le
door leenders-3 Jun 22, 2022 om 18:05
Winkels & webshops

Wie heeft ervaring met modehuis holland

wij hebben een bestelling gedaan bij modehuis holland op 21 mei en betaald via molly maar tot op heden krijg ik niets toegestuurd iedere dag krijg ik een mail dat het onderweg is dit duurt nu al bijna een maand wat moet ik hiermee ik heb ook al 2 weken geleden gevraagd of ik mijn geld terug kan krijgen nee mevrouw nog even geduld het is onderweg

4595 16 Rapporteer

sira
door sira - Jun 22, 2022 om 18:11
2348 Antwoorden / 24 Vragen

U heeft, ondanks de vele waarschuwingen in de diverse media de afgelopen jaren, bij een dropshipper besteld.

De spullen moeten uit China komen. Dat kan 1 à 2 maanden duren. U moet dus nog even geduld hebben. Informeer Mollie dat ze de factuur even uitstellen.
Ga ook even op AliExpress kijken of u de artikelen daar kunt vinden. Indien dat het geval is, bestel de volgende keer dan daar, scheelt u veel geld.

getty
door getty - Jun 22, 2022 om 18:38
4179 Antwoorden / 10 Vragen

China...

( staat vast wel ergens in hun voorwaarden)

tenormin
door tenormin - Jun 22, 2022 om 18:40
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Vast en zeker via Facebook besteld? Ik zie dit telkens voorbij komen. Zoals @sira schrijft: is een dropshipper. Dat kan ik zelf niet zien maar alleen al de site: ik zou er dus echt niet durven kopen. veel te weinig informatie. Hou me altijd bij bestaande, Nederlandse zaken, om de doodeenvoudige reden dat ik niet "buitenlands" durf te gaan.

Ja
door JannyBoe - Jun 22, 2022 om 18:40
520 Antwoorden / Vragen

Hallo, als u met een creditcard betaald hebt dan kunt u contact opnemen met dat bedrijf om uw geld terug te krijgen. Succes.

ne
door neodutchio Jun 22, 2022 om 19:03
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Als je bij dergelijke bedrijven met je creditcard betaald kan je die het beste direct blokkeren en een nieuwe aanvragen. Je gooit nu je hele bestedingslimiet te grabbel aan een onbekende.

Ja
door JannyBoe Jun 23, 2022 om 09:11
520 Antwoorden / Vragen

Nee hoor, je kunt het beste contact opnemen met de creditcardmaatschappij en daar informeren en afspraken maken.

atlas1302
door atlas1302 Jul 25, 2022 om 23:16
341 Antwoorden / 13 Vragen

Revolut adviseert ook in dit soort gevallen, blokkeer je oude kaart en neem een nieuwe. Voor dit soort grappen heb ik een viruele kaart, dus dat is easy! en kost je niks. Binnen een paar minuten gefikst vanuit je luie stoel. Perfect.

Een grappenmaker probeerde eens te incasseren van de oude kaart, betalingen mislukt. Logisch, die kaart is dood en begraven. Eigenlijk een super idee, soms verander ik ook mijn pincode voor de veiligheid, maar een kaartje af en toe wegmikken kan zeker geen kwaad tegen het boeventuig.

ne
door neodutchio - Jun 22, 2022 om 18:59
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Een gratis webshop van Shopify die dus binnenkort weer verdwenen is. Geen identiteit bij de algemene voorwaarden of waar dan ook op de website en contact via een formulier.
Oftewel, een "verkoper" die niet gevonden wil worden. Heel snel van weglopen dus.

tenormin
door tenormin Jun 22, 2022 om 23:57
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Ja, maar de meeste mensen lopen pas weg nadat er besteld is. Daarom, ik durf niets van "immer weit weg" te bestellen en houd me braaf aan de mij bekende winkels, die alles hebben, KvK, bellen, emailen en noem maar op. Maar zal wel ouderwets zijn.

hutch
door hutch - Jun 22, 2022 om 19:55
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Website gemaakt op 27 mei 2022.....

