Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

mathijs_b
mathijs_b - 25-05-2016 12:30:25
Geldzaken & Recht

Pakketje uit buitenland wordt niet meer bezorgd door PostNL

ik bestel regelmatig spullen in het buitenland, vooral in china.
tot nu toe werden de pakketjes keurig bezorgd, maar deze week lag er een kaart in de brievenbus dat ik het pakketje op het postagentschap moest afhalen.


ik was de hele dag thuis dus dat was de reden niet. het was een voorbedrukte kaart met foto van pakketje erop, dus de postbezorger had het gewoon niet bij zich, alleen die kaart.
de baas op het postagentschap vertelde mij dat dat wel vaker zou gebeuren. ik ben het daar totaal niet mee eens. post behoort bezorgd te worden en moet je niet zelf af te hoeven halen. als je niet thuis bent is dat iets anders, dan mag het van mij wel op deze manier.


ik zie het als voorbode dat de bestelbussen van postnl straks helemaal verdwijnen. de "gewone" postbode gooit een kaart in de bus en je mag zelf naar een magazijn gaan om het pakketje op te halen.
vraag: is postnl verplicht om pakketjes minstens éénmaal aan te bieden of mogen ze het bezorgen wegbezuinigen en de klant zelf het werk laten doen?