Afspraak maken met Ziggo
Toen Ziggo in handen kwam van UPC moest ik een andere decoder aanschaffen. Dat werd een Cisco.
Enige tijd geleden kreeg ik problemen met TV-kijken en Ziggo concludeerde dat de Cisic vervangen moest worden.
Zij leverden een HUMAX.
Ik zou een monteur kunnen laten komen, maar dat bleek lastig te regelen omdat ik geen dagdeel kan noch wil reserveren wachtend op een monteur. Ik heb aangegeven dat ik wel kan regelen dat ik circa 2 uren in een ochtend/middag/avond aanwezig kan zijn, maar dat ik dagelijks geen heel dagdeel thuis ben.
Ziggo eiste dat ik een HEEL dagdeel aanwezig zou zijn. Zouden we een afspraak maken en ik was er niet dan zou me dat 35 euro kosten.
Zij waren niet bereid (/konden niet) om de raamtijd te beperken tot 2 uur noch om mij van tevoren aan te geven (bv 's ochtends vroeg bellen of emailen) wanneer de monteur zou komen.
Daarom heb ik de installatie zelf gedaan met telefonische aanwijzingen van de Ziggo-helpdesk.
De Ziggo-medewerker constateerde dat het signaal goed was en alles goed was geinstalleerd.
Al snel bleek echter dat de zenders NPO-1, NPO-2 en NPO-3 heel vaak een E48-32 melding te zien geven in plaats van beeld. Soms,maar niet altijd, gaat die na enige tijd weg en krijg ik wel beeld.
Uiteraard heb ik de kabels meermaals gecontroleerd en de router gereset, maar dat lost het probleem niet echt op.
Vanavond heb ik gebeld en de medewerker wilde een afspraak met mij inplannen. Ik heb (weer) aangegeven dat ik geen heel dagdeel wil noch kan reserveren, maar wel in staat ben om een raamtijd van enkele uren te maken en dat ik ook flexibiliteit kan hebben indien ik vantevoren gebeld wordt. Ik heb ook aangegeven dat indien ik een afspraak voor een heel dagdeel maak en ik toch weg moet, ik niet die 35 euro wil betalen (dat lost het probleem ook niet op want dan moet weer een nieuwe afspraak gemaakt worden).
De medewerker bleef wel tien keer herhalen dat hij een afspraak voor een dagdeel wilde maken en dat hij niet bevoegd was om de condities te veranderen waaronder dat volgens Ziggo moet gebeuren.
Ik heb daarop gezegd dat we er dan niet uitkomen en dat ik dit probleem aan Kassa zal melden.
Tevens heb ik aangegeven ontevreden te zijn over de klantenservice van Ziggo.
Mijn vraag aan u is wat er te doen valt aan het beperken van de raamtijd dat iemand thuis moet blijven.
Ik snap het niet zo, ik heb vorige week een monteur voor de horizonbox gehad en kon gewoon een dagdeel aangeven en ook nog een tijdsindicatie. U geeft ook aan dat de monteur een dagdeel wilde reserveren. Dan hoeft u toch alleen maar een dagdeel vrij te plannen? Ik vind dat u teveel op uw strepen staat. Als u een werkende box wilt, zult u er zelf ook wat in moeten investeren en niet alleen de bal bij ziggo leggen.
Ik hoop voor u dat u dan thuis nooit een grote ramp overkomt. Lekkage, brand, storm en het dak eraf, want uw raamtijd is zo beperkt. Dat gaat allemaal niet lukken.
Maar goed, U wilde dit aan Kassa melden en raad eens, dit is Kassa niet, maar het consumentenforum. Weer een kwartier van uw raamtijd verloren.
Klik onderaan eens op contact, misschien lukt het dan. Niet dat Kassa er wat aan kan doen, of zal doen hoor. U bent onredelijk.
Er valt niets te doen om een krappere raamtijd te krijgen. Ze gaan voor jou echt geen procedures aanpassen. Iedereen die werkt, krijgt met dergelijke zaken te maken.
En aan Kassa doorgeven? Daar is Ziggo - terecht - niet van onder de indruk.
Hallo Jackrnl ,
dat ik ook flexibiliteit kan hebben indien ik vantevoren gebeld wordt
Sorry , maar wat heeft u veel noten op uw zang , en dan praat u ook nog over flexibiliteit , uw wil geschiede .
Overal is een mouw aan te passen , bv familie / of kennissen die in de woning aanwezig zijn als u er niet bent , simpel .
U wilt iets wat niet kan. Daar kan noch Vara, noch dit forum, noch Onze Lieve Heer iets aan veranderen.
