Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Mo
Moro - 27-07-2016 11:21:22
Huishouden & Energie

Na 6 maanden verhuisd te zijn rekening gekregen van Eneco

In januari 2016 ben ik officieel verhuisd van adres a naar adres b. de rekeningen van beide adressen van dat maand zijn betaald. 
op 16 januari heb ik mijn adres gewijzigd bij eneco met de mededeling kunt u al mij post naar het nieuwe adres opsturen. hierop reageert de medewerkster van eneco geen enkel probleem. daarnaast heb ik eneco toestemming gegeven om voorschotnota's automatisch te laten afchrijven van mijn bankrekening. 

zes maanden later op 25 juli 2016 heb ik oproepgemist ontvangen. ik terugbellen wat blijkt eneco heeft mij doorverwijzen naar een incassobureau zonder mij hiervan op de hoogte gehouden te hebben. zodra je eneco hierover contacteer voor vraag en uitleg wordt er het volgende verteld '' meneer ik kan u niet verder helpen en ik mag u ook niets vertellen over het bedrag over welke termijn het omgaat''. wat een top service van eneco toch. het dossier is doorgestuurd naar een incassobureau die kunnen inhoudelijk informatie verstrekken. het bedrag blijkt van december 2015 te zijn, via mijn bankrekeningnummer is in december wederom een bedrag betaald aan eneco. hele proces wederom verteld aan de incassobureau en die neem gelukkig wel tijd en moeite om het uit te zoeken. alle bewijsstukken geleverd. 

om terug te komen op de essentie van het verhaal, het gaat niet alleen om het openstaande bedrag, maar op de manier waarop het gelopen is. tijdens mij verhuisperiode heb ik mij adres netjes gewijzigd daarvan heb ik bewijs op de mail staan. ik ben nog steeds klant van eneco al mij contactgegevens hebben ze van telefoonummer, adres & email.

ik heb geen post ontvangen (geen 1e herinnering, 2e herinnering & aanmaning). een klacht indienen bij eneco stelt naar mij idee nergens op. 25 januari 2016 klacht ingediend, antwoord erop wij zijn niet verantwoordelijk voor geen dat u overkomen is. met andere woorden een adreswijziging doorgegeven bij eneco stelt niets voor. het ergste moet nog komen de medewerkster van eneco die mij klacht heeft behandeld beweert mij telefonisch te hebben benaderd. het is er om gek van te worden. fout na fout na fout wat ik in twee dagen geconstateerd heb van eneco. mijn vertrouwen in eneco is kwijt met name door de manier waarop zij met klanten omgaan, gelukkig leven wij in een land waarbij je recht hebt om alles zelf te kiezen.

eneco na volgend jaar ben je mij kwijt als klant!

laatste mededeling hierover: iedereen van ons weet het zodra je een openstaande factuur heb eind van het jaar bij eneco worden alle betaling richting de klant verrekend met het openstaande bedrag? ja dus in april 2016 hebben ze nog wel een bedrag van €25,00 uitgekeerd voor windkrachtkorting. 
als ik een bedrag open heb staan waarom wordt er dan uberhaupt geld naar mij teruggestort??

zeer onprofessioneel klachtenbehandeling, ik ben woest op eneco en op de gang van zaken, niet verwacht van een bedrijf als eneco.