Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

D1
D1204 - 30-08-2016 16:14:53
Elektronica & TV

4K tv blijkt geen 4K te kunnen weergeven

vorig jaar heb ik een 4k televisie van philips gekocht bij de media markt. dit betreft het modelnummer 49pus7907/12. via internet veel onderzoek gedaan welke tv het meest bij mijn eisen pastte. uiteindelijk op deze uitgekomen via de media markt website en zodoende naar een filiaal gegaan. daar stond de tv ook als demo, dus even gevraagd of de verkoper het 1 en ander kon laten zien. de verkoper was zelf helemaal te spreken over de tv, ambilight, 3d en 4k zoals hij zei (en op de wesbite stond).
na een uitgebreide demonstratie deze tv aangeschaft en op weg naar huis.
thuis aangekomen natuurlijk helemaal in de wolken want ik had een 4k tv aangeschaft. over de tijd veel netflix gekeken in de veronderstelling dat dat 4k was. het was wel mooi beeld maar vond het nooit echt heel bijzonder. ook youtube kon geen 4k instelling tonen wat me al verbaasde.

afgelopen week daarbij nog een nieuwe xbox one s aangeschaft vanwege de optie dat deze alles in 4k kon tonen. eenmaal aangesloten gaf deze aan dat mijn tv bepaalde middelen mistte waardoor deze geen 4k kon tonen. 


hierop ben ik onderzoek gaan doen en wat blijkt, media markt en philips adverteren met een 4k tv die alleen de resolutie van een 4k tv heeft maar het niet kan weergeven door de missende h. 265 codec. 
met deze info ben ik gaan bellen en meerdere keren naar de destbetreffende media markt geweest van aanschaf (wat 45 min. rijden is enkele reis) omdat ze mij alleen daar kunnen 'helpen'. hier geven ze elkaar de schuld door verkeerde info en verantwoordelijkheid naar de consument en krijg ik alleen de tip dat ik een media box kan kopen van een zekere 350,- gemiddeld waarmee ik dan wel 4k kan streamen maar nog steeds geen 4k xbox kan spelen omdat er geen hdmi ingang op zit voor de xbox.

kortom geven ze elkaar de schuld, adverteren ze met iets wat niet klopt, willen ze beide niet toegeven of helpen en heb ik voor 1250 euro aan spullen waar ik niet mee kan wat er is beloofd.
welke rechten heb ik hierin en wat kan ik doen om zo toch te krijgen wat ik wil?