Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Es
Essie123 - 27-09-2016 14:51:51
Huishouden & Energie

Kan Itho Daalderop kalkfilter tbv plintboiler verplichten

hallo, wij hebben een defecte plintboiler (bl-5) van itho daalderop. het is de 2e boiler in 5 jaar tijd die kapot gaat, er komt alleen nog koud water uit. de eerste boiler is onder garantie kostenloos vervangen. voor de nieuwe hebben we verlengde garantie geregistreerd, maar die blijkt alleen voor onderdelen te gelden. na wat mailverkeer de toezegging gekregen dat itho de boiler toch kostenloos zal vervangen. maar dan moeten wij wel een filterset a eur 139,= aanschaffen. en elk jaar moet dit filter worden vervangen a eur 79,=. als we ervan uit gaan dat de boiler dan 5 jaar mee gaat, dan zijn we eur 534,= kwijt aan filterkosten. als we de filterset niet aanschaffen vervalt alle garantie.

in eerdere handleidingen van itho staat de filterset als accessoire vermeld. als een niet-noodzakelijk iets dus. in een latere versie staat vermeld dat de filterset moet worden aangeschaft als de waterhardheid hoger dan een bepaalde waar is, wat in ons geval niet zo is. en nu hebben ze het verplicht gesteld om de set aan te schaffen. inmiddels worden nieuwe plintboilers inclusief filters verkocht.

ik vind het een schande dat itho klanten op hoge kosten jaagt omdat zij geen deugdelijk product leveren. ik vind dat itho er verantwoordelijk voor is dat hun product goed functioneert, zonder dat de klant allerlei dure dingen moet aanschaffen. staat itho in hun recht om deze filterset af te dwingen bij hun klanten?

alvast hartelijk dank!