Overigens: u schrijft steeds 'wil noch kan'. Dat lijkt mij erg sterk. U bedoelt natuurlijk gewoon 'wil'. Want als u echt niet een dagdeel thuis kunt zijn, had u het deel over 'willen' achterwege kunnen laten. Alhoewel: u wil natuurlijk altijd iets wat niet kan. Nou ja, hoe dan ook: Of u accepteert een gebrekkig signaal, of u doet wat Ziggo u vraagt. En misschien hebt u wel geluk en bent u de eerste van dat dagdeel: dat kunt u na een uurtje al weer uw eigen gang gaan!
Pfff, wat een overdreven gedoe. Kassa gaat niets hierin voor je betekenen hoor. Dan blijf je toch lekker zitten met je brakke verbinding. Ziggo heeft een procedure en ja, die bepaal jij niet, en Kassa al helemaal niet. Als jij niet thuisbent, nadat er een afspraak is gemaakt, en de monteur staat voor je deur, dan zijn die kosten toch echt wel voor jou hoor. De dagdelen zijn tussen 08.00-13.00 / 12.00-18.00 / 17.00-22.00. Afhankelijk van de agenda en wat voor een monteur er ingepland moet worden. Je hebt nogal wat te eisen. Wat maken die paar uurtjes wachten nou uit. Je wil toch geholpen worden?
Succes met je flexibiliteit!
I.v.m. planning kan ik u niet helpen maar heb de volgende tip. De zenders 1 t/m 10 t.w. Ned. 1 t/m RTL 10 komen 2 keer voor. Mijn broer had dezelfde klachten bij Veronica en gebruikt nu de dubbele uitvoering t.w. 925 t/m 934. Sindsdien heeft hij geen klachten meer.
Zijn geen full hd zenders , ondertiteling is wel groter , naar gelang het pakket zijn er meer zenders v.a. 925
Ja, en?
Wie gaat er naar SD zitten kijken met een full hd t.v.? Ik niet in ieder geval.
@Jackyh , als Ts naar zenders moet kijken v.a 925 , los dit echt niet het probleem op . E 48-32 fout is een signaal probleem , wat al kan liggen aan een slechte kabel .
Het is een uitwijkmogelijkheid niet bedoeld als vaste oplossing. Ikzelf zit met storingen op 2 digitale zenders en daar is tot op heden geen oplossing voor gevonden. Het ligt niet aan de kabels zegt Ziggo. Ik vind het dus jammer dat ik niet uit kan wijken zou die mogelijkheid n.l. graag hebben omdat ik soms helemaal niet kan kijken zo erg is de storing op het beeld.
Andere kabel kopen hirschmann kabel , was bij mij de oplossing .
Als alleen 2 zenders storing geven, ligt het wel aan de kwaliteit v.d. kabel en/of (slecht aangesloten) stekkers. Die bouwmarkt rommel heb je niks aan. Hoezo niet bedoeld als vaste oplossing? Voor je broer blijkbaar wel, want je schrijft: 'Sindsdien heeft hij geen klachten meer.'
Klopt voor mijn broer wel omdat Veronica de enige zender was met sores en hij geen zin heeft in gedoe. Ik ga toch alles nogeens nalopen en zal ook een nieuwe kabel kopen. De huidige kabel is trouwens gekocht bij BCC, de enige winkel in de buurt en was nogal duur dus toch geen rommel mag ik aannemen.
En toen kwam die monteur eindelijk tussen 12:00-14:00 Helaas zat er iets tegen waardoor hij de klus niet kon klaren omdat de volgende klant hem ook binnen een tijdsdeel wilde hebben.
Een monteur kan soms op een ogenschijnlijk kleine klusjes uren uitlopen, u wilt toch ook dat het werkt.
Diewilik
Ik neem aan dat u het volledige Ziggo stappenplan zoals vermeld op de website hebt doorgelopen ? U kunt er dan in elk geval achter komen of het probleem aan het signaal van Ziggo ligt of aan uw eigen aansluitingen en instellingen. In het eeste geval zult u er toch met Ziggo uit moeten komen hoe onpraktisch het ook voor u is.
Toevallig een paar weken terug overgegaan op digitale televisie e.d. omdat wij een nieuwe televisie gekocht hadden. Een belletje met de helpdesk leerde ons dat er gratis een monteur kon komen die alles voor ons regelde, zelfs 's avonds na kantoortijd tussen 17.00 en 22.00.
Twee dagen later kwam de monteur, nam alle tijd en alles werkt perfect. Wat een service! Daar gingen wij niet zelf een hele zaterdag voor klooien.
Ik snap het probleem van TS dan ook niet, is er een keer echt iets gratis........of service ;-)
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Charlie Temple komt afspraken niet na en laat niets van zich horen, ben niet dei
CharleyTemple nog actief? Komen hun verplichtingen niet na. Hoe zit dit vragen velen met mij zich af Lees meer
Zero sugar jumbo
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer
Kapotte energiemeter
Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer