Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Ma
Mab92 - 02-01-2016 21:32:51
Geldzaken & Recht

CMIS / GMAC negatieve ervaringen

ik heb een hypotheek lopen bij cmis (voorheen gmac) de eerst periode stond mijn rente vast voor 5 jaar. in de maand waarin de renteherziening / einde renteperiode afliep hebben ze het geheel weer voor vijf jaar vastgezet. ondanks dat ik in mijn klachten aangaf dat ik maximaal voor een periode van 1 jaar vastgezet wilde worden, omdat ik aan het uitkijken was naar een andere hypotheekverstrekker. deze bank communiceert minimaal. in de afgelopen acht jaar heb ik slechts drie brieven gekregen, die voor mij (als leek) ook nog eens niet goed te begrijpen zijn omdat er tegenstrijdige informatie wordt gegeven. nou ben ik echt niet dom, functioneer op hbo-niveau, maar ik vind geen duidelijkheid in de brieven.


nu ik eindelijk kan overstappen naar een andere bank blijk ik een gigantische boete te moeten betalen, doordat het geheel voor weer een periode van 5 jaar vastgezet blijkt te zijn. dit was mij niet bekend. kan een bank dat zomaar doen? ondanks dat je middels klachten aangeeft dat je dit niet wil? ik ging er vanuit dat het voor steeds een periode van 1 jaar verlengd was, omdat ik dit aangaf, in al mijn klachten. de bank zegt: "wij verlengen automatisch voor eenzelfde periode als de voorgaande periode. indien dat niet gewenst was had u dit ruimschoots voor de afloop van de renteherziening moeten aangeven".


de enige communicatie vindt plaats als je een klacht indient. ik heb nooit schriftelijke informatie per post gekregen t.a.v. de verlenging van mijn hypotheekperiode. de enige informatie die ik n.a.v. een klacht kreeg was dat ik boetevrij mocht aflossen!!! verderop in diezelfde brief stond dat dat dit niet het geval was... hoort een consument dit automatisch te begrijpen?


wie heeft eenzelfde soort negatieve ervaringen met cmis / gmac?


wie herkent de minimale communicatie die deze bank naar zijn hypotheekgevers heeft?


wie moest ook een veel hogere rente bij herziening / verlenging betalen?


 


graag hoor ik van u.


met vriendelijke groet,


mab