Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

-b
-babs- - 23-09-2016 12:47:58
Geldzaken & Recht

Kapotte schoenen slecht gerepareerd

Op 25 juli heb ik een paar sandalen gekocht (in de uitverkoop van €49,99 voor €39,99) en hier een keer of 3 op gelopen voor ik op 15 augustus op vakantie vertrok. aangekomen op de vakantie bestemming haal ik ze uit mijn koffer en blijken ze kapot te zijn: de glimmende bovenlaag is bij beide schoenen op meerdere plaatsen los aan het gaan van het lederen bandje. de volgende dag direct de winkel een mailtje gestuurd met foto's met de mededeling dat ik ze zou komen ruilen wanneer ik terug was van vakantie. bevestiging gehad via de mail dat ik na mijn vakantie maar terug moest komen naar de winkel en dat de medewerkers daar zouden kijken hoe verder.

zo gezegd, zo gedaan en op 24 augustus (dag dat ik thuis kwam) direct naar de winkel gegaan. hier gaven ze aan dat ze mee zouden gaan naar het hoofdkantoor en daar beoordeeld zou worden wat er mee zou gebeuren. de betreffende sandalen hadden ze niet meer dus omruilen was niet mogelijk. na een aantal dagen een berichtje gekregen dat de sandalen gemaakt zouden worden en op 9 september deze opgehaald.

thuis gekomen bleek dat ze totaal niet netjes gemaakt waren: de glimmende laag was terug vastgemaakt aan het leren bandje maar zat vol bobbels, was niet eens op alle losse plekken vastgemaakt, was nu keihard (in plaats van soepel leer zoals toen ik het kocht) en de gaatjes waar het pinnetje van het gespje in hoort zaten dicht gelijmd. ik kon ze dus ook gewoon niet meer dragen.

10 september terug gegaan naar de winkel en aangegeven niet tevreden te zijn met deze reparatie omdat het niet gelijkwaardig of een verbetering was, maar eerder een verslechtering. klachten werden genoteerd en opnieuw meegegeven naar het hoofdkantoor.

op 23 september gebeld dat de sandalen weer terug waren dus meteen naar de winkel gegaan. er was niets veranderd behalve dat de gaatjes nu doorgeprikt zouden zijn. aangegeven dat ik hier nog steeds niet mee akkoord ging. medewerker kon mij wel een tegoed bon geven (onbeperkt geldig ook op uitverkoop en andere producten in de winkel) maar niet mijn geld terug. aangegeven dat ik wel graag mijn geld terug zou willen omdat ik anders verplicht ben om bij hen te kopen, maar dit kon niet omdat het een uitverkoop artikel is. nu heb ik op internet al gelezen dat dit onzin is en het niet uitmaakt of het artikel in de uitverkoop is, maar overal lees ik dat de winkelier verplicht is om een ondeugdelijk product te ruilen of te repareren en als hij dit niet kan, je de koop kunt ontbinden.

hoe zit dit bij een ondeudelijke reparatie van een ondeugdelijk product? werkt dit dan op dezelfde manier? moet ik genoegen nemen met een tegoedbon of kan ik mijn geld terug eisen?