vd
door vdlieuw Jun 7, 2023 om 20:26
Winkels & webshops

Winparts ervaringen

Winparts is webshop voor auto onderdelen e.d. Ik heb order geplaatst, is bevestigd, ik heb betaald (bankafschrift bewijs)  Winparts zegt dat er NIET betaald is en levert niet uit.Op mails van mij wordt niet gereageerd, op 5/6 heb ik getracht hen te bellen, 5x werd door Winparts de verbinding verbroken ( bewijs screenshot telefoon).  Winparts hult zich in stilzwijgen en doet geen enkele moeite het geschil op te lossen. Is Winparts in surseance of misschien al failliet of zo ? Ik heb ze in gebreke gesteld i.v.m. leveren van wanprestatie maar men reageert gewoon niet, hoe krijg ik alsnog mijn betaalde onderdelen?

3077 17 Rapporteer
sira
door sira - Jun 7, 2023 om 20:38
2361 Antwoorden / 24 Vragen

U kunt nog een keer bellen en vragen naar de debiteurenadministratie, misschien hebben zij iets over het hoofd gezien.

Plaats anders uw klacht hier: https://www.thuiswinkel.org/helpcenter/klacht-indienen/

Thecla58
door Thecla58 - Jun 7, 2023 om 20:56
862 Antwoorden / 3 Vragen

Ik neem aan dat je via Ideal betaald hebt .? Of via overboeking?

Winparts is niet failliet, mijn schoonzoon besteld zeer regelmatig en nooit problemen

Mabelle
door Mabelle - Jun 7, 2023 om 22:13
455 Antwoorden / 1 Vragen

Winparts is een betrouwbare webshop en van faillissement o.i.d. is geen sprake.

Ik vraag me af op welke manier je betaald hebt. Al gecontroleerd of het niet terug gestort is later? Heb je misschien ING? Die heeft de laatste tijd nogal storingen gehad, misschien heb je net op het moment dat de storing begon met ideal willen betalen?

tenormin
door tenormin Jun 7, 2023 om 22:37
16849 Antwoorden / 108 Vragen

@mabelle, de ING heeft inderdaad, vrij lang, een fikse storing gehad. Echter, zodra alles weer in orde was: iedereen kon weer controleren of er af/ of bijschrijvingen waren. Omdat het nu weer enkele dagen geleden is, heeft de TS, de rekening bekeken en: is er een screenshot van de betaling gemaakt. Dus..... Hoe/per wie, welke bank er betaald is: ik weet het niet: staat er ook niet bij.

Ho
door Hovj - Jun 8, 2023 om 00:27
1 Antwoorden / Vragen

Goede ervaringen met winparts. Gewoon even wachten op een reactie via de mail denk ik. Kunnen makkelijk een paar werkdagen overeen gaan

sjjoppy
door sjjoppy - Jun 8, 2023 om 05:37
7210 Antwoorden / 3 Vragen

Uit de link:

Let op: bij sommige betaalmogelijkheden zit er een vertraging en kan de verwerking dus langer duren dan normaal.

https://www.winparts.nl/klantenservice/betalen/betaling-niet-gelukt-

vd
door vdlieuw - Jun 8, 2023 om 08:28
211 Antwoorden / 6 Vragen

Via AbnAmro internetbankieren, betaald op 27/5 en 29/5, er is niets teruggestort. Kontakt krijgen met Winparts is voor mij onmogelijk, telefoon wordt (aan de hand van mijn herkenbare nr) verbroken en op mail wordt niet gereageerd. Ik wordt gewoon doodgezwegen, als dat klantvriendelijkheid heet dan weet ik het ook niet meer.
Winparts geeft op geen enkele manier blijk van het probleem op te willen lossen.
Dan rest kennelijk alleen nog de weg naar de rechter.

sjjoppy
door sjjoppy Jun 8, 2023 om 08:52
7210 Antwoorden / 3 Vragen

Mail anders even, het kan zijn dat het telefonische gesprek niet soepel is verlopen. klantenservice@winparts.nl

Een gang naar de rechter kan altijd nog.

