Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ro
ronaldlubach - 26-05-2016 20:19:18
Winkels & Webshops

Kan ik echt niet anders dan betalen aan Bos Incasso inzake Fiber?

Zelfs een verzendbewijs en getuigen zegt schijnbaar helemaal niets. fiber zegt dat ze niet alle aparatuur van ons reour hebben ontvangen.
ze zeggen dus niet dat ze niets terug hebben gekregen, maar niet alles terug hebben gekregen.
wij hebben een verzendbewijs en zelfs een ontvangst bewijs. maar... wij kunnen niet aantonen dat alles in de doos zat. (zegt onze advocaat)

wij hebben een andere leverancier (we zijn trouwens niet voor niets weg bij fiber) en die heeft uiteraard andere aparatuur geleverd en wij hebben geen enkel belang bij spullen van fiber. maar die opmerking, het aflever en het ontvangst bewijs en het feit dat wij getuigen hebben die gezien hebben wat er in de doos is gedaan en gezien hebben dat die doos is dichtgeplakt, zijn niet voldoende bewijs..., volgens onze advocaat.
tenslotte kun je de doos weer openen en alles of iets er uit halen.

maar volgens die theorie kun je zelfs niet alles fotograferen of zelfs op film zetten en dan nog niet je recht halen/krijgen. tenslotte kun je een inpak foto maken, maar dat zegt niets van wat er daarna is gebeurd. en zelfs als je het inpakken, dichtplakken, etiket er op, wegbrengen en afleveren op film zet zonder een pauze, kun je nog de film achteraf manipuleren.

en dus..., heeft mijn moeder (want daar gaat het om) vanwege de dreiging met een civiele procedure en de mogelijkheid dat er beslag op haar auto gelegd gaat worden, maar besloten dat ze in termijnen van € 10 per maand moet gaan betalen. naar mijn mening maakt de incasso dienst die fiber hiervoor in de hand heeft genomen, gebruik van onrechtmatige pressie middelen, maar wat moet je dan? 

m.a.w. fiber, onderdeel van kpn volgens de advocaat, heeft alle macht en als klant ben je gewoon loslopend wild waar op geschoten moet worden. hun medewerkers maken geen fouten, stelen niet, er valt niets kapot waarna gezegd wordt dat het er niet in zat en mogen 3 maanden nadat je de spullen hebt geretourneerd een aanmaning sturen dat ze niet alles retour hebben ontvangen. of heeft iemand andere ervaringen en hoeft mijn moeder helemaal niet te betalen?