Terug krijgen voorgeschoten NS tegoeden
In december 2013 is mijn OV kaart defect geraakt.
Na opsturen van mijn defecte kaart moest ik wel alle trein reizen voorschieten. Met behulp van de bonnetjes en pin afschriften hield ik dit bij. Het probleem heeft 2 maanden geduurd, ik heb bijna €400,- voorgeschoten. Nu krijg ik van de NS maar een vergoeding van €207.17. dit is een verschil van €163,83. Als ik vraag om herziening word hier geen gehoor aan gegeven, ze zijn zelfs van mening dat ze €0,01 teveel hebben uit betaald. Waar kan ik heen om dit verschil terug te krijgen?
met vriendelijke groet
René Hardenberg
U moet eerst nagaan of de punten die de NS aanvoert niet terecht zijn. Er kleven nogal wat voorwaarden aan het declareren van uw schade bij het kapot gaan van de kaart. Ook moet u de kosten voor het aanmaken van de nieuwe kaart zelf betalen.
Maar staat u, na zorgvuldig alles te zijn nagegaan, volledig in uw recht dan kunt u het geschil tussen u en de NS voorleggen bij de Geschillencommissie Openbaar Vervoer.
klik HIER
Het klachtengeld valt reuze mee 27,50 en dat krijgt u terug als u het geschil wint.
Lees goed de brochure door!
klik HIER
beste allen,
ik heb de reacties gelezen en voor mezelf beantwoord, ik ga naar de geschillencommissie, bedankt voor de tip, zoekster.
allemaal heel erg bedankt.
groeten
René
overigens nogal een vreemd verhaal: een nieuwe chipkaart heb je binnen 5-7 dagen. Wat was de reden dat het zo enorm lang duurde? Heeft NS een max-termijn waarover ze vergoeden? Het ligt nogal voor de hand dat misbruik-kaartjes verzamelen in de afvalbak en meer declareren-dan wel erg veel mogelijk is.
TIP voor anderen in zelfde situatie: zeg nooit dat ie stuk is gegaan, meldt dat ie is gestolen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Geen mogelijkheid om MEGA te bereiken, telefonisch en per mail niet. Ook v. b. brieven van ACMn gestuurd, GEEN REACTIE
na verkeerde eindafrekening, de nieuwe energieleveraar heeft tijdig afgemeld ,steeds wordt er door gegaan met een maand betaling. Deze heb ik gestorneed.
Krijg nu een aanmaning via bureau.
Lees meer
Bol heeft mijn koffie apparaat zoek gemaakt. had volgens bol naar philips, gemoeten, en wil het niet vergoeden
Aan Bol.com Pakketweg 2 5145NG Waalwijk Mijn Koffiemachine lekte van onderen . Philips Saeco Grand Aroma sm 6585/00. Gekocht 3 Januari 2024 met 2 j garantie. Volgens u had het naar Philips reparateur gemoeten !, maar van hun nooit geen label met adresgegevens gekregen. De antwoorden van jullie service en contact staan hieronder Volgens hun wordt het als verloren beschouwd. Wat h ... Lees meer
Koken op gas of inductie
Dear forum members,
A new kitchen is going to be built, but now I am faced with the following ..............what should I choose?
Currently cooking on gas here, but you hear so much about cooking on induction. I have delved into it as much as possible (as far as possible).
Intellectually I should choose induction , but I'm dreading it. You hear so many contradictions an
...
Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer