Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ditisdedylan
ditisdedylan - 28-05-2017 16:31:31
Garantie & Verzekeringen

25 jaar garantie op IKEA keuken, maar kan geen deurtjes meer nabestellen

In 2004 had ik bij de ikea een keuken gekocht, deze heeft het faktum keukensysteem.  nu 13 jaar later is mijn keuken toe aan nieuwe deurtjes. echter kan ik deze niet meer nabestellen bij de ikea omdat deze zijn overgestapt op een ander keuken systeem.  als ik contact opneem met de klantenservice wordt mij steeds duidelijk gemaakt dat ik maar 10 jaar garantie had terwijl mij ook is verteld dat alle ikea faktum keukens onder de 25 jaar garantie vallen. dit is de mail die ik na een klacht ontving: wij begrijpen uw teleurstelling maar kunnen u helaas niet meer van dienst zijn. de faktum keuken en de verschillende fronten maken al bijna drie jaar geen onderdeel meer uit van ons assortiment. ikea heeft haar klanten twee jaar de gelegenheid gegeven om de verschillende onderdelen alsnog te kunnen bestellen. echter is dit ook al bijna 1 jaar niet meer mogelijk. de produktielijnen zijn stopgezet en de centrale voorraden ondertussen uitverkocht.
in de periode waarin u uw keuken heeft aangeschaft bedroeg de garantie 10 jaar.    het lijkt er nu dus op dat ikea voor eigen belang zelf kiest wanneer ze 25 jaar of 10 jaar zeggen.  

ik wil gewoon nieuwe deurtjes kopen, maar dit kan dus blijkbaar niet meer. wat kan ik nu het beste doen. wat zijn mijn rechten?   het is toch logisch dat ik niet zomaar een nieuwe keuken koop omdat de deurtjes niet meer in orde zijn?