Franske1958
door Franske1958 - Jun 8, 2023 om 09:41
433 Antwoorden / 2 Vragen

Weet U zeker dat U betaald hebt aan Winparts en niet aan een of andere hacker?

rj
door rjw Jun 8, 2023 om 12:44
3280 Antwoorden / 5 Vragen

Of naar een verkeerde bankrekening.

vd
door vdlieuw - Jun 8, 2023 om 10:56
211 Antwoorden / 6 Vragen

reactie door mij als plaatser van art.
Op officiële klachten reageert Winparts nu eindelijk wel. Nu komt de aap uit de mouw.
Waarom zij niet levert omdat ze geen betaling hebben ontvangen is omdat zij niet meer mey MuliSafepay werken.
Maar dat wist ik niet want op hun fatuur staat GEEN bankrek.nr. of betaalmogelijkheid (?!).  En intern overleg tussen Winparts en MultiS.pay is er ook niet. Ik heb, door het ontbreken van een bank rek.nr. het nr. gebruikt dat in mijn telebankieren adresboek staat. Winparts blijft er bij dat ik fout zit, over klantvriendelijkheid gesproken...... én geen bankrek.nr op factuur, is deze factuur dan wel geldig ? .n

va
door vanlotjegetikt Jun 8, 2023 om 11:29
809 Antwoorden / Vragen

.

r.kemperman
door r.kemperman Jun 8, 2023 om 12:09
423 Antwoorden / 4 Vragen

U stort geld op een oude rekening en bent dan verbaasd dat het niet aan komt.

Ik zie bij Winparts nergens de mogelijkheid om zelf geld over te maken op een rekeningnummer.

Alle betalingen lopen via betaaldiensten waarvan u er een moet selecteren om de bestelling af te ronden.

Zelf alleen goede ervaringen met Winparts ook als het een keer fout gaat

rj
door rjw Jun 8, 2023 om 12:46
3280 Antwoorden / 5 Vragen

Pas het openingsbericht even aan met de mededeling dat u zelf fout zat en dat het is opgelost wel zo netjes richting dit bedrijf.

va
door vanlotjegetikt - Jun 8, 2023 om 11:36
809 Antwoorden / Vragen

En ik lees op de website de mogelijkheid tot diverse betalingsmethodes.
https://www.winparts.nl/klantenservice/betalen/betaalmogelijkheden

vd
door vdlieuw Jun 8, 2023 om 11:55
211 Antwoorden / 6 Vragen

ik ben een klant en gebruik, door het ontbreken van een bankrek.nr op de factuur (dat opzich is al vreemd) het bankrek.nr dat in mijn bank adresboek staat. Dat us toch niet vrernd, dat isctoch logisch. Uw redenatie achteraf dat ik zus en zo had moeten dien.....
Regel 2 voor een webshop is maak het de klant zo nakkelijk mogelijk..... als ik wil betalen en ik moet als klant nog op zoek naar een bankrek.nr.  sorry hoor dat is de omgekeerde wereld.

ne
door neodutchio Jun 8, 2023 om 17:35
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Hoe kunt u de optie zelf overboeken naar kiezen zonder dat daar een mogelijkheid voor is?

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jun 8, 2023 om 12:24
2095 Antwoorden / Vragen

Dus Winparts had volkomen gelijk, er is geen betaling bij hun binnen gekomen en dat lijkt mij het einde van het verhaal.
Ik neem aan dat je nu bij Multisafepay achter je geld aan kan maar ik denk dat je een goede kans hebt dat als je random geld in "de machine" stopt het er niet meer uitkomt.

atlas1302
door atlas1302 - Jun 8, 2023 om 12:49
341 Antwoorden / 13 Vragen

Multisafepay, Winparts ondersteund deze betaalwijze niet. Waarom u dan toch op deze manier probeert te betalen, terwijl er vele andere mogelijkheden zijn.
Winparts heeft dus gelijk, er is geen betaling ontvangen.

