Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ja
jackrnl - 31-08-2016 20:53:23
Elektronica & TV

Afspraak maken met Ziggo

Toen ziggo in handen kwam van upc moest ik een andere decoder aanschaffen. dat werd een cisco.
enige tijd geleden kreeg ik problemen met tv-kijken en ziggo concludeerde dat de cisic vervangen moest worden.
zij leverden een humax.
ik zou een monteur kunnen laten komen, maar dat bleek lastig te regelen omdat ik geen dagdeel kan noch wil reserveren wachtend op een monteur. ik heb aangegeven dat ik wel kan regelen dat ik circa 2 uren in een ochtend/middag/avond  aanwezig kan zijn, maar dat ik dagelijks geen heel dagdeel thuis ben.
ziggo eiste dat ik een heel dagdeel aanwezig zou zijn. zouden we een afspraak maken en ik was er niet dan zou me dat 35 euro kosten.
zij waren niet bereid (/konden niet) om de raamtijd te beperken tot 2 uur noch om mij van tevoren aan te geven (bv 's ochtends vroeg bellen of emailen) wanneer de monteur zou komen.
daarom heb ik de installatie zelf gedaan met telefonische aanwijzingen van de ziggo-helpdesk.
de ziggo-medewerker constateerde dat het signaal goed was en alles goed was geinstalleerd.

al snel bleek echter dat de zenders npo-1, npo-2 en npo-3 heel vaak een e48-32 melding te zien geven in plaats van beeld. soms,maar niet altijd, gaat die na enige tijd weg en krijg ik wel beeld.
uiteraard heb ik de kabels meermaals gecontroleerd en de router gereset, maar dat lost het probleem niet echt op.

vanavond heb ik gebeld en de medewerker wilde een afspraak met mij inplannen. ik heb (weer) aangegeven dat ik geen heel dagdeel wil noch kan reserveren, maar wel in staat ben om een raamtijd van enkele uren te maken en dat ik ook flexibiliteit kan hebben indien ik vantevoren gebeld wordt. ik heb ook aangegeven dat indien ik een afspraak voor een heel dagdeel maak en ik toch weg moet, ik niet die 35 euro wil betalen (dat lost het probleem ook niet op want dan moet weer een nieuwe afspraak gemaakt worden).
de medewerker bleef wel tien keer herhalen dat hij een afspraak voor een dagdeel wilde maken en dat hij niet bevoegd was om de condities te veranderen waaronder dat volgens ziggo moet gebeuren.

ik heb daarop gezegd dat we er dan niet uitkomen en dat ik dit probleem aan kassa zal melden.
tevens heb ik aangegeven ontevreden te zijn over de klantenservice van ziggo.

mijn vraag aan u is wat er te doen valt aan het beperken van de raamtijd dat iemand thuis moet blijven.