ms
door msmeulers Apr 28, 2016 om 10:12
Winkels & webshops

Ajmbudgetcoaching levert verkeerde schoenen

website: www.ajmbudgetcoaching.nl
Achter deze site zit een chinees bedrijf, vandaar ook in Engels:
voor onze dochter schoenen besteld. We krijgen een andere merk schoenen opgestuurd (besteld Twins, krijgen Nikes). In eerste instantie netjes via de mail antwoord gehad, maar krijgen nu door dat deze schoenen ook mooi zijn en we deze maar moeten houden. Hebben veterschoenen besteld, en zijn speciaal voor een bepaald merk gegaan omdat deze het beste passen (vrij smalle voet).

We purchased shoes, but shoes were send from another brand (we ordered Twins and got Nikes). At first very polite customer service, but now we get the answe that these shoes are nice to and we should keep them. We ordered shoes with laces (Nike\'s aren\'t) and specific the brand we ordered because of the width of foot is small.

2939 11 Rapporteer

ja
door jackyh - Apr 28, 2016 om 10:29
953 Antwoorden / 4 Vragen

Ik verwonder me telkens weer over het feit dat mensen dingen kopen bij relatief onbekende websites. Ik hou zelf eigenlijk 3 dingen aan die ik nooit via een website zou kopen n.l. schoenen, brillen en een BH. Verder koop ik geen spullen die geleverd worden door een land waar de maten zo anders zijn. De Aziatische markt is qua maten zo totaal anders dat je deze spullen het best in een winkel kunt kopen. Zou hier verder geen drukte over maken en blij zijn met de Nike schoenen ook als is de pasvorm niet helemaal je van het daar u  waarschijnlijk al heeft betaald.

ms
door msmeulers Apr 28, 2016 om 10:37
1 Antwoorden / 1 Vragen

bedankt voor je reactie. Dit was een wel overwogen risico. We wilden echter de schoen hebben die daar (deze weten we zeker dat die goed past) stond en nergens anders te krijgen is, anders hadden we deze bij een gerenomeerde site of winkel gekocht. Vooraf kende ik het risico, en ik snap dat de kans klein is dat ik mijn geld terug krijg, ik wil dit echter wel publiekelijk maken omdat er nu nog weinig over deze site bekend is. Daarom zoveel mogelijk helpen om bekend te worden ;-)

ja
door jackyh Apr 28, 2016 om 10:48
953 Antwoorden / 4 Vragen

Dat vind ik een goed streven. Velen kennen nu de naam en de eventuele handelswijze van deze website.

Po
door Pomeon Apr 28, 2016 om 13:24
16 Antwoorden / Vragen

Ik heb in 5 minuten al 3 webshops gevonden waar ze dezelfde 'Twins' verkopen als op de site van AJMbudgetcoaching.
Bij AJMbudgetcoaching zijn ze wel een stuk goedkoper..

tijger1
door tijger1 - Apr 28, 2016 om 10:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En het zullen ook wel geen echte Nikes zijn, dus u hebt nog mazzel dat ze niet door de douane in beslag genomen zijn.

pi
door pieterwolters - Apr 28, 2016 om 10:39
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Schoenen kopen bij een winkel die AJM Budget Coaching heet? Koop je je brood ook bij de autodealer?

Gerry1969
door Gerry1969 - Apr 28, 2016 om 10:51
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Als je dit al leest bij de privacyverklaring en je ziet dat de site pas in 2016 online is gegaan moeten de alarmbellen toch gaan rinkelen.

Quote van de site,
Consumentenbescherming

Wij nemen privacy . We zullen lubwymóg controle gebruiken voor alle betekent dat de informatie verzameld in overeenstemming met de wet en in overeenstemming met de wet op de gegevensbescherming van 1998 . Hij gebruikte vertrouwelijk door het personeel en alle transacties dat u deze pagina zult aantrekken verzameld . Uw naam zal niet worden toegevoegd aan de lijst en wij deze informatie aan derden zonder toestemming van de klant .

Diewilik

marita5
door marita5 - Apr 28, 2016 om 10:57
11546 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Msmeulers ,

Ik weet niet waar u vandaan haalt dat de schoenen uit china komen , dit kan ik niet vinden .
De website is gebaseerd op de VS , geregistreerd in Seattle verder is er geen enkele informatie bekend.
Contact gaat alleen via email , copyright 2016 , geen voorwaarden , zie hier .klik op de rode regel .

http://www.ajmbudgetcoaching.nl/schoenen-c-190.html

Gerry1969
door Gerry1969 Apr 28, 2016 om 12:05
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Hou Marita,
De voorwaarden qua verzenden, retourneren en betalingen staan gewoon onderaan de site.
Bij contactgegevens moet je je eigen gegevens invullen,  best vreemd.
Diewilik

marita5
door marita5 Apr 28, 2016 om 12:11
11546 Antwoorden / 15 Vragen

Hoi Diwilik , dat weet ik maar dat is ook alles , contact gaat alleen via mail , deze site klopt voor geen meter daar zou ik dus nooit besteld hebben mvg .

ms
door msmeulers May 23, 2016 om 12:36
1 Antwoorden / 1 Vragen

in de order bevestigings mail stond een bedrijfs naam van de geen die gaat afchrijven: Bb-Ee Co

Cookies
door Cookies - Apr 28, 2016 om 11:14
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Welke Twins schoenen zijn het dan? Ik zie 'tig' Nederlandse sites die dit merk verkopen.

