Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Ma
Marlok - 25-10-2016 15:03:51
Geldzaken & Recht

Ziggo

hallo,


 


eind augustus heb ik mijn pakket bij ziggo (tv plus + internet z1) om laten zetten naar tv royaal alles in een. mij werd een horizon mediabox belooft, maar ik kreeg een standaard ontvanger. hier heb ik achteraan gebeld en toen bleek ik verkeerd voorgelicht te zijn, mijn pakket was niet in combinatie met de horizon mediabox. ik heb toen direct te omzetting laten annuleren, dit was geen probleem. daar kreeg ik op 8 september een bevestiging van en een dag later een retourdoos incl. retourstickers om de standaard ontvanger retour te sturen. maandag 12 september heb ik dit gedaan. nog in het plastic en dus ongebruikt, netjes in de originele verzendoos met de twee stickers erop ingeleverd bij een post.nl agentschap.


nu krijg ik mijn factuur voor november en daarin staat dat ik €150 moet betalen voor de ontvanger?!


gelijk hier achteraan gebeld en gezegd dat ik dat al retour gestuurd had. men vroeg mij of ik het verzendbewijs nog had. nee, na 6 weken heb ik die niet meer. ik heb ook geen herinnering gekregen dat zij de ontvanger nog niet retour ontvangen hadden. in mijn factuur van oktober werd ook nergens over gerept.


maar nu moet ik ineens betalen? ik ben al meer dan 12 jaar abonnee bij ziggo, heb altijd netjes mijn facturen betaald en nooit problemen gehad. maar nu kunnen ze mij niet verder helpen omdat ik geen verzendbewijs meer heb. twee (!) maanden later wordt ik dus ineens geconfronteerd met een factuur van €150.


ik heb aangegeven mijn abonnementskosten wel te willen betalen, net als altijd. maar niet de kosten van een ontvanger die ik niet heb.


men begreep mij wel, maar ik moet bewijzen dat ik de ontvanger retour heb gestuurd. na twee maanden....wie heeft dan zijn verzendbewijs nog bewaard?!


ziggo vertelde mij bij een tweede contact hierover dat zij wel herinneringen hadden gestuurd, op 29-9 en 7-10. maar deze heb ik nooit gehad.


persoonlijk vind ik dat ziggo maar moet bewijzen dat zij dat gestuurd hebben en dat zij de ontvanger niet hebben ontvangen.


nu is het david tegen goliath, maar ik heb geen steen (verzendbewijs) om mee te werpen. goliath (ziggo) kan zo dus alle david's in nederland facturaties sturen die onjuist zijn en vervolgens zeggen "bewijs het tegendeel maar". dat is een zeer scheve verhouding!!


waarom hoeft ziggo het tegendeel niet te bewijzen?


ik ben altijd met plezier abonnee geweest bij ziggo, maar om een vaste klant (dik 12 jaar!) zo stug te behandelen en op een oneerlijke manier, dat gaat mij te ver. het lijkt er nu sterk op dat onze wegen zich na zo'n lange tijd gaan scheiden.


wie heeft ook dergelijke ervaringen en hoe is dat bij jouw verlopen?