Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ed
ed48nl - 26-03-2017 14:28:45
Geldzaken & Recht

Ziekenhuisaansprakelijkheid verzekering onbegrijpelijk

Gisteravond naar kassa gekeken. ging over de aansprakelijkheidsverzekering bij medische misser. het hele item is voor mij onbegrijpelijk. een ziekenhuis maakt een medische fout en erkent aansprakelijkheid. vervolgens moet de client aan de slag met de verzekeringsmaatschappij. dat lijkt me erg onlogisch. naar mijn mening is het als consument een zaak tussen de patient en het ziekenhuis. ziekenhuis moet aantonen dat de schuld niet bij haar te zoeken valt en zoja dan betalen ze uit. dat ze het geld verder van hun verzekering terugkrijgen is hun zaak. als ik iets in de winkel koop heb ik toch ook een zaak tegen de verkoper en niet tegen diens verzekeringsmaatschappij. misschien dat iemand mij het verschil kan uitleggen