Jo
door Joepjee Jan 3, 2018 om 19:19
Winkels & webshops

Werkt VakantieVeilingen met bots?

Het valt me op dat bij de site VakantieVeilingen vaak extreem hoge bedragen worden geboden zonder dat er al een eerder bod is gedaan. In veel gevallen lijkt het er echt op dat ze bedragen omhoog willen pompen.
Tevens valt het me ook op dat dezelfde namen blijven bieden ondanks dat ze de veiling eerder hebben gewonnen.
Mijn vraag is dus, maakt VakantieVeilingen gebruik van bots om de veilingen duurder te maken?

22850 9 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jan 3, 2018 om 19:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Geen flauw idee. Zou daar sowieso niet aan meedoen.

tenormin
door tenormin - Jan 3, 2018 om 19:42
16859 Antwoorden / 108 Vragen

Wat zijn bots dan?

Jo
door Joepjee Jan 3, 2018 om 19:48
Antwoorden / 1 Vragen

Bots zijn nepaccounts die nep biedingen plaatsen

ti
door tilpend Jan 3, 2018 om 19:50
139 Antwoorden / 0 Vragen

Een "bot" (van robot) is software dat automatisch een handeling verricht, in dit geval een hoger bod uitbrengen.

tenormin
door tenormin Jan 3, 2018 om 19:58
16859 Antwoorden / 108 Vragen

Leuk, nep accounts en nep aanbiedingen. Gelukkig dan maar dat ik van niets 'wist". Nu wel. ☼

Topantwoord

marita5
door marita5 - Jan 3, 2018 om 19:57
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Joepjee ,

Lees eens deze klacht , en het antwoord van Vakantieveilingen , klik op de rode regel .

https://www.klacht.nl/botsnepbieders/

ju
door juliomariner - Jan 3, 2018 om 20:07
1339 Antwoorden / 2 Vragen

Misschien VV zelf niet maar zijn er aanbieders van de kavels die zelf of hun medewerkers laten meebieden

aurora1
door aurora1 - Jan 3, 2018 om 21:13
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Weet ik niet, ik doe ook nooit aan dergelijke veilingen mee.
Gewoon ergens een vakantie boeken lijkt me wel zo verstandig, aanbiedingen meer dan genoeg. Verder geldt voor waar je ook op biedt dat elders hetzelfde vast wel verkrijgbaar zal zijn en misschien wel veel voordeliger. U weet dan wat u koopt en u heeft niet de (telefoon)kosten van het bieden- en de veilingkosten.

tdmduc
door tdmduc - Jan 3, 2018 om 21:25
704 Antwoorden / 2 Vragen

Wanneer je surft wordt er op verschillende manieren data van jou internetgedrag opgeslagen. De meeste data die verzameld wordt, wordt door middel van cookies verzameld. Zo zijn er veel websites die zelf een cookie plaatsen of een script gebruiken die gevraagd, dan wel ongevraagd, cookies plaatsen op de computer van de bezoeker van de website. Met behulp van deze cookies kunnen beheerders van de website weer zien hoe jij je gedraagt op een bepaalde website.

Erger zijn bijvoorbeeld de like buttons van Facebook, of de share buttons van een derde partij. Deze partijen kunnen gemakkelijk zien welke websites jij allemaal bezoekt, die kunnen bijvoorbeeld zien welke politieke voorkeur je hebt, of wat je seksuele geaardheid is, of op welke webshop jij regelmatig komt, of erger naar welke ziektes jij regelmatig op zoek gaat. (bron: vpndiensten.nl)

tijger1
door tijger1 Jan 3, 2018 om 22:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat moeten we met deze reactie?

ne
door neodutchio - Jan 3, 2018 om 21:47
5173 Antwoorden / 12 Vragen

Kijk voor de gein eens op Marktplaats. Daar worden heel veel waardebonnen aangeboden die van Vakantieveilingen afkomen. Een gedeelte is van mensen die een centje willen bijverdienen en een hele hoop van mensen die 'toevallig' verkeerd besteld hebben.
Zelf heb ik ook een aantal keer meegeboden en als je een aantal keer net te laat bent open je met een hoog bod.

jo
door jorisw - Jan 4, 2018 om 10:55
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Ik snap het probleem eigenlijk niet. Als ze bots gebruiken om de prijs kunstmatig hoog te maken, dan stop je toch gewoon als het te duur wordt. Als ze echt zoiets doen hebben ze toch alleen zichzelf er mee lijkt me.Of zijn de gebruikers zo dom om meer te gaan bieden dan wat ze eigenlijk willen, om zo een vakantie te kunnen "winnen"?

Jo
door Joepjee Jan 4, 2018 om 13:05
Antwoorden / 1 Vragen

Ja daar gaat het om, dat gebruikers direct heel hoge bedragen bieden. Naast het feit dat er in de laatste secondes vaak de meeste biedingen worden gedaan waardoor de prijs al hoog wordt.
En dat vind ik het vreemde aangezien het me lijkt dat iedereen zo goedkoop mogelijk een veiling wil winnen.

edrick3
door edrick3 - Jan 4, 2018 om 12:39
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Zou het niet weten.
Maar het staat je vrij om wel of niet te bieden.
Zie reactie van marita5.