SNS Bank haalt credicard betaling niet terug.
Goedenavond,
Dit is de eerste keer dat ik hier iets plaats, op advies van een familielid. Ik hoop dat er hier advies gegeven kan worden m.b.t. dit onderwerp...
Ik had 3 November 2015 een paar schoenen in china gekocht. De verkoper deed er eerst een aantal weken over voordat de schoenen werden "verzonden". Toen kreeg ik eindelijk een Track en Trace nummer, continu in de gaten gehouden of die al in beweging kwam. En ja, op een gegeven moment had het pakje China verlaten.
Vanaf dat moment heb ik contact gehouden met PostNL voor het overnemen van de Track en Trace nummer, die in Nederland word omgezet naar een 3S nummer. Via Twitter kan je dan opvragen wat het 3S nummer is bijbehorend bij het chineesse nummer. Enfin, op een gegeven moment was het pakje in Nederland, maar aldus PostNL had ik die eerder die week al opgehaald. Dat was niet het geval.
Ik heb de PostNL toen voorzien van een andere 3S ter vergelijking van het adres, wat niet overeen bleek te komen. Het nummer wat ik had gekregen was nep.
Ik heb de verkoper eerst een termijn van 7 dagen gegeven het bedrag terug te storten. De verkoper heeft oké gezegt maar niet aan de eis voldaan. Op dit moment heb ik de SNS Bank gebeld met de vraag of ze een betaling terug konden vorderen. Er werd mij verwezen naar de website, waar ik dan een formulier moest downloaden en invullen, gegevens bij moest voegen e.d. Netjes gedaan, opgestuurd en vandaag een reactie terug. De termijn voor het terugboeken van betalingen was overschreden, deze termijn is één maand aldus artikel 15 van hun voorwaarden.
Nu is het dus een probleem, want voordat een pakketje word verzonden ben je 2 weken (halve maand) verder, verder is de verzendtermijn vanuit China 35-60 dagen (één à twee maanden!) plus ik heb de verkoper 7 dagen termijn gegeven om zelf eerst het bedrag terug te storten.
Waarom valt dit niet onder de regeling van 180 dagen garantie? En waarom snapt de SNS Bank niet sat ik niet een claim kan indienen voor iets wat (naar het schijnt) onderweg is? Er is hier duidelijk wat verkeerd bij de SNS Bank, wat hier klopt niets van... nu wil ik dus graag weten wat ik verder nog kan doen. Het is 52 euro, dat wil ik natuurlijk wel graag terug hebben en vind het uiteraard erg onredelijk van de SNS Bank om mijn claim zo af te wijzen.
Dat dit niet onder de aankoopverzekering valt treft u in de voorwaarden op deze pagina, art 7.2.1
Maar het is niet tijdens transport mis gegaan, dus dat artikel is niet van toepassing. De verkoper heeft het product niet verstuurd.
Juist, en de aankoopverzekering vergoed schade en diefstal, geen internetoplichting.
Je hebt niets dus kan het ook niet onder de 180 dagen vallen. Die gelden alleen als je een product stuk laat vallen of in geval van diefstal. Dan nog geldt er een eigen risico in dat soort gevallen.
Ik koop zelf veel in China zoals mobieltjes, powerbanks en led lampen. Altijd binnen 2 a 3 weken geleverd. Soms wat belasting moeten betalen maar dat weet je.
Misschien moet u wel blij zijn, stel dat u merkschoenen heeft besteld en de douane zegt het zijn namaakschoenen, dan kunt u 425 euro boete krijgen. Lees vtv goed hoe het bedrijf bekend staat, dat Is de 1e winst. Helaas voor u in dit geval.
Diewilik
Geachte,
Het bedrijf had goede reviews en in geval van namaak krijg ik géén boete opgelegt. Daarvoor is er een instantie, ECC als ik het goed heb.
U weet het allemaal dus al zelf. Die nepperds kunnen wel in beslag genomen worden. En dan hebt u ook geen recht op vergoeding.
Maar bij oplichting maakt het niet uit wat er gekocht word, als de verkoper het product niet verzend maakt het niet uit. Dan is de verkoper fout.
Voor u was inderdaad creditcardbetaling terugdraaien van toepassing geweest en daarvan is de termijn bij SNS 1 maand.
.....Het betreffende bedrijf kan of wil de goederen/diensten niet leveren...
https://www.snsbank.nl/particulier/betalen/creditcard/formulieren.html
Hoe moet ik binnen één maand het bedrag terug vragen als de levering uit china tot maximaal 2 maanden kan duren? Daar zit dus een probleem in de voorwaarden. Ga ik maar even bij een jurist navragen, want ik vind dit niet kunnen.
Welke website betreft dit?
iOffer, normaal koop ik daar niets, maar het product was op AliExpress uitverkocht. Bij AliExpress ben ik in ieder geval goed beschermd.
ferdinand.v. schrijft in een reactie:
Hoe moet ik binnen één maand het bedrag terug vragen als de levering uit china tot maximaal 2 maanden kan duren? Daar zit dus een probleem in de voorwaarden. Ga ik maar even bij een jurist navragen, want ik vind dit niet kunnen.
Het is niet alleen SNS die deze termijn hanteert: http://www.mastercard.com/nl/personal/nl/education/geldterugservice.html
U kunt het uiteraard navragen bij een jurist, maar u bent akkoord gegaan met de voorwaarden toen u de creditcard aanvroeg.
vrijwel iedere chinees , valt onder ioffer daar kunt U ook het geschil voor leggen, ( als U daarbij heeft besteld) , en het is bekend dat er regelmatig pakjes verdwijnen die uit china komen, dan heb je wel je track nummer , en staat er netjes afgeleverd.. maar in werkelijkheid is deze "verdwenen" een geschil openen heeft hierbij géén zin ( uiteraard zijn er ook andere zoals light in the box mini in the box, ) overigens heb ik met een geschil over en dashcam wel een nieuwe "betere"gehad. en mocht de oude houden ( resolutie was niet zoals omschreven)
iOffer doet niets, dat is het probleem. En het pakketje is niet verdwenen, ik heb een Track en Trace gehad die niet gekoppeld was aan mijn adres. Normaal doe ik altijd mijn bestellingen bij AliExpress, maar daar was het product niet meer te krijgen. Heb ik via een verkoper op iOffer, eentje met honderden goede reviews, hetzelfde product gekocht, maar is nooit naar mij verzonden.
Als u het niet eens bent met de voorwaarden van de SNS Bank - waarmee u zelf vooraf akkoord gegaan bent - dan kunt u maar beter over die voorwaarden klagen bij die bank.
Hallo Aurora1,
Sorry voor de late reactie. Ik heb met een jurist gesproken en hij zei dat als de voorwaarden onbehoorlijk waren naar mij (de cosument) toe, dat je de voorwaarden ongeldig kan laten verklaren.
Heb zelf door drukte even geen tijd gehad hier mee aan de slag te gaan, maar ga hier zeker nog mee aan de slag.
Vriendelijke groet,
Ferdinand V
Sweet dreams.
Wanneer 'iets' bij de SNS Bank niet klopt is er een pittig SNS Bank forum........en die reageren prompt!
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Zero sugar jumbo
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer
Gevonden goederen terug zien te krijgen lukt maar niet
Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.
De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug
...
Lees meer
Charlie Temple komt afspraken niet na en laat niets van zich horen, ben niet dei
CharleyTemple nog actief? Komen hun verplichtingen niet na. Hoe zit dit vragen velen met mij zich af Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer