ee
door eener30 Jul 11, 2014 om 06:29
Auto & vervoer

Terug krijgen voorgeschoten NS tegoeden

In december 2013 is mijn OV kaart defect geraakt.
Na opsturen van mijn defecte kaart moest ik wel alle trein reizen voorschieten. Met behulp van de bonnetjes en pin afschriften hield ik dit bij. Het probleem heeft 2 maanden geduurd, ik heb bijna €400,- voorgeschoten. Nu krijg ik van de NS maar een vergoeding van €207.17. dit is een verschil van €163,83. Als ik vraag om herziening word hier geen gehoor aan gegeven, ze zijn zelfs van mening dat ze €0,01 teveel hebben uit betaald. Waar kan ik heen om dit verschil terug te krijgen?

met vriendelijke groet

René Hardenberg

574 6 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Jul 11, 2014 om 08:42
11572 Antwoorden / 51 Vragen

Welke verklaring geven ze voor het verschil? € 163,83 is nogal een verschil.

boppe1943
door boppe1943 - Jul 11, 2014 om 12:08
1129 Antwoorden / 98 Vragen

@mahadma, precies wat ik ook dacht, dus eener30, graag wat meer informatie.

Vooralsnog lijkt het me het beste om dit toch verder met de NS aan te kaarten. Krijgt u verder geen gehoor, kunt u uw klacht hier kwijt. Maar hier misschien nog beter.

zoekster
door zoekster - Jul 11, 2014 om 12:28
10965 Antwoorden / 34 Vragen

U moet eerst nagaan of de punten die de NS aanvoert niet terecht zijn. Er kleven nogal wat voorwaarden aan het declareren van uw schade bij het kapot gaan van de kaart. Ook moet u de kosten voor het aanmaken van de nieuwe kaart zelf betalen.

Maar staat u, na zorgvuldig alles te zijn nagegaan, volledig in uw recht dan kunt u het geschil tussen u en de NS voorleggen bij de Geschillencommissie Openbaar Vervoer.

klik HIER

Het klachtengeld valt reuze mee 27,50 en dat krijgt u terug als u het geschil wint.

Lees goed de brochure door!

klik HIER

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jul 11, 2014 om 15:57
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Je hebt veel geluk gehad, normaal laat de NS hun klanten met legen handen achter..

ee
door eener30 - Jul 11, 2014 om 20:55
1 Antwoorden / 1 Vragen

beste allen,

ik heb de reacties gelezen en voor mezelf beantwoord, ik ga naar de geschillencommissie, bedankt voor de tip, zoekster.
allemaal heel erg bedankt.

groeten

René

di
door diemenees - Jul 12, 2014 om 11:41
196 Antwoorden / 15 Vragen

overigens nogal een vreemd verhaal: een nieuwe chipkaart heb je binnen 5-7 dagen. Wat was de reden dat het zo enorm lang duurde? Heeft NS een max-termijn waarover ze vergoeden? Het ligt nogal voor de hand dat misbruik-kaartjes verzamelen in de afvalbak en meer declareren-dan wel erg veel mogelijk is.
TIP voor anderen in zelfde situatie: zeg nooit dat ie stuk is gegaan, meldt dat ie is gestolen.