Cookies
door Cookies - Apr 28, 2016 om 11:24
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Of de site nou uit China, VS of Verweggistan komt, maakt niks uit. Het is en blijft een vage site, die waarschijnlijk over een paar weken weer uit de lucht is.

hutch
door hutch - Apr 28, 2016 om 15:50
4517 Antwoorden / 29 Vragen

U heeft geluk..... gefeliciteerd!

U heeft tenminste nog iets ontvangen. Hoewel u schrijft dat u 'Nikes' ontvangen heeft, weet ik (.....) dat u in ieder geval geen echte Nikes ontvangen heeft.
Om die reden heeft u zelfs 2x geluk.
1. Die Chinese imitatierommel (in uw geval die zogenaamde 'Nikes') zijn niet door de (Nederlandse) douane ingenomen / inbeslag genomen;
2. U heeft in ieder geval nog iets ontvangen.

Ik raad u aan om niets retour te sturen. Doet u dat wel bent u EN uw schoenen kwijt EN uw geld kwijt.

Zie dit maar als leergeld en NOOIT meer bestellen via dit soort obscure websites. Altijd eerst alles goed nakijken op dergelijke websites.
Meestal is goedkoop duurkoop.......

En zoals reeds vermeld: ook ik verwonder mij telkens weer, dat iemand bij dit soort 'webshops' iets besteld.

Deze website is geregistreerd door 'iemand' die een e-mailadres gebruikt, beginnende met 'agnesberryy'.
Ga eens daarmee googelen. Verwonder en verbaas u.

hutch
door hutch - Apr 28, 2016 om 16:09
4517 Antwoorden / 29 Vragen

Het lijkt er op dat ook (!) deze site 'overgenomen' is. Deze week was er ook al een dergelijke website met een Nederlandse naam, waarvan de originele website heel anders ingericht was en door een echt Nederlands bedrijf of instantie gebruikt was.

Klik * hier * maar eens, om wat te lezen over de eerste eigenaar van deze website.

Het lijkt wel mode te worden om dergelijke, Nederlands genaamde, websites 'over te nemen' (op wat voor een wijze dan ook).
Zie een vorige vraag over een soortgelijk twijfelachtige website: klik * hier *.

hutch
door hutch - Apr 29, 2016 om 12:08
4517 Antwoorden / 29 Vragen

Aanvulling:

wanneer een bepaalde website (domeinnaam) afgemeld wordt, dus dat de domeinnaamhouder deze niet meer gebruikt, wordt die domeinnaam 40 dagen in quarantaine gezet. Binnen die 40 dagen kan alléén de laatste geregistreerde domeinnaamhouder deze weer ongedaan maken. Na die 40 dagen komt deze domeinnaam weer vrij en kan door iedereen weer geregistreerd worden. Klik * hier * voor verdere uitleg.

Op die wijze worden (vele) websites met Nederlandse namen geregistreerd door buitenlandse 'bedrijfjes' (vaak Chinese) en wordt daar een wazig webshopje aan gekoppeld. Ik vermoed om reden dat die domeinnaam een bepaalde bekendheid heeft en daarmee betrouwbaar is, althans dat hopen zij dan.

Een tip:

mocht u iets willen kopen via een bepaalde website, kijk dan eerst naar de domeinnaam (www.*****.nl) van die webshop.
Als de domeinnaam afwijkt van de inhoud van de website, bijvoorbeeld zoals de in dit topic genoemde websites, begin er dan niet aan.
Bij www.kletslijn.nl verwacht men niet een (Chinese?) webshop voor schoenen e.d.
Bij www.ajmbudgetcoaching.nl verwacht men ook geen webshop voor schoenen e.d.

Daarnaast uiteraard de algemene zaken waar men op dient te letten, zoals bijv. de gebruikte taal (vertaling via Google?), algemene voorwaarden, adres en telefoonnummer van het bedrijf, enz. enz........

Bij vermoeden van misbruik kunt u hiervan bij de registrar van betreffende website melding maken.
Vaak is dit een e-mailadres beginnende met abuse@............ (naam registrar). Die registrar is weer te vinden via www.sidn.nl

ms
door msmeulers - May 23, 2016 om 12:31
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ging er vanuit dat ik inderdaad geld kwijt was. Nogmaals ingecalculeerd risico. Omdat deze website echter niet erg bekend is wil ik ze wel graag aan een bekendheid helpen, dit is primair de reden om dit hier op het forum te posten. Enkele nuttige tips zijn:
- thuis winkel waarborg helpt ook mee met klachten op websites die niet bij hun aangesloten zijn. Ze proberen ook te mailen, maar uiteindelijk hoeft een leverancier hier niks mee te doen.
- site ajmbudget.nl coaching aangemeld bij consuwijzer : alle mails naar hun doorgestuurd, op deze manier komt het ook bij een overheids instantie terrecht
- via website creditcard maatschapij een betwistings formulier ingevuld. Alle mails, leverings papieren en foto's naar creditcard maatschapij doorgestuurd. Zij gaan meewerken om de betaling te annuleren. Een goed argument was dat nergens uit blijkt dat er vanuit het buitenland geleverd werd en dat er zo redelijker wijs aangenomen kon worden dat de nederlandse wet van toepassing was. Op basis van onze wetgeving moet je iets kostenloos kunnen retourneren, zelfs zonder reden.
De creditcard maatschapij heeft dus wel de macht om bij een verkeerde levering alles terug te draaien, ik moet hierbij wel bij de winkel aanbieden om het verkeerd geleverde product weer te komen ophalen.

costnix
door costnix May 23, 2016 om 15:12
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Bij de naam van de webstek had bij u alle alarmbellen moeten afgaan!!!