Hoe uw bestelde onderdelen kunt krijgen op uw adres, betaal de rekening op de manier zoals Winparts dat aangeeft. That's it.

ne
door neodutchio - Jun 8, 2023 om 14:05
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Tja, zat mogelijkheden om te betalen en u besluit op een andere manier te willen betalen. Wiens fout is dat dan?

va
door vanlotjegetikt - Jun 8, 2023 om 15:34
809 Antwoorden / Vragen

Ik zou de beginpost toch maar aanpassen. Niet fraai een bedrijf zwart te maken terwijl u zelf de veroorzaker bent van alles wat u schrijft.

vd
door vdlieuw - Jun 8, 2023 om 17:01
211 Antwoorden / 6 Vragen

"Henkdezevende", u zegt Winparts had gelijk, zij heeft geen betaling ontvangen en u suggereert daarmee dat dan de kous af is, ik vind dat nogal kort door de bocht.
Ik stel dar ik wel degelijk betaald heb, dat Winparts een andere betaalwijze hanteert kan ik niet weten en het feit dat Winparts GEEN bankrek.nr op de factuur zet zodat ik meteen het juiste IBAN nr. heb, is natuurlijk heel vreemd.
En dat Winparts, geconfronteerd met deze zaken, vanuit klantvriendelijkheid en klant behoud, niets probeert op te lossen en niet reageert op tel. en mail is verre van positief

ne
door neodutchio Jun 8, 2023 om 17:38
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Maar legt u nu eens uit hoe u kunt bestellen zonder een betaaloptie aan te vinken en voor handmatige overboeking te kiezen? Alle betaalwijzen die gehanteerd worden heb ik hierboven in een screenshot neergezet. U kunt dus weten dat wat u deed niet juist was. En wat zou Winparts anders moeten doen? Hebt u het rekeningnummer verteld waarnaar u het overgeboekt heeft?

Maar de hamvraag blijft staan, hoe kunt u iets bestellen zonder betaaloptie aan te vinken?

ju
door juliomariner Jun 8, 2023 om 19:28
1330 Antwoorden / 2 Vragen

Ik denk dat ze zo'n klant liever kwijt dan rijk zijn.
Klant maakt zelf een fout en bedrijf kan het oplossen.

Mabelle
door Mabelle Jun 8, 2023 om 19:41
455 Antwoorden / 1 Vragen

Het ergste is nog dat hij denkt volkomen in zijn recht te staan.

sjjoppy
door sjjoppy - Jun 8, 2023 om 17:16
7210 Antwoorden / 3 Vragen

Genoeg betaalmogelijkheden en de mogelijkheid die u kiest kunt u in uw adresboek wijzigen.

https://www.winparts.nl/klantenservice/betalen/betaalmogelijkheden#

ro
door ronny530 - Jun 8, 2023 om 18:50
2794 Antwoorden / 41 Vragen

Als u middels Multisafepay heeft betaald dan wordt het betaalde bedrag als zijnde begunstigde onbekend op uw rekening teruggestort maar daar gaat een tijd overheen dus houdt u bankrekening goed in de gaten. Winparts valt in deze niets te verwijten omdat u het rekeningnummer in het adresboek van uw bank niet heeft aangepast. U bent bij het plaatsen van de bestelling al de fout in gegaan want als u per bankoverschrijving betaald dient u het rekeningnummer die in het bestelproces getoont wordt te gebruiken en niet het bij uw opgeslagen rekeningnummer. Winparts gaat pas tot uitlevering over zodra u het bestelbedrag heeft voldaan maar u wordt daarbij wel aan de uiterste betaaltermijn gehouden omdat u het bestelde gekocht heeft en daarmee verplicht wordt het bestelde ook af te nemen. wat u zou kunnen doen is zelf contact met Multisafepay opnemen in de hoop dat de terugstorting versneld kan worden.

Mabelle
door Mabelle - Jun 8, 2023 om 19:01
455 Antwoorden / 1 Vragen

Ik begrijp intussen wel waarom Winparts geen zin meer heeft om te reageren op je mails of je telefoontjes. Je kiest om de 1 of andere vreemde reden niet uit de vele betaalmogelijkheden die ze aanbieden, maar gaat het handmatig overmaken op jouw manier. En dan maak je gebruik van een oud Multisafepay nummer waar ze helemaal geen zaken meer mee doen.

Winparts levert niet, want zij hebben je geld niet ontvangen (en dat is alleen aan jou zelf te verwijten). Je geld zul je moeten terug halen bij Multisafepay.

Begrijpelijk dat Winparts dat niet voor jou gaat oplossen, daar zijn ze niet voor om jouw fouten op te lossen.