, 2024 om 13:33
453 Antwoorden / 1 Vragen

Laten komen en acuut terugsturen, dan krijg je je geld terug en zoek je fijn een andere, goedkopere lamp uit.