Dit oplichtertje spreekt over een 'bemiddelingsdienst'.
Als (...!!!) u al iets krijgt, zult u ook nog inklaringskosten en/of invoerrechten moeten betalen, buiten het feit dat het hoogstwaarschijnlijk ook nog eens niet past (meestal te klein).

"Modehuis Holland is een klein bedrijf opgestart door een team dat iedere dag opzoek gaat naar nieuwe top producten."
Klein bedrijf? Lariekoek; dit is aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid, één persoontje, die uw bestelling doorstuurt naar China. Dus u kunt ook geen kwaliteit verwachten.

Ik ben bang dat u uw geld helemaal kwijt bent aan dit figuur.

Aanvulling: Dit figuur is ook nog eens keihard aan het liegen, gezien het onderstaande:
"Deze pagina is voor het laatst aangepast op 1 januari 2020." (zie mijn 1e regel, bovenaan).

Zie het maar als leergeld (helaas).

hutch
door hutch Jun 22, 2022 om 20:00
4515 Antwoorden / 29 Vragen

"Er is een grote kans dat uw e-mail in onze SPAM-map terecht is gekomen."

En daar hoort dit soort rommel ook!

hutch
door hutch Jun 22, 2022 om 20:06
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Op deze website wordt verwezen naar delonta.com.

Dit is eveneens van deze oplichter. Zeer veel klachten op Klachtenkompas.
Scoort zeer slecht op Webshopchecker en Trustpilot.

rj
door rjw Jul 22, 2022 om 12:48
3268 Antwoorden / 5 Vragen

De vlag in je avatar staat verkeerd. Even corrigeren.

pe
door pebk Jul 25, 2022 om 16:53
581 Antwoorden / 0 Vragen

Het is niet per se een oplichtertje. Bemiddelingsdienst is nederlands voor Dropshipper. De bestelling zal wel uitgegaan zijn. Voor een klein deel van het bedrag wordt het in China besteld (de rest is winst) en ooit wordt het waarschijnlijk wel een keer thuis bezorgd.

Dropshipping mag in beginsel in Nederland. Je mag iets ergens kopen en voor een hoger bedrag aan iemand anders verkopen.

gerbera
door gerbera Jul 25, 2022 om 21:50
7368 Antwoorden / 14 Vragen

@RJW, vlag is goed, boerenprotest. Zelfs bij de tour de france werd er aan mee gedaan, de Champs Elysee hing vol met omgekeerde Nederlandse vlaggen. ☺☺

sjjoppy
door sjjoppy - Jun 22, 2022 om 20:06
7195 Antwoorden / 3 Vragen
marita5
door marita5 - Jun 22, 2022 om 20:12
11519 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Leenders-3 ,

Deze site is geregistreerd op 27 - 5 - 2022 , amper 26 dagen oud .
Is een Dropshipper , spullen komen uit China .
Contact alleen via een formulier , geen Tel. nr / Kvk nr / adres niks .

Bij Retourneren moet u een retourformulier aanvragen bij info@valinza.com !!! , echter deze site bestaat niet .
Heeft u vragen i.v.m. privacybeleid , moet u contact opnemen met info@delonta.com !!! ook deze site bestaat niet

  1. Websitehouder: de onderneming  die gevestigd is te Nederland, en geregistreerd bij de Kamer van Koophandel onder nummer: op aanvraag.!!!
  2. Bijzondere extra inklaringskosten en/of invoerrechten zijn niet bij de prijs inbegrepen en zijn voor rekening van de klant.

Controleren of een site betrouwbaar is , klik op de rode regels .

https://www.eccnederland.nl/nl/nieuws/shoppen-bij-een-shopify-webwinkel-let-op-frauduleuze-verkopers

https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/dropshipping-check-goed-waar-je-bestelt

https://opgelicht.avrotros.nl/hulp/vraag-antwoord/artikel/dropshipping-hoe-werkt-het-en-is-dit-oplichting/

https://opgelicht.avrotros.nl/hulp/vraag-antwoord/artikel/dropshipping-via-aliexpress-hoe-herken-je-deze-webshops-en-is-er-sprake-van-oplichting/

https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/checklist-veilig-online-winkelen

https://www.consumentenbond.nl/online-kopen

https://www.politie.nl/aangifte-of-melding-doen/controleer-handelspartij.html

https://www.politie.nl/aangifte-of-melding-doen/bekende-malafide-handelspartijen.html

An
door Anitavisscher - Jul 5, 2022 om 09:05
1 Antwoorden / Vragen

Ook ik wacht al sinds 18 mei.

Na meerdere emails met ook hetzelfde antwoord dat er vertraging is.

va
door vanlotjegetikt - Jul 5, 2022 om 10:17
809 Antwoorden / Vragen

Een dropshipper. Komt dus uit China. Geduld oefenen of neem uw verlies, bestel voortaan of rechtstreeks bij Alie of gewoon in een stenen winkel.

In
door Ineke Driessen - Jul 7, 2022 om 09:34
1 Antwoorden / Vragen

Op 28-05-2022, heb ik een bestelling gedaan. Ook is het bedrag van mijn rekening af geschreven. Ook ik heb nog steeds niets ontvangen. Iedere keer ontvang ik excuses per e-mail.
Ik heb gevraagd het geld terug te storten op mijn rekening. Helaas was niet mogelijk.
Ongeveer anderhalve week geleden de laatste e-mail ontvangen. De bestelling komt eraan. Maar niets ontvangen.

ne
door neodutchio Jul 7, 2022 om 09:59
5157 Antwoorden / 12 Vragen

China ligt niet naast de deur. Even geduld hebben tot u iets ontvangt wat u niet wilde hebben.

Mo
door MoBe - Jul 22, 2022 om 12:16
1 Antwoorden / Vragen

Zagen te laat (gezien reacties op het net) dat dit een onbetrouwbare verkoop site is. 15 mei bestelling gedaan… aan het lijntje gehouden met ‘is onderweg’. Helaas niet meer storneerbaar… nu wel € 100,00 door het vuil afvoer puntje. Schandalige praktijken. We overwegen aangifte bij de politie te gaan doen.

rj
door rjw Jul 22, 2022 om 12:49
3268 Antwoorden / 5 Vragen

Zonde van je tijd.

pe
door pebk Jul 25, 2022 om 17:19
581 Antwoorden / 0 Vragen

Dat is niet zo handig. Aanbieding zag er zeker te mooi uit om waar te zijn? Uw bestelling kan nog best binnenkomen... ooit.

Aangifte kan. Als er genoeg klachten zijn probeert men er wel iets aan te doen. mogelijk wordt de site regegistreerd bij https://www.politie.nl/aangifte-of-melding-doen/controleer-handelspartij.html, zodat de volgende er niet in hoeft te trappen. Maar waarschijnlijk heeft u zelf ook niet gecontroleerd of de site betrouwbaar was.

Ma
door Mary Kap - Jul 25, 2022 om 12:13
1 Antwoorden / Vragen

Ik heb 20 mei een bestelling gedaan van een jurk, ik heb twee keer een mail gehad dat de bestelling onderweg is, maar niets daarvan, ik voel mij opgelicht.

panter22
door panter22 - Jul 25, 2022 om 16:34
6599 Antwoorden / Vragen

Modehuis Holland bestaat niet meer. Je bent je geld kwijt.
Dan maar hopen dat de bestelling nog komt met Aliexpress
https://modehuis-holland.com/collections/all

1paul
door 1paul - Jul 25, 2022 om 16:57
3161 Antwoorden / 0 Vragen

bestelling annuleren en je geld terug vragen, dit mogen ze niet weigeren maar zullen ze wel doen, als dit bedrijf in Nederland zit stel je bij de annulering gelijk dat je je geld binnen 15 dagen terug wilt en bij niet nakomen schakel je de deurwaarder in om dit terug te halen!

ne
door neodutchio Jul 25, 2022 om 18:29
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Even een klein detail, bij wie moet je je bestelling annuleren en aan wie moet je je geld terug vragen? Er is niets bekend van dat bedrijf, geen naam, geen contact gegevens, geen KVK inschrijving, niets. En zelfs een deurwaarder kan niets als hij het geld moet ophalen bij iets dat niet bestaat.