Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Fe
Ferdinand.V - 23-01-2016 18:07:29
Geldzaken & Recht

SNS Bank haalt credicard betaling niet terug.

Goedenavond,

dit is de eerste keer dat ik hier iets plaats, op advies van een familielid. ik hoop dat er hier advies gegeven kan worden m.b.t. dit onderwerp... 

ik had 3 november 2015 een paar schoenen in china gekocht. de verkoper deed er eerst een aantal weken over voordat de schoenen werden "verzonden". toen kreeg ik eindelijk een track en trace nummer, continu in de gaten gehouden of die al in beweging kwam. en ja, op een gegeven moment had het pakje china verlaten.

vanaf dat moment heb ik contact gehouden met postnl voor het overnemen van de track en trace nummer, die in nederland word omgezet naar een 3s nummer. via twitter kan je dan opvragen wat het 3s nummer is bijbehorend bij het chineesse nummer. enfin, op een gegeven moment was het pakje in nederland, maar aldus postnl had ik die eerder die week al opgehaald. dat was niet het geval.

ik heb de postnl toen voorzien van een andere 3s ter vergelijking van het adres, wat niet overeen bleek te komen. het nummer wat ik had gekregen was nep.

ik heb de verkoper eerst een termijn van 7 dagen gegeven het bedrag terug te storten. de verkoper heeft oké gezegt maar niet aan de eis voldaan. op dit moment heb ik de sns bank gebeld met de vraag of ze een betaling terug konden vorderen. er werd mij verwezen naar de website, waar ik dan een formulier moest downloaden en invullen, gegevens bij moest voegen e.d. netjes gedaan, opgestuurd en vandaag een reactie terug. de termijn voor het terugboeken van betalingen was overschreden, deze termijn is één maand aldus artikel 15 van hun voorwaarden.

nu is het dus een probleem, want voordat een pakketje word verzonden ben je 2 weken (halve maand) verder, verder is de verzendtermijn vanuit china 35-60 dagen (één à twee maanden!) plus ik heb de verkoper 7 dagen termijn gegeven om zelf eerst het bedrag terug te storten.

waarom valt dit niet onder de regeling van 180 dagen garantie? en waarom snapt de sns bank niet sat ik niet een claim kan indienen voor iets wat (naar het schijnt) onderweg is? er is hier duidelijk wat verkeerd bij de sns bank, wat hier klopt niets van... nu wil ik dus graag weten wat ik verder nog kan doen. het is 52 euro, dat wil ik natuurlijk wel graag terug hebben en vind het uiteraard erg onredelijk van de sns bank om mijn claim zo af te